no-img
نوین اطلس

خصوصیات پسران مغرور


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات پسران مغرور
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۴, ۱۳۹۶

خصوصیات پسران مغرور


این مقاله در مورد موضوعات خصوصیات اخلاقی پسرها، ویژگی مردان جذاب، خصوصیات دختر نجیب، اخلاق مردانه چگونه است، خصوصیات ظاهری مردان جذاب، خصوصیات دختر خوب، جذابیت پسران در چیست، رفتار های جذاب دخترانه نوشته شده است.

خصوصیات اخلاقی پسرها

مردان درمورد احساساتشان صحبت خواهند کرد
آیا مرد شما به صورت سنتی تربیت شده/ رشد یافته است؟ اگر اینطور است اجازه بدهید شما را از هجده راز ارتباطی که توسط روانشناسی که به مطالعه ی نقش جنسیت می پردازند جمع آوری شده است، آگاه کنیم.

ممکن است برای مرد شما صحبت کردن در مورد احساساتش به صورت غیرمستقیم آسانتر باشد. از او بپرسید در مورد آنچه که در یک آخر هفته ی رمانیک/عاشقانه انجام می دهد یا آنچه که در زمان اولین دیدار شما فکر کرد، بپرسید. پاسخ او از احساسات او پرده خواهد برداشت و شما را به هم نزدیکتر خواهد کرد.

مردها با کارهایشان می گویند” که دوستت دارم”.
برخی مردها ترجیح می دهند به جای اینکه احساساتشان را از طریق کلمات بیان کنند با کارهایشان بیان کنند. مرد شما ممکن است با تعمیر و درست کردن لوازم منزل، جمع و جور کردن حیات منزل، یا حتی بیرون گذاشتن آشغال ها و به طور کلی هرچیزی که جهان شما را مکان بهتری برای زندگی می کند، بگوید که “دوستت دارم”.

مردان خیلی جدی متعهد می شوند
مردان به این شهرت دارند که از تعهد می ترسند. اما شواهد نشان می دهد که مردان به طور خیلی جدی متعهد می شوند. آن ها ممکن است خیلی طول بکشد که متعهد شوند زیرا می خواهند مطمئن شوند که آماده ی یک تعهد کامل هستند.

او واقعا گوش می دهد
زمانی که شما به صحبت های کسی گوش می دهید ممکن است او را با ” بله” یا ” متوجهم” و امثالش تایید کنید. این نحوه ی بیان شما است که در واقع می خواهید بگویید که ” گوش می دهم”. اما برخی مردان این کار را انجام نمی دهند. تنها به این دلیل که مردی نمی گوید چیزی نمی گوید به این دلیل نیست که گوش نمی دهد. او ممکن است ترجیح دهد ساکت باشد و گوش دهد و به صحبت های شما فکر کند.

انجام فعالیت های مشترک
مردان روابطشان را ابتدا از طریق فعالیت های مشترک قوی می کنند تا اینکه بخواهند افکار و احساساتشان را درمیان بگذارند. برای بیشتر مردها، فعالیت هایی مانند ورزش و رابطه ی جنسی آن ها را به شریکشان نزدیکتر می کند.

مردان زمانی را برای خودشان نیاز دارند در حالی که فعالیت های مشترک مهم می باشند، مردان هم چنین نیاز به زمانی برای خودشان دارند. اگر مرد شما از گلف،باغچه کاری، یا باشگاه رفتن لذت می برد در حالیکه زمانی را برای خودتان اختصاص می دهید، او را تشویق کنید که از سرگرمی هایش لذت ببرد. اگر هر دو فضایی برای رشد و پرورش فردیشان دارند، چیز بیشتری برای دادن به هم دارند.

اگر شما می خواهید بدانید یک مرد در رابطه اش چگونه عمل خواهد کرد باید پدرش را بشناسید. برخی می گویند مردان در با گوش فرا دادن و تماشای رفتارهای پدرشان در مورد رابطه شان یاد می گیرند. اینکه آن ها رابطه شان با هم چگونه است و رابطه ی پدر و مادر چگونه است می تواند پیش بینی کند که یک مرد چگونه با همسرش برخورد خواهد کرد.

