no-img
نوین اطلس

مردان مانند کش هستند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مردان مانند کش هستند
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

مردان مانند کش هستند


این مطلب در مورد موضوعات علت فاصله گرفتن مردها، وقتی مرد فاصله میگیرد، علت فاصله گرفتن مرد از زن، دلیل فاصله گرفتن مرد از زن، دلیل فاصله گرفتن مردان، فاصله گرفتن در رابطه، عقب نشینی مردان در رابطه، چگونگی به چالش کشیدن مردان می باشد.

علت فاصله گرفتن مردها

رنجش حل نشده

وقتی زن و مرد از هم دلگیر می شوند و درصدد رفع آن برنمی آیند، وقتی اجازه می دهند ناراحتی و دلخوری شان روی هم انباشته شود، مانند خودرویی می شوند که باری از لجن حمل می کند. اگر این خودرو بار خود را خالی نکند، بوی بدش همه جار ا فرا می گیرد. همسرانی که رنجش های خود را رفع نمی کنند، باید انتظار داشته باشند رابطه شان سرد شود. وقتی یکی از دیگری می رنجد، بی منطق، بی انصاف و پرخاشگر می شود. حالات حدس بزنیدقضاوت چنین آدمی نسبت به همسرش چگونه خواهد بود؟!

وقتی مرد فاصله میگیرد

چرا مرد‌ها با روان‌شناسان میانه‌ای ندارند
برای یک مرد غالبا خواندن یک کتاب در زمینه رشد شخصیتی، یا وقت گرفتن از مشاور و روانکاو به معنی اعتراف کردن به این واقعیت تلخ است که کار‌ها را خوب انجام نمی‌دهد و پسر بدی است. درحالی که زن‌ها با بهبود دادن تفکر و رفتار‌هایشان احساس بهتری پیدا می‌کنند و از اینکه اشتباه کنند، نمی‌ترسند. مرد‌ها حاضر نیستند هیچ کدام از راه‌هایی که خانم‌ها برای ساختن فردی قوی‌تر و غنی‌تر از خودشان امتحان می‌کنند را انجام دهند. اگر می‌خواهید پیش از راضی کردنش برای صحبت با روان‌شناس به نتیجه بهتری برسید، از این راه حل کمک بگیرید:

یک روز پشت میز گفت‌و‌گو بنشینید و در محیطی آرام با هم در مورد احساساتتان صحبت کنید. حتی اگر چنین لحظات سختی را پشت سر گذاشتید و مجبور شدید قید مهمانی را که برایش حسابی برنامه ریزی کرده بودید، بزنید، وقتی اوضاع آرام‌تر شد از همسرتان بخواهید دلیل عصبانیتش را با جملات دقیق با شما درمیان بگذارد.

اینگونه مردان دچار افسردگی می‌شوند!
وی اظهار داشت: به طور کلی اگر فرد مهارت کلامی نداشته باشد منزوی می‌شود و حالت افراطی به خود می‌گیرد و با برخوردهای خشن و ناسزاگویی و بهم‌ ریختن خانواده می‌خواهد تخلیه درونی خودش را بروز دهد و بنابراین مهارت در همه مراحل لازم است که چگونه بتوانند در هر مرحله‌ای از زندگی خود صحبت کنند.

دست روی نقطه ضعف او نگذارید
این آسیب‌شناس اذعان داشت: مردی که برای حل مشکلاتش در غار صحبت نکند و رابطه زناشویی خود را انجام ندهد اعتماد به نفس ضعیفی دارد و گاهی اوقات در خانواده‌ با مشکلی روبرو می‌شود و نمی‌تواند آن را حل کند و با همسرش به مشکل بر‌می‌خورد در این حالت به غار تنهایی خود می‌رود و نمی‌خواهد حتی با خانواده و همسرش و نزدیکان ارتباط برقرار کند و زنان اینگونه همسران، باید از طریق احساسات و عواطف خودشان جذب شوهر شوند و دست بر روی نقطه ضعف و احساسات او نگذارند تا به آرامی و به تدریج احساس امنیت را برای مرد به وجود آورند و اگر این رابطه تداوم پیدا کند کم کم می‌توانند به نوعی مهارت کلامی، مهارت گفتاری را برای مرد ایجاد کنند، پس از یک جهت برای همسران می‌توانند راه کار باشند.

علت فاصله گرفتن مرد از زن

بیشتر مردان از صمیم قلب می‌خواهند زندگی موفق و پرباری داشته باشند

برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می‌کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می‌کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می‌کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند.

مردان دوست دارند همسرانشان را خوشحال کنند، دوست دارند اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کنندو صحیح‌ترین کار‌ها را انجام دهند. در چنین وضعیتی وظیفه زنان است که با ایجاد جو احساسی سالم و مناسب مردان را در انجام این کار‌ها یاری داده و آن‌ها را تشویق کنند تا همچنان به زندگی مشترکشان متعهد باقی بمانند.

سال هاست که جامعه، مردان را موجوداتی بی‌قید و بی‌توجه به تعهدات در زندگی مشترک معرفی کرده است و همین امر علت بروز مشکلات بسیاری در روابط زناشویی شده است. به خصوص در دهه‌های گذشته بسیار می‌شنویم که علت نارضایتی و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی مستقیما به اشتباهات مردان بازمی گردد.

