no-img
نوین اطلس

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم
zip
دی ۲۵, ۱۳۹۶

چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم


این مطلب درباره ی موضوعاتی همچون چگونه چهره جذاب داشته باشیم، چگونه قیافه خشن داشته باشیم، چگونه ظاهری شیک داشته باشیم، چگونه ظرافت زنانه داشته باشیم، چگونه چهره خشن داشته باشیم، چگونه چهره معصوم داشته باشیم، چگونه چشمانی جذاب داشته باشیم، چگونه مرتب به نظر برسیم می باشد.

چگونه چهره جذاب داشته باشیم

یکی از مهم ترین جنبه های حفظ ظاهر پوست حفظ مرطوب بودن و خشک نشدن آن است. مطمئن شوید که روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب می نوشید. در فصل تابستان افراد تمایل به نوشیدن آب بیشتری به نسبت زمستان دارند، ولی حتی در زمستان اگر احساس تشنگی نداشتید روزی حداقل ۷ لیوان آب را مصرف کنید. اگر زیاد از آب خوشتان نمی آید و برایتان جالب نیست می توانید از چای سبز یا دیگر نوشیدنی هایی که گرم هستند استفاده کنید. فقط حواستان باشد آب به میزان کافی به پوستتان برسد.

در برنامه روزانه خود شستن صورت را قرار دهید. اینکه پوست شما همیشه آبدار و تمیز باشد، به خوبی از آن رسیدگی شود تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد می کند.

برای خرید محصولاتی نظیر: پاک کننده صورت، اکسفولیاتورهای صورت و یک مرطوب کننده صورت پول کافی کنار بگذارید.
ابتدا دستان خود را بشورید، سپس صورت خود را خیس کنید و آن را با حوله خشک کنید. همیشه به یاد داشته باشید که با پوست خود با ملایمت رفتار کنید، بویژه زمانی که بحث پوست صورت پیش می آید.

از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. این مرحله بسیار مهم است چون باعث می شود پوست شما نرم باشد. به میزان کافی پاک کننده در میان کف دست خود قرار دهید و آن را روی صورتتان به کار ببرید. داخل صورت را به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید و زیاد البته به پوست خود سخت نگیرید. پیشانی، گونه ها، بینی، چانه و مناطق اطراف چشم را فراموش نکنید و زمانی که پاک کننده را به چشم نزدیک می کنید آن ها را ببندید. به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و سپس با استفاده از یک دستمال نخی مرطوب، صورت خود را پاک کنید.

اگر پوستی چرب دارید، بعد از استفاده از تمیز کننده از لوسیون منقبض کننده استفاده کنید. اندکی از این لوسیون را روی یک پارچه نخی بریزید و آن را روی تمامی بخش های صورت خود بکار ببرید یا هرجا که احساس می کنید بیشتر چرب است. این امر باعث می شود پوست شما برای مدت بیشتری شاداب باشد.

اگر پوست خشکی دارید می توانید از منقبض کننده ( سفت کننده یا Toner ها ) استفاده کنید، گرچه این امر می تواند آنقدر هم فکر خوبی نباشد چون باعث خشکی حتی بیشتر پوست می شود. شما باید از منقبض کننده اکثرا در تابستان زمانی که هوا بیشتر رطوبت دارد استفاده کنید.

چگونه قیافه خشن داشته باشیم

جذابیت، جوانی، زیبایی از یک صورت تصویری ماندگار و زیبا میسازند. اما چرا میگویند یک صورت زیبا و دیگری نازیباست؟ زیبایی و جذابیت چیست و چه چهره هایی جذاب شناخته میشوند؟ جراحان و متخصصان زیبایی چه تغییراتی در چهره به وجود میآورند که آن را جذاب و زیبا میسازند؟ چگونه چهره ای جذاب داشته باشیم

آنها که جذاب هستند
برداشت و مفهوم زیبایی در جوامع گوناگون بسیار متفاوت است. تبلیغات رسانه های گروهی، فیلمها و نوشته ها نیز بر معیارهای ما از زیبایی موثر خواهند بود. به عنوان مثال بینی پهن در جامعه ما زیبا نیست ولی در کشور گینه نماد زیبایی و جذابیت است. یا در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی و کشور خودمان، دندانهایی سفید و ردیف زیبا به نظر میرسند ولی در بعضی کشورهای افریقایی سیاه کردن همه دندانها با مواد رنگی و شیمیایی خاص، گامی در جهت زیباتر شدن به شمار میرود. زیبایی به مجموعهای از خصوصیات گفته میشود که احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورند و باعث جذابیت شوند. به زبان دیگر هر چه صورت یک فرد به ظاهر انسانی نزدیکتر باشد، زیباتر به نظر میرسد. هر چه یک صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزونتری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش میگذارد.