ویژگی مردان جذاب

* یک مرد واقعی باید از هر نظر به فکر همسرش باشد، برای او وقت بگذارد و به او خدمت کند. این مورد را ۶۸ درصد مردان هم تصدیق کردند؛ در صورتی که زنان، این شخصیت نگران و در خدمت زن بودن را تایید و تصدیق نکردند و فقط ۳۱ درصد آنان این مورد را عنوان کرده و ۶۹ درصد آن را به طور کلی رد کردند.

* داشتن کار مناسب و تحصیلات عالیه را ۶۱ درصد از مردان و ۴۴ درصد از زنان مطرح کردند. به نظر می رسد این دو مورد برای مردان مهمتر از زنان است و زنان به بیکاری مردانشان یا نداشتن تحصیلات عالیه همسرشان کمتر اهمیت می دهند.

* شرافت و انسان دوستی مردان، برای ۵۵ درصد مردان و ۹۸ درصد زنان، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

* حدود ۵۹ درصد مردان، زنان را موجوداتی بدعادت می دانند که دوست دارند فقط به شوهرانشان تکیه کنند و توقع دارند که مردان مدام برای آنها هدایای گرانقیمت بخرند اما زنان این مورد را کاملا رد کرده و معتقدند موجوداتی پرتوقع نیستند. فقط ۱۵ درصد زنان خیلی جوان ادعا می کردند که انتظار دارند همسرشان هدایای گرانقیمت برایشان بخرد تا او را مردی واقعی بدانند!

* زنان روی این ویژگی مردانه تاکید داشتند که باید استعداد فنی – تکنیکی داشته باشند. حدود ۷۸ درصد زنان بر این مسئله تاکید داشتند؛ در حالی که ۶۵ درصد مردان آن را تصدیق کردند.

* ۷۸ درصد زنان معتقد بودند کی مرد واقعی باید بچه دوست باشد و دارای فرزند شود. حدود ۷۰ درصد مردان هم این مسئله را تصدیق کردند.

پس به طور کلی می توان گفت… یک مرد واقعی هم باید در کارهای خانه به زنش کمک کند و هم باید به بچه دار شدن علاقه داشته باشد و اگر دارای فرزند شد، او را دوست بدارد و به خوبی پرورش دهد و در امر تعلیم و تربیت او کوشا باشد. در واقع یک مرد واقعی باید یک پدر واقعی هم باشد. از طرفی، باید در یک زمینه خاص مهارت داشته باشد و درآمدش از هزینه هایش بیشتر باشد و سعی کند زندگی را بچرخاند. اگر یک حساب بانکی عالی هم داشته باشد، چه بهتر!

انسان دوستی و کودک دوست بودن، در اولویت خواسته های زنان و مردان قرار داشت. منظور از انسان دوست همان زن دوست است یعنی اول همسرش را دوست بدارد و بعد فرزندانش را و بعد دارای مهارت فنی باشد.

خصوصیات دختر نجیب

ایمان و عمل صالح
ایمان به همراه انجام عمل صالح لازمه جداناپذیر ایمان دینی و مهم ترین صفت زن نمونه و ویژگی بانوان شایسته در نگاه وحی است. بررسی آیات قرآن به ما می فهماند که ایمان توأم با عمل صالح، سرمایه اصلی بشر برای نیل به قله رفیع سعادت و نیک بختی در دنیا و آخرت است:
مَن عَمِلَ صلِحا مِن ذَکَر اَو اُنثی و هُوَ مُؤمِن فَلَنُحییِنّهُ حَیوهً طَیِبهً و لَنَجزیَنهُم اَجرَهُم بِاَحسَنِ ما کانوا یَعمَلون (۵)
هر کس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد، قطعا او را با زندگی پاکیزه ای، حیات بخشیم، و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام می دادند، پاداش خواهیم داد.»
و مَن یَعمَل مِن الصّلِحتِ مِن ذَکَر اَو اُثنی و هُوَ مُؤمنُ فاُولئکَ یَدخُلونَ الجَنّهَ و لایُظلمون نَقیرا (۶)
کسانی که کارهای شایسته کنند چه مرد باشند یا زن در حالی که مؤمن باشند، آنان داخل بهشت می شوند. و به قدری گودی پشت هسته خرمایی یعنی به مقدار بسیار اندکی مورد ستم قرار نمی گیرند.»