متاسفانه چنین نظریاتی مردان را به انزوا و گوشه گیری و در بسیاری مواقع بدخلقی کشانده است، اکنون زمانی است که دریابیم نتیجه چنین افکار و نظریاتی فقط سرد‌تر شدن روابط و دور شدن زن و شوهر از یکدیگر است. البته به یاد داشته باشید که زنان نیز هرگز عمدا مرتکب چنین اشتباهاتی نشده‌اند و آن‌ها هرگز نمی‌دانستند رفتارشان چه اثر بدی بر همسرشان می‌گذارد، در واقع بیشتر اشتباهات زنان کاملا ناآگاهانه و غیرعمدی بوده و هست.

باید کمی به زنان آگاهی داده شود تا دریابند رفتار و گفتار آن‌ها چه آثار و پیامدهایی در رفتار مردان بر جای می‌گذارد. نتایج آزمایشات محققان بر روی هزاران زوج، نشان می‌دهد که ایجاد اندکی آگاهی در زوجین نتایج شگفت آوری در روابط آن‌ها با همسرانشان ایجاد می‌کند.

دلیل فاصله گرفتن مرد از زن

دبورا تانن، نویسنده ای است که درباره شکاف استقلال و صمیمیت در زنان و مردان مطالب بسیاری نوشته است (مردان در وهله اول به سوی استقلال می روند و زنان به سوی صمیمیت).

پزشکی می گوید در میان افرادی که به او مراجعه کرده اند مشاهده نموده است زنان بیشتر تمایل دارند که زمان را با شوهر خود بگذرانند و مردان تمایل دارند بیشتر از همسر خود جدا باشند. و هیچ تعادل مناسبی در این زمینه وجود ندارد. اما همین نزدیکی و دوری از هم، همواره نوعی تعادل است.

اما توجه کنید اگر زن به شوهر خود بچسبد (و اجازه ندهد که مرد زمان آزاد برای خود داشته باشد یا اگر زن رفتارهای ناشی از حسادت از خود بروز دهد) این عوامل باعث میگردد رابطه زوجین رو به پایان رود. در هر رابطه مردان نیاز دارند نفسی بکشند.

بعلاوه در رابطه با مرد توجه داشته باشید معمولا خانم ها برای حل مشکلات خود وارد گروه می شوند و با دوستان و خانواده خود صحبت می کنند. برعکس هنگامی که مردان مشکلی دارند گروه را ترک می کنند تا به تنهایی فکر کنند.

بنابراین به همسر خود اجازه دهید تنها باشد و نفسی بکشد. او را به حال خود بگذارید. در این صورت هنگامی که مرد دوباره به نزد شما باز می گردد و مشاهده می کند شما هنوز هم در کنار او هستید خیلی خوشحال می شود زیرا می داند شما هم به او اعتماد دارید و هم به قدرت رابطه تان که اجازه داده اید او فضایی برای خود داشته باشد.

دلیل فاصله گرفتن مردان

مردان و گریه
زنان اغلب بیش از مردان گریه می کنند.براساس تاریخ تکامل بشر، مردان به خصوص در ملا عام خیلی کم گریه می کنند. شرایط اجتماعی هنوز هم این حالت را تشدید می کند. وقتی پسری فوتبال بازی می کند و زخمی می شود، شاید درلحظه اول فریادزنان روی زمین بیفتد، اما مربی خشمگین که متوجه او می شود بلافاصله چیز بهتری به او یاد می دهد: “یالا بلند شو! به حریف نشان نده که زخمی شدی، مثل یک مرد باش” درحالی که از مرد امروزی انتظار می رود که همه جا و همیشه زیر گریه بزند. روانشناسان، مشاوران خانواده، مجلات و سمینارهای خودشناسی، همگی مرد را به گریه کردن تشویق می کنند. مرد امروزی اگر احساسش را در هر موقعیتی ظاهر نسازد سرزنش می شود که سرد است و یا مشکل روحی – روانی دارد. مغز زنانه می تواند احساس را با دیگر عملکردهای مغز همراه کند و به همین دلیل است که زن می تواند درهر شرایطی گریه کند واحساساتی شود. مردان گریه می کنند البته فقط وقتی که بخش احساسات درنیم کره راست مغزشان فعال شود که به ندرت هم این عمل را در ملا عام انجام می دهند.

بسیاری از زنان تعجب می کنند که می بینند حتی وقتی مرد زنی را دوست دارد برای نزدیک شدن به او گاه عقب کشیده می شود. مردان به غریزه این ویژگی خود را می شناسند و مساله تصمیم گیری یا انتخاب مطرح نیست. مطلبی است که صرفا اتفاق می افتد.نه تقصیر مرد است ونه تقصیر زن.این یک مدار چرخش طبیعی است

زنان درمقایسه با مردان گیرنده های( سنسورهای) قوی تری دارند – آنان اطلاعات ریزتری را نسبت به مردان دریافت می کنند و قادرند احساسات خود را با کلامی پراحساس بیان کنند. زنی که رنجیده خاطر است، احتمالا به راحتی می تواند زیر گریه بزند، چون معمولا رنجیدگی مملو از احساس است. درحالی که مرد معمولا نمی فهمد که او را رنجانده اند. همه اینها برای او بچه بازی است.