زیبایی و جذابیت از نگاه جامعه
زیبایی ظاهری فرد اثرات زیادی در روابط اجتماعی فرد و تاثیر او بر اطرافیانش در جامعه خواهد داشت. حقیقت این است که بیشتر ما در برخورد اول با یک شخص غریبه، زیبایی ظاهری فرد را ملاکی برای ارزیابی شخصیت او قرار میدهیم. نتایج یک تحقیق که در یکی از دانشگاههای لندن انجام شد، نشان داد که از میان ۱۱ هزار فردی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند، افرادی که زیبایی ظاهری بیشتری داشتند، درآمدی بیش از دیگران کسب میکردند و کسانی که زیبایی ظاهری کمتری داشتند ۱۳درصد درآمد کمتری از دیگران داشتند. محققان اعتقاد دارند علت این پدیده اعتماد به نفسی است که زیبایی ظاهری به شخص میبخشد تا در موقعیتهای شغلی و اجتماعی موثرتر و مطمئنتر عمل کند، بعضی اعتقاد دارند زیبایی ظاهری به فرد این امکان را میدهد که از منافع و امکانات جامعه بیشتر استفاده کند به عنوان مثال، شغل بهتری کسب کند، و در حرفه خود پیشرفت کند و یا بتواند شریک زندگی مناسبتری انتخاب کند.

خصوصیات یک چهره زیبا و جذاب
گر چه میگویند <زیبایی باید در نگاه تو باشد نه در آنچه بدان مینگری>، مطالعات علمی نشان دادهاند، چهرههایی که به نظر ما زیبا و جذاب به نظر میرسند، ویژگیهای خاصی دارند که این ویژگیها را در ۳ گروه اصلی میتوان جای داد: )۱ سلامت و تندرستی، ) ۲زیبایی، )۳ حالتی از معصومیت چهره کودکان
همچنین تحقیقات علمی و روانشناسی در جامعه امروز جهان، معیارهای خاصی را برای چهره زیبا در نظر میگیرند که البته مطلق نیستند. آکادمی جراحی زیبایی امریکا، مشخصات یک چهره زیبا برای خانمها را پوست کمی برنزه و نه رنگ پریده، صورتی باریک و بدون چربی اضافه، لبهای پر، ابروهای پر و تیره، مژههای بلند و باریک، گونههای برجسته، پلکهای باریک، بینی باریک، پوست شفاف و کشیده و بدون چین و چروک، دندانهای سفید و مرتب، چشمهای درشت و شفاف، پیشانی بلند، در نظر میگیرند در مقابل ویژگیهای یک چهره زیبا برای آقایان؛ پوست تیرهتر و سبزه، صورت جمعوجور و باریک با چربیکم، لبهای قرینه، ابروهای تیره و مژههای پر، پهنتر بودن نیمه فوقانی صورت نسبت به نیمه تحتانی، چانه برجسته که نشاندهنده قدرت مرد است، فک پایین قوی و بازاویههای مشخص، ابروهای پر و تیره، شیار بین بینی و لب کمعمق و پلکهای نازک، است. این معیارها در جامعههای مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد و سلیقه شخصی افراد مختلف نیز بر معیارهای ذهنی آنها از یک چهره زیبا موثر است ولی با وجود این، اصول و معیارهای زیبایی انسان در طول تاریخ و تا به امروز ثابت باقی مانده است.