اطاعت خدا و رسول و تسلیم در برابر فرامین آنان
اطاعت کامل از خدا و رسول او و تسلیم بی چون و چرا در برابر فرامین و رهنمودهای آنان، از دیگر اوصاف زنان شایسته و بانوان نمونه است. آیات بسیاری براین حقیقت گویا است:
ما کانَ لِمؤمن و لا مؤمِنَه اِذا قَضَی اللّه و رَسولُهُ اَمرا اَن یَکونَ لَهُمُ الخِیَرهُ مِن اَمرِهِم و مَن یَعصِ اللّه َ و رسَولَهُ فَقَد ضَلَ ضَللاً مُبینا (۷)
هیچ مرد و زن مؤمنی را نرسد که چون خدا و فرستاده اش به کاری فرمان دهند، برای آنان در کارشان اختیاری باشد و هر کس خدا و فرستاده اش را نافرمانی کند قطعا دچار گمراهی آشکاری گردیده است.»

پاکی و پاکدامنی
زن نمونه و شایسته از منظر قرآن، زنی است عفیف و پاکدامن و بانویی است پاک و منزه از هر نوع آلودگی، پلیدی و زشتکاری، آیات مربوط به این موضوع به دو دسته قابل تقسیم است:

۱- آیاتی که به مطلق پاکی و دوری از هر گونه پلیدی و زشتکاری نظر دارد.
۲- آیاتی که بر عفت و پاکدامنی زنان و منزه بودن آنان از هر نوع آلودگی جنسی و روابط نامشروع با نامحرمان دلالت دارد.

اخلاق مردانه چگونه است

اقتدارطلبی مردان: روانشناس ها می گویند اگر یک چیز مردها را از زن ها متفاوت کند، آن ویژگی رقابت جویی و اقتدارطلبی مردهاست. مردها از اول بچگی یاد می گیرند رقابت طلب باشند تا موفق شوند. حتما شما هم پسربچه هایی را دیده اید که در بازی همدیگر را هتل می دهند و به هم دستور می دهند. حتما هم می دانید تفنگ، ماشین و البته بازی های رایانه ای رقابتی محبوب ترین وسایل بازی پسربچه ها هستند؛ چیزهایی که آنها را برای نشان دادن اقتدارشان و پیروزی بر رقیب آماده می کند. از طرف دیگر هورمون تستستورون یا هورمون مردانه هم آنان را برای این رقابت جویی که گاهی به پرخاشگری تبدیل می شود، آماده می کند.

نصیحت پذیر نبودن مردها: مردها به خاطر ویژگی اقتدارطلبی شان با هر چیزی که نشاندهنده این باشد که توانایی شان زیر سوال رفته است، مقابله می کنند. یکی از چیزهایی که به نظر مردان نشان دهنده زیر سوال رفتن اقتدار است، نصیحت کردن همسرانشان خواهد بود. حتما شما هم تجربه این را داشته اید که اگر روی چیزی بیش از حد اصرار کنید، شوهرتان آن را انجام نمی دهد یا با نق زدن و نارضایتی انجامش می دهد. هدف مردها در این مواقع این نیست که شما را ناراحت کنند یا با حرفتان موافق نباشند، مسئله این است که لحن نصیحت گرانه شما باعث موضع گیری او شده است. کافی است لحن تان را جوری عوض کنید انگار که دارید در زمین او بازی می کنید.

راه حل سریع مردها: وقتی برای مردها مشکلی را تعریف می کنید، بیشتر از هر چیزی در سرشان به فکر راه حل آن مشکل هستند. برای شما به عنوان یک زن احتمالا از همه مهمتر این است که شوهرتان مشکل شما را بشنود و با شما همدردی کند اما برای آنان مهم این است که به عنوان کمک، راه حل مشکل شما را بگویند، ضمن اینکه پیدا کردن راه حل نشاندهنده توانایی آنهاست. به هر حال راه حل دادن سریع اصلا به معنای نادیده گرفتن حس شما و حوصله نداشتن حرف های شما نیست. آنان فکر می کنند شما به این خاطر مشکلتان را تعریف کرده اید تا راه حلی پیدا کنید. گاهی سکوت مردها هم به همین معناست. سکوت می کنند چون راه حلی ندارند!

خونسردی مردان: «مردها اصلا عاطفه حالی شان نمی شود.» این اتهامی است که خیلی از خانم ها به آقایان می زنند اما روان شناسان حرف دیگری دارند. آنها می گویند چیزی که خانم ها و آقایان را در این مورد از هم متفاوت می کند این است که آقایان می توانند جنبه های عاطفی و عقلانی یک موضوع را از هم جدا کنند اما برای خانم ها تقریبا همه چیز می تواند عاطفی باشد. به این معنا که خانم ها احساساتشان را در خیلی از چیزها دخیل می کنند اما آقایان می توانند خیلی جاها احساساتشان را کنترل کنند.