فاصله گرفتن در رابطه

به این مردان اعتماد نکنید

کسانی که از دوران آشنایی چنین رفتارهایی دارند، نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه شما را برای ازدواج هم در نظر ندارند:

۱ – به جای شناخت منطقی شما، سراغ جنبه های احساسی رابطه می رود.

۲ – از آشنایی با خانواده شما طفره می رود.

۳ – عفت را زیر پا می گذارد، درخواست های نامشروع دارد یا درباره مسائل جنسی، تحریک کننده و نا متعارف با شما صحبت می کند.

۴ – مایل است آشنایی تان طولانی شود و برای آن زمان مشخصی را اعلام نمی کند.

۵ – به شما می گوید که درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده اش دختر دیگری را برای او در نظر گرفته اند اما او مایل است از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند.

۶ – هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و…

عقب نشینی مردان در رابطه

مردان در زندگی مشترک پس از رفع نیاز به عشق و صمیمیت، احساس می‌کنند که به استقلال و خودمختاری سابق خود، احتیاج دارند؛ وقتی مردی عقب‌نشینی می‌کند، زن دچار هراس می‌شود.

مرد با عقب‌ کشیدن، نیاز به استقلال خود را ارضا کرده و به حالت قبل باز می گردد.

مردان، پیوسته میان صمیمیت و خودمختاری، تاب می‌خورند.اگر مدتی در غارذهنی خود سپری نکنند حساس و رنجشپذیر میشوند

چگونگی به چالش کشیدن مردان

شما نیز درون خود را آشکار کنید
بین زوجین بیان احساسات درونی باید به صـورت متقـابـل انـجام بگیرد. هر فردی دارای مشکلات، دغدغه ها و مسائل پنهانی در صندقچه قلبش می بــاشد. بسیاری از مردان تصور می کنند ” اگر این مسـائـل را به او بگویم، ترکم خواهد کرد.” شما مجبورید نشان دهیـد کـه جـریان ایـن نیست. به این منظور برای او از خود چیزی را فاش کنید که نشان دهد به همان اندازه ای که او به شما اعتماد دارد، شما نیز به او اعتماد دارید.
هنگامیکه او شروع بـه بـیان احساسات دورنی خود میکند، به آنچه که میگوید گوش فرا داده، قدمی به جلو بـرداشته و در عـوض پیشنهادی مثبـت ارائـه دهیـد. بعد از اینکه وی مسئله ای خصوصی را ابراز نمود، چیزی شبیه این بگوید “خوب، اینکه چیز بدی نیست من بدتر از اینها بودم.” یا “من واقعا آن چیزی که اتفاق افتاده را تحسین می کنـم.” و آن چیزی از داستان را که واقعا می پسندید انتخاب کنید. ( از مسائل ساختگی دوری کنید چون موضـوع لوس شده و تبدیل بـه دست انداختن خواهد شد. مردم همیشه میتوانند متوجه شوند که کسی آنها را دسـت انـداخـته و این موضوع هیچ گاه ثمر بخش نخواهد بود.) به او اجازه دهید بداند که شما جانبدار او هستید و با تجربیاتش تنها نخواهد ماند.
در حالیکه عملا نشان میدهید، مطمئن شوید که از او طرفداری میکنید. بسیاری از زنها فقط به این دلیل به داستانهای شوهرشان گوش می دهند که به او بگویند که چقـدر در مورد آن در اشتباه بوده است. آنها طرفداری شخص دیگری را میکنند. با ایـن حـال مـهـم است که موضوع را از این نقطه نظر بنـگرید: اکنـون زمـان درس دادن بـه او نـیست، بلکه زمـان “ایـجاد دوستی و مودت” است. وقتی دو نفر پیمان دوستی می بندند، بـه تـبـادل متقابل تجربیات خود پرداخته، و به همین دلیل احساس نزدیکی و آسودگی می کنــند. این جـا شـما در حال ایجاد سازگاری و تفاهم می باشیـد، احساسی که هر دوی شما سیاره ای یکسان را اشغال نموده و در دنیایی متشابه زندگی می کند.
اینکه چه تعدادی از مردان احساس تنهایی شدید مینمایند، شگفت انگیز است. نه تنها بـه آنهـا آمـوزش داده شـده اسـت کـه هـمیشه سـاکـت بـاشـنـد، ایـن تـصور غلط نیز در ذهـنشان پـرورانده شـده که صحـبـت نـمودن در مورد احساسات درونی عملی به دور از شان و منزلت مردان بشمار میرود.عـکس العملهای مثبت و صادقانه شما بسیار ضروری است. اگر بـه ایـن نـحو رفـتـار نـمایید، شـوهر شما احساس خواهد کرد که کسی وجود دارد که او را درک کند، و آنگاه حتی بیشتر و بیشتر از ذهنیاتش برایتان خواهد گفت.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.