عدد طلایی
مطالعات دانشمندان و اندازهگیری عناصر زیبای طبیعت مانند گلها، حشرات و پرندگان نشان میدهد که همیشه یک نسبت طلایی و یک عدد مشخصی بین ابعاد عناصر زیبای طبیعت وجود دارد. و این عدد ۱/۶۱۸ است. این نسبت در ابعاد چهره انسان و همچنین چشمانداز دندانها هنگام لبخند زدن رعایت شده است. به این شکل که صورتهایی که موزون و هماهنگ به نظر میرسند، نسبت طول به عرضشان ۱/۶۱۸ است و همچنین اگر یک فرد یک <لبخند زیبا> داشته باشد، این نسبت به نوعی در نمای دندانهایش رعایت شده است. نسبت طلایی در گلبرگهای گلها و اندازههای بدن حشرات و حلزونها نیز خود را نشان میدهد.

ناقرینگی زیبا
اگر از یک صورت عکسی تهیه کرده و به وسیله فتوشاپ آن عکس را نصف کنیم و تلاش کنیم با استفاده از عکس یک نیمه صورت نیمه دیگر را ترسیم کنیم مشاهده میکنیم عکس حاضر با صورت طبیعی تفاوت دارد و این نشان میدهد که صورت انسان دقیقا قرینه نیست.

چگونه ظاهری شیک داشته باشیم

چگونه تیپ ظاهری باکلاس و با پرستیژ داشته باشیم؟
داشتن ظاهری زیبا و آراسته کلاس شخصیتی شما را بسیار بالا می برد. شما اگر در نحوه لباس پوشیدنتان دقت نمایید می توانید ظاهری باکلاس و شیک داشته باشید. اگر حالا نمی دانید چگونه ظاهری شیک و باکلاس داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم این موارد را مرور می کنیم.

تغییرات ساده برای داشتن استایلی جذاب

با تغییرات ساده برای داشتن استایلی جذاب میتوانید ظاهری با کلاس بسازید.

استایل شیک و جذاب

برای اینکه استایلی شیک و همیشه جذاب داشته باشید با این تغییرات ساده،میتوانید ظاهری با کلاس بسازید.

استفاده از کیف دستی خوش بنیه

یک عطر تازه استفاده کنید

هیچ لباسی بدون یک عطر خوش بو کامل نمی شود. عطری را پیدا کنید که از آن لذت می برید و روی پوست خود بزنید ( هرگز به لباس یا موی خود عطر نزنید ) عطر را روی ساعد یا پشت گردن خود اسپری کنید تا ماندگاریش بیشتر شود. حتی می توانید عطر را پشت زانوها و یا بین ران ها نیز بزنید تا بیشتر بویش بماند. قبل از اینکه عطر را روی پوست اسپری کنید با مرطوب کننده یا روغن بادام چربش کنید.

زیورآلات سنگین استفاده کنید

زیورآلات حتی اگر هم ارزان قیمت باشند اگر با فکر و هوشمندانه خریداری شوند می توانند به خوبی استایلتان را تقویت کنند. می توانید زیور آلاتی بخرید که حالتی کریستال با سنگ های پلاستیکی دارد، به جای زیور آلات درخشان و گران از زیور آلات تیره استفاده کنید. بعلاوه زیورآلات فلزی انتخاب کنید که به جای سبک و شل بودن سفت و سنگین باشند. برای داشتن ظاهری کلاسیک ساعتی با بند فلزی یا چرم اضافه کنید. از کتی کلاسیک استفاده کنید.

چگونه ظرافت زنانه داشته باشیم

قصد پرداختن به این مسئله را داریم که یک خانم در هر شرایطی که برایش پیش می‌آید یا هر موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد باید این نکته را مد نظر داشته باشد که او یک “خانم” است. این خانم بودن او به نقش یا سنی که دارد هم هیچ ربطی ندارد. حال می‌خواهد یک خانم مدیر باشد یا یک خانم خدمتکار یا معلم و یا خانمی خانه‌دار. ذات او به گونه‌ای است که وی را مجاب می‌کند برخی رفتارها را داشته باشد و برخی رفتارها را نداشته باشد و آن رفتاری که ما معتقدیم باید داشته باشد همان “ظرافت زنانه” است.