عصب شناس ها می گویند دلیل این قضیه این است که مرکز عاطفه در مردها فقط در نیمکره راست مغز است اما در خانم ها مراکز عاطفه در هر دو بخش چپ و راست مغز پراکنده اند. مرکز صحبت کردن و تفکر منطقی سمت چپ مغز است برای همین تفکر منطقی خانم ها با عواطف شان در هم آمیخته است اما مردها می تواننند این دو را از هم جدا کنند. این تفاوت جنسیتی، در دعواهای بین خانم ها و آقایان خیلی خوب خودش را نشان می دهد.

وقتی خانم ها وسط بحث با شوهرشان داغ می کنند یا عصبانی می شوند یا گریه می کنند یا هر دو، معمولا همزمان بهت می کنند چطور شوهرشان همچنان خونسرد ایستاده و منطقی بحث را پیش می برد. در واقع آقایان غیرعاطفی نیستند. گواه عاطفی بودن آنها این همه دیوان شعر که توسط مردها سروده شده است. البته این به معنای این نست که مردها هرگز در بحث ها احساسی نمی شوند. آنان هر وقت احساس کنند قلمروشان زیر سوال رفته است احساساتی و معمولا عصبانی می شوند.

سکوت مردان: مردها کم حرف تر از زن ها هستند. این را هم عامه مردم قبول دارند و هم تحقیق های روانشناس ها آن را ثابت کرده است. روانشناس ها می گویند زن ها روزانه ۶ هزار تا ۸ هزار لغت به کار می برند اما مردها یک سوم این تعداد کلمات را می گویند. دلیل این پدیده آن جور که عصب شناس ها می گویند این است که مرکز تکلم در مردها فقط در سمت چپ مغزشان واقع شده است اما مرکز تکلم در زن ها هم در سمت راست و هم در سمت چپ مغز وجود دارد. البته روانشناس های تکاملی می گویند مردها در طول هزاران سال یاد گرفته اند کم حرف باشند. آنها می گویند هزاران سال پیش مردها برای شکار باید ساکت کمین می کردند وگرنه شکار در می رفت و بقای خانواده به خطر می افتاد. از آن طرف زن ها باید با همگروهی های خانم خودشان حرف می زدند و از بچه های شان مراقبت می کردند. بقای آنها به همین رابطه داشتن بر می گشت. مردها در طول رشد هم دیرتر زبان باز می کنند و مهارت های کلامی شان از زن ها کمتر است. در ادامه به این شکل های متفاوت حرف زدن مردان و زنان می پردازیم.

خصوصیات ظاهری مردان جذاب

یک شکم شش تکه‌ی خوب

در تحقیقی که در دانشگاه ایلینویز انجام شده است، از نظر خانم‌ها عضلات شکم، جذاب‌ترین عضلات در بدن مردها هستند. قابل درک است که عضلات شکم در جلو و میانه‌ی بدن قرار دارند، پس به ناچار چشم زنان در اولین نگاه به آن‌جا می‌افتد، البته قطعا بعد از چهره‌تان و در حالی که لباس نپوشیده‌ باشید.

خوش شانس هستید که می‌توانید در باشگاه تمرین کنید و عضلات شکمتان را پرورش دهید، اما شانس زیادی برای تغییر چهره‌تان نخواهید داشت. بهتر است روراست باشیم، خانم‌ها اینقدرها هم سطحی نگر نیستند.

شانه‌هایی پهن و قوی

مطالعات دانشگاه آلبانی نشان می‌دهد رضایت جنسی خانم‌ها، رابطه‌ی نزدیکی با جذابیت‌ و چهارشانگی شریکش دارد. پیشنهاد به مردهایی که شانه‌های افتاده دارند: باشگاه بروید و تمرین کنید.