اما این رفتارها که مقوّم ظرافت زنانه یک خانم است به دو بُعد تقسیم می‌شود:
• بعد روانی و فکری
روان یک خانم به دلیل نوع جنسیتی که دارد لطیف و ملایم است اما اگر افکار او در راستای چنین لطافتی قرار نگیرد به خانمی مبدل شده که از ظرافت زنانه بهره‌ای نمی‌برد یا آن را از دست می‌دهد. به طور مثال دیدن فیلم‌های خشن و با میزان بالایی از صحنه‌های اکشن یا کتاب‌هایی با چنین مضمون، روان یک خانم را آزرده و خش‌دار می‌کند. حال بر طبق خلقیات دیگر، یا به یک خانم خشن تبدیل می‌شود یا دچار تنش‌های روانی می‌گردد.

• بعد جسمی و رفتاری
بلند کردن اجسام سنگین، داد و بی‌داد هنگام دعوا و مشکلات، انتخاب شغل‌های مردانه یا انجام هر کاری که در خانه به دوش مردان است از ابعاد جسمی و رفتاری یک خانم در زدودن لطافت زنانه وی محسوب می‌شود. گاهی خانم‌ها انجام کارهای مردانه، انتخاب ورزش‌هایی خشن یا رفتاری اکشن را جزء افتخارات خود دانسته اما نمی‌دانند چه ضرری به جسم و روان خود زده و چگونه از “خود” واقعیشان دور می‌شوند.

در حقیقت یک خانم پتانسیل انجام کارهایی را دارد که مردها ندارند اما به دلیل برخی مسائل اجتماعی، ارزش‌های خود را نا‌دیده انگاشته و ظرافت خود را می‌کشد.
اما راهکار اصلی در این است که یک خانم واقعا اعتقاد داشته باشد جسم و روانش مانند یک گل است. گلی که نیاز به مراقبت، آرامش و رسیدگی دارد. این سه نیاز هم ابتدا باید توسط خود خانم پاسخ داده شود.

مراقبت از پوست، مو، اندام و به طور کل، بدن و از آنها مهمتر مراقبت از روحیه و اعصاب باید به یک اصل برای یک خانم تبدیل شود. رسیدن به آرامش با داشتن روابط اجتماعی مناسب، ورزش‌هایی مفید و خلاصه هر کاری که طراوت یک خانم را حفظ کند قابل دستیابی است.

البته غرض این نیست که خانم با نقش‌هایی که دارد به طور مثال شاغل بودن، همسر بودن یا مادر بودن، تمام زندگیش را رها کرده و فقط جلوی آیینه بنشیند و به خودش برسد یا دائم در باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های زیبایی، اندام و پوستش را شاداب کند. بلکه منظور ما این است تعادل بین خود، شغل و هر نقشی که دارد را رعایت کرده و از آنچه در توان‎اش است بیشتر کار نکشد.

با کارهای ساده‌ای می‌توان آغار راه رسیدن به ظرافت زنانه را کلید زد. استفاده از دستکش زمانی ‌که در حال شستن ظرف‌ها هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب زمانی که از خانه بیرون می‌روید، کمک گرفتن از دیگران هنگام بلند کردن اجسام سنگین و خلاصه هر کاری که لطافت و ظرافت شما را حفظ می‌کند می‌تواند آغاز این راه باشد.

و در آخر فراموش نکنید مراقب خودتان باشید که پژمرده نشوید. تا جوان هستید و قدرت و سلامتی دارید به خودتان برسید که اگر سن و سالتان از حدی بالا برود به سختی می‌توانید به شادابی روزهای قبل برگردید.

چگونه چهره خشن داشته باشیم

۱. حداقل را انتخاب کنید

ما از ترکیب لباس های آبی، سیاه و سفید آقایان لذت می بریم. اگر می خواهید ظاهری مناسب و رسمی برای ملاقات های کاری خود داشته باشید، این ۳ رنگ ساده را انتخاب کنید.

۲. چند لایه لباس روی هم بپوشید

می خواهید ظاهر خود را جذاب تر کنید؟ چند لایه لباس روی هم بپوشد. ساده است! یک پیراهن با دکمه های باز روی تیشرتی ساده به همراه شلوار جین به تن کنید.

۳. کلاسیک باشید

شما می توانید رنگ ها را با هم ترکیب کنید. یک شلوار سبز، بلوز راه راه آبی و کتی طوسی برای محل کار، لباسی کلاسیک و مناسب برای شما است.

 

چگونه چهره معصوم داشته باشیم

افراد بسیاری هستند که دوست دارند چهره کودکانه و معصوم داشته باشند. آیا می توان طوری آرایش کرد که چهره کودکانه ای داشته باشید؟ در برخی کشورها مانند کره جنوبی و ژاپن، این سبک آرایش بسیار رایج و محبوب است. سبک آرایش شما باعث می شود چهره کودکانه ای داشته باشید.

برای این کار به یک آرایش بسیار آسان و عناصر کمی احتیاج دارید. همچنین لازم نیست زمان زیادی را جلوی آئینه صرف کنید و لایه های آرایش روی پوست خود ایجاد کنید و مهمتر اینکه برای لوازم آرایش هزینه زیادی بپردازید.

برای اینکه یاد بگیرید چگونه آرایش کنید تا چهره کودکانه داشته باشید نکات زیر را رعایت کنید:

استفاده از کرم روشن کننده

اول از همه رطوبت مورد نیاز پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده مناسب برطرف کنید. کرم روشن کننده را روی بخش هایی از پوست خود که علائم چروک دارد، بزنید. از کرم روشن کننده برای قسمت هایی از صورت که لک یا آکنه دارند و زیر چشم استفاده کنید. همین کرم که روی پوست هست به بقیه قسمت های پوست هم برسانید.

استفاده از کرم پایه

شما برای هر نوع آرایشی باید از کرمهای پایه بر روی کل صورتتان استفاده کنید.ولی برای این نوع آرایش نیازی به این کار نیست.در این نوع آرایش شما باید به جاهایی که فکر می کنید نیاز است به صورت نقطه ای کرم پایه بزنید و بوسیله انگشتتان آنها را پخش کنید، بهتر است از کرمهای cc(یکنواخت کننده رنگ) به جای bb(بالم ضد لک) استفاده کنید.این به شما کمک می کند ظاهر پوستتان شبیه پوست کودکان شود. کرم را از مرکز صورت به اطراف پخش کنید.

استفاده از پنکیک

کار صاف کردن پوست خود را با به کار بردن پودر (پنکیک) به پایان برسانید. پودر نه تنها برق روی پوست را از بین می برد بلکه باعث تثبیت شدن آرایش شما می شود. اگر حوصله استفاده از پودر را ندارید فقط کمی روی لبه پیشانی و خط فک بزنید. اینکار باعث می شود از چسبیدن مو به صورتتان جلوگیری شود.

استخوان گونه

اغلب گونه های کودکان صورتی کم رنگ و یا بنفش کم رنگ است و رنگ برنز یا سرخ نیست. یک رژ گونه بنفش کم رنگ استقاده کنید و به صورت نقاطی روی استخوان گونه پودر کنید و با استفاده از برس رژگونه از مرکز استخوان گونه به سمت گوش آن را پخش کنید. دقت کنید که فقط همین قسمت را رژگونه بزنید.

ابرو

شما باید بدانید نوزادان ابروهای بسیار مستقیم یا بسیار نازک ندارند. اما نمی خواهیم ابروهای شما بهم ریخته و ژولیده باشد. بنابراین ترفندی که در اینجا به کار می رود این است که اگر ابروهای نازکی دارید با استفاده از ریمل ابرو کمی آن را حالت کرک دار کنید و سپس با مداد ابرو هم رنگ ریمل اطراف ایرو خط جدا کننده ای ایجاد کنید. اگر ابروهای شما پرپشت است آن را فقط به سمت بالا شانه کنید تا مرتب شود. قوس ابرو در این سبک آرایش نباید زیاد مستقیم و یا خیلی طولانی باشد. بنابراین سعی کنید ابروهای طبیعی داشته باشید.

سایه چشم

در آرایش به سبک کودکانه به هیچ عنوان نباید از خط چشم استفاده کنید. کودکان هیچ گاه مژه و پلک های خط دار و ضخیم ندارند. بنابراین می توانید از یک سایه چشم که به رنگ پوستتان نزدیک است استفاده کنید. یک سایه چشم صورتی کم رنگ معصومیت را به چهره شما اضافه خواهد کرد. برای زیر چشم هم می توانید از یک سایه قهوه ای در لبه خارجی چشم استفاده کنید و برای لبه های داخلی زیر چشم اگر از یک سایه رنگ روشن و براق به صورت آهسته استفاده کنید، به نظر خوب می رسد.