بازوهای قوی و سفت

در آماری که سایت HerCampus.com از ۱۰۰ دختر دانشجو در سراسر کشور گرفت، اکثرشان بازو را یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیت مرد‌ها معرفی کردند. به نظر خانم‌ها، بازو‌های عضلانی نشان می‌دهد که شما به خوبی از بدنتان مراقبت کرده‌اید، و همچنین اعتراف کرده‌اند که دوست دارند بازوان مردان از درون آستین تی‌شرت یا کتشان مشخص باشد! بازوان قدرتمند، یعنی مرد می‌تواند از زن محافظت کند، و بی شک یعنی می‌تواند او را بلند کند…

صورت شما

بر اساس تحقیقی که در مجله‌ی Journal of Personality and Social Psychology منتشر شده است، زنان به مردانی جذب می‌شوند که چهره‌شان نشان دهنده‌ی تمایلشان به تمرین باشد. همچنین بر اساس گزارش روزنامه‌ی LA Times زنان، بیشتر علاقه دارند با مردانی که از نظر جنسی بالغ‌تر هستند دوست شوند.

این یعنی خانم‌ها دوست دارند مردان، چشمانی درشت و دماغی متوسط یا کوچک داشته باشند (ویژگی‌های یک چهره‌ی Baby Face)، فک کشیده و استخوان گونه‌‌ی پهن (ویژگی‌های یک چهره‌ی بالغ). خانم‌ها می‌خواهند که مردان ظاهری خوب و مهربان داشته، اما در باطن، پسر شری که قوای جنسی‌اش را ابراز می‌کند باشند.

لبخند مرموز

همیشه پسران شرور جذاب هستند. مطالعاتی که در دانشگاه British Columbia صورت گرفته، نشان می‌دهد زن‌ها، از نظر جنسی کمتر به مردان مهربان و خندان تمایل دارند! هشدار: ممکن است بعد از خواندن این مطلب، اخمو و جدی شوید!

در حالی که لبخند برای ارتباطات اجتماعی ضروری است، خانم‌ها در نگاه اول، بیشتر به مردانی که ظاهری مغرور، قدرتمند و کمی اخمو دارند تمایل پیدا می‌کنند. در اولین برخورد کمی مرموز و تودار برخورد کنید، وقتی او را به دست آوردید، با او بخندید.

خصوصیات دختر خوب

یه دختر خوب از مثلاً ۶ ساعت وقت کلاس خودش ۵ ساعتش رو نمی پیچونه

یه دختر خوب یواشکی دست تو جیب باباش نمیکنه

یه دختر خوب به خاطر اینکه بهش گفتن بی ادب گریه نمی کنه

یه دختر خوب جو نمیگیرتش و زود خودشو مثل بنگاهها به نمایش نمیزاره

یه دختر خوب عقده هاش رو با فرار از خونه خالی نمی کنه

یه دختر خوب با همسایشون که خوشگل تره لج نمیشه

یه دختر خوب به خاطر پوست و رنگ بدنش که پر از جوش و ککه باباشو اونقدر تو خرج نمی ندازه

یه دختر خوب وقتی بهش نگاه نمی کنن خود نمایی نمیکنه (به راههای مختلف)

یه دختر خوب باباش هر چی بگه گوش می کنه نمیاد پیش مامانش ننه من غریبم بازی درآره

جذابیت پسران در چیست

جذابیت آقایان تنها ریشه در صرف هزینه ندارد . بله می دانم که خرید لباس های برند و .. در خوش تیپی موثر است ولی دانستن چند نکته ی ساده که در این بخش می خوانید در عین سادگی تاثیر چشم گیری در جذابیت و خوش تیپی شما آقایان خواهد داشت.جذابیت آقایان

مردان در ظاهر کمتر از زنان برای جذابیت و شیک پوشی خود زمان صرف می کنند اما مدلینگ های مطرح مد دنیا و افراد صاحب

نام در این زمینه این باور را ندارند و رازهایی را برای جذابیت مردان در رابطه با سبک لباس و استایل موهای مردان دارند

رفتار های جذاب دخترانه

اصل اول: احساس خوب به خود داشتن
زنان محبوب و جذاب، به خودشان احساس خوبی دارند. «گرانت» معتقد است در مرحله ی اول، زنان باید احساسات منفی را که به خودشان دارند بشناسند. احساسات منفی در عمق ضمیر ناخودآگاه یک زن، دفن و موجب می شود که او، احساس کند نمی تواند رابطه ی خوبی با همسر و جنس مخالف داشته باشد. رایج ترین احساسات منفی درباره ی خود عبارت اند از: احساس بی ارزشی، احمق بودن، محبوب نبودن و عجیب و زشت بودن که زنان با داشتن این احساسات منفی درباره ی خود، یک دیوار دفاعی در اطراف خویش ایجاد می کنند که به همسرشان اجازه نمی دهد به آن ها نزدیک شود و به این ترتیب، از ایجاد یک رابطه ی صمیمی تا حدودی خود را محروم می کنند.