رژ لب

اگر شما به صورت منظم از مرطوب کننده برای لب خود استفاده کنید فقط کافی است یک رژ لب صورتی یا نارنجی روشن برای لب های خود استفاده کنید.

به این ترتیب با کمترین هزینه و زمان چهره ای بسیار دوست داشتنی و معصوم خواهید داشت.

چگونه چشمانی جذاب داشته باشیم

چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت به عهده دارند. چشمان درشت، چهره را زیباتر و بشاش تر نشان می دهند. اگر مایلید چشمان خود را زیباتر جلوه دهید، این مطلب برای شماست.

مژه های خود را ریمل بزنید

ریمل یکی از بهترین انتخاب ها برای درشت جلوه دادن چشم ها است. برای اثر بخشی بیشتر، دو مرتبه به مژه های خود ریمل بزنید، بدین صورت که پس از خشک شدن ریمل در مرحله اول، مرحله دوم را آغاز کنید. برای اینکه مطمئن شوید همه مژه هایتان به ریمل آغشته شده، برس ریمل را بصورت زاویه دار و در جهت رویش مژه بکشید.

از فرمژه استفاده کنید

فرمژه را در محل رویش مژه ها قرار داده و به آرامی سه مرتبه آن را باز و بسته کنید. می توانید فرمژه خود را بمدت ۱۰ ثانیه بوسیله سشوار گرم نموده و اثر بخشی آن را چندین برابر کنید. در این حالت فرمژه همانند بابلیس (اتو موی پیچی) عمل می کند.

سایه های چشم را امتحان کنید

با در نظر گرفتن رنگ چشمان خود، رنگ مناسب برای سایه را انتخاب کنید. رنگ های گرم، خاکی و بنفش برای چشمان سبز رنگ بسیار مناسبند. سایه های صورتی و طلایی، درخشندگی خاصی به چشمان قهوه ای می دهند. و همچنین سایه های قهوه ای و آبی زیبایی چشمان آبی را دوچندان می کند.

از کاور دور چشم استفاده کنید

حتی اگر علاقه ای به آرایش کردن چشمان خود ندارید، کاور دور چشم را هرگز فراموش نکنید. کاور چشم راه مناسبی برای پوشاندن پف، تیرگی و منافذ ریز اطراف چشم است. کاورهای به رنگ صورتی بهتر از رنگهای زرد عمل می کنند. ته رنگ نارنجی موجود در کاورهای صورتی، تیرگی ها و درجات رنگی آبی را از اطراف چشم محو می کند.

آرایش خود را محو کنید

برای زیباتر جلوه دادن چشمهای خود، آرایش چشمان خود را محو کنید تا طبیعی تر بنظر برسد. سایه ابروان خود را با قلمو به سمت بالا محو کنید و تا دنباله استخوان زیر ابرو ادامه دهید. با این کار چشمان خود را درشت تر و درخشان تر جلوه می دهید.

مژه مصنوعی را امتحان کنید

اگر می خواهید بی دردسر مژه های پُر تر و بلندتری داشته باشید، از مژه های مصنوعی استفاده کنید. استفاده از مژه های مصنوعی بسیار آسان است و تاثیر غیر قابل انکاری در درشت تر جلوه دادن چشمان دارند.

چگونه مرتب به نظر برسیم

الف)برای موهای فر ،ویو وحالت دار
۱-حتما در حمام برای شستشوی موها از شامپوهای حالت دهنده ودارای نرم کننده استفاده کنید واگر هم از شا مپوهای معمولی یا هر نوع شامپوی مخصوص مویتان استفاده می کنید در آخرین آبکشی از کمی نرم کننده که تنها به پایین موها زده وبا ریشه تماس نداشته باشد استفاده نمایید.

۲-موهای کاملا فر یا ویو مانند را در همان زمانی که موها کاملا خیس است با شانه های مخصوص فر و ویو که دندانه های بزرگ وبا فاصله ای دارند شانه کرده واز کمی