می گویند چنین زنانی ممکن است در اوایل آشنایی تلاش کنند که خود را مثبت و خوش بین نشان دهند؛ اما دیوار دفاعی و ترس از آسیب دیدن و لورفتن واقعیت، آن ها را آزار می دهد. پیشنهاد گرانت این است: «چنین زنانی باید روی شهامت خود کار کنند؛ یعنی شهامت این را پیدا کنند که انسان کاملی نباشند. چنین تمرینی سخت، اما لازم است؛ یعنی به خودشان اجازه دهند که اشتباه کنند و سعی نکنند همه ی رفتارهای خود را کنترل و به شکل نمایشی اجرا کنند. راحت بودن و اجازه ی اشتباه کردن به خود دادن، چنین زنانی را در برابر مردان، با اعتمادبه نفس نشان می دهد و این اعتمادبه نفس بسیار گیراست (گرانت، ۱۳۸۸، ۱۹).»

اصل دوم: در اولویت بودن احساسات
دومین ویژگی زنان جذاب این است که احساسات خود را در اولویت قرار می دهند و به این ترتیب قدرت اثرگذاری زیادی بر مردان دارند. رقت و لطافت از امتیازات روحی زن و از مواهب دستگاه آفرینش برای اوست. حضرت علی a می فرمایند: «زن ریحانه (گل) است (نهج البلاغه، نامه ی ۳۱).»

اگر حرف های زنان آمیخته با احساسات باشد، باعث می شود عمیقاً در قلب یک مرد نفوذ کنند؛ بنابراین با داشتن احساسات و به کاربردن آن، زنان برای تسخیر قلب همسرشان، به تلاش زیادی نیاز ندارند. او معتقد است: «زنانی که با تلاش های بسیار، در تحت تأثیر قرار دادن یک مرد ناکام می مانند، اغلب احساسات خود را پنهان می کنند و روش های دیگری را برای اثرگذاری امتحان می کنند.» وی براساس تجربه ی خود در چندین سال مشاوره، معتقد است اغلب مردان با زنی که احساسات خود را صادقانه ابراز می کند خیلی سریع ارتباط برقرار می کنند؛ ضمن آن که ممکن است قرارگرفتن در چنین شرایطی برای یک مرد دشوار باشد؛ اما هرگز نمی تواند در مقابل چنین زنی مقاومت کند. «گرانت» صریح می گوید: «زنانی که به خود اجازه می دهند عمق احساسات شان را نشان دهند ـ و احساس نمی کنند بچه یا لوس به نظر می رسند ـ نسبت به زنانی که فقط از راه منطق وارد می شوند تأثیر بیش تری روی مرد خود دارند (گرانت، ۱۳۸۸، ۲۳).»

از نظر باب گرانت مردان همیشه مجذوب زنانی نمی شوند که بلندقد، باهوش و زیبا هستند؛ بلکه زنان جذاب از نظر بسیاری مردان، کسانی هستند که از خود، آرامش و گرما ساطع می کنند و مردان دوست دارند کنارشان باشند. این زنان از نظر عاطفی گرم، مهربان و در عین حال بااعتمادبه نفس هستند. گرانت معتقد است که بدون احساس عاطفی در زن، مرد هنگام صحبت با وی احساس می کند که در حال صحبت با یکی از دوستان یا همکاران مرد خودش است و اگر نامزد یا همسرش با او وارد بحث شود و بر عقیده ی خود پافشاری کند، احتمال کمی دارد که مرد صبور باشد (گرانت، ۱۳۸۸، ۳۳).

گرانت در توصیف زنان عاطفی می گوید: «این زنان در هنگام ابراز نظر خود برای همسر، اصولاً صدای شان لطیف تر و نرم تر از صدای همیشگی شان است و مطمئناً چنین زنانی در مقابل زنانی که هنگام ناراحتی فریاد می کشند و در نتیجه فقط باعث می شوند حالت تدافعی مرد فعال شود، جذاب تر هستند.» او می افزاید: «یک زن می تواند با لطیف ترکردن و آرام تر صحبت کردن، یک مرد را هیپنوتیزم کند؛ به این صورت مرد تا حدی احساس امنیت می کند و به زن اجازه می دهد او را تحت تأثیر قرار دهد (گرانت، ۱۳۸۸، ۲۵).»

از نظر این روان شناس وقتی مردی با زنی برخورد کند که احساس خوبی در او به وجود می آورد، دلش می خواهد در کنار او باشد. مهم این است که یک زن بداند چگونه حالات عصبی خود را کنترل کند. وقتی زنی رفتار آرامی دارد، باعث می شود جذاب تر به نظر برسد. به نظر گرانت چنین رفتاری این تصور را ایجاد می کند که «آن زن خودش را دوست دارد. در مقابل اگر زنی غالباً عصبی یا درمانده باشد، بیچاره، مستأصل و کودک وار به نظر می رسد (گرانت، ۱۳۸۸، ۴۸).» امیرمؤمنان علی a در این باره توصیه ی کارآمدی می فرمایند: «اگر بردبار نیستی، خود را بردبار بنمایان؛ زیرا اندک اند کسانی که خود را همانند گروهی از مردم کنند و از جمله ی آنان به شمار نیایند (نهج البلاغه، حکمت ۲۰۷).»

اصل سوم: خنده روبودن
نکته ی مهم دیگری که باب گرانت به آن اشاره می کند این است که زنان محبوب، خنده رو هستند. همه ی مردان دوست دارند بتوانند یک زن را بخندانند. هر مردی وقتی بتواند زنی را بخنداند، احساس می کند فرد فوق العاده ای است و هرگاه نتواند، احساس بدی پیدا می کند. یک اصل در این نکته نهفته است و آن این که زنان جذاب «خیلی جدی» نیستند (گرانت، ۱۳۸۸، ۱۴۹).

شاید به همین دلیل است که اسلام زنان و مردان نامحرم را از شوخی با یک دیگر برحذر می دارد تا با ایجاد محدودیت، از علاقه ی عاطفی نامحرمان به هم جلوگیری کند.

اصل چهارم: لذت بردن از محبت
نکته ی مهم دیگر این که مردان، زنی را دوست دارند که از محبت های آن ها لذت ببرد. تشکرکردن از یک مرد، این احساس را در وی ایجاد می کند که مفید واقع شده و همسرش از محبت او لذت برده است. زنانی که مراتب تشکر و سپاس خود را ابراز می دارند، موفقیت دیگری را در رابطه ی زناشویی خود کسب کرده و زمینه ی دریافت محبت بیش تر را در خود تقویت می کنند. مردان ذاتاً دوست دارند زنان را خوش حال کنند و اگر نتوانند لذتی را که او می برد بشنوند یا احساس کنند، به توانایی خود شک می کنند. همان گونه که گفته شد، هر مردی مجذوب زنی می شود که در او احساس خوبی ایجاد کند. زنی که به راحتی از خدمات همسرش خوش حال نمی شود، ناخواسته به یک مرد یادآوری می کند که برای خوش حالی او تلاشی نکند. توصیه ی باب گرانت به زنان این است که «همیشه از کاری که شوهرتان انجام داده تقدیر کنید؛ در چنین صورتی اعتمادبه نفس او در توانایی اش برای خوش حال کردن شما افزایش خواهد یافت و گوش هایش بیش تر پذیرای پیشنهادات شما خواهد بود (گرانت، ۱۳۸۸، ۱۵۲).»

زنان جذاب، به خوبی می دانند که مردان نیاز به تحسین دارند؛ بنابراین به آنان نشان می دهند که ریاست شان را باور دارند و هوش، ذکاوت و قدرت شان را همواره تحسین می کنند. «دوروتی کارنگی» در همین زمینه در کتابش می گوید: «کم تر مردی وجود دارد که تعریف و تمجید زن، او را به وجد و شوق نیاورد. وقتی به مردی گفته شود تو نظیر نداری و مرد ممتازی هستی، همین تمجید و تعریف مختصر، روحیه ی او را تقویت می کند و او واقعاً می کوشد تا شخصیت عالی و ممتاز داشته باشد (کارنگی، ۱۳۷۶،۵۵).»

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد با همکلاسی پسر

۱۴ علامت دلتنگی مردان مغرور

احساس مردان بعد از جدایی

دعا برای اعتماد به نفس

نشانه های دلتنگی مردان

پسر مغرور عاشق

چگونه یه پسر را دیوانه خود کنیم

جذب کردن فردی که به ما علاقه ای ندارد ( بر اساس روانشناسی جذب)



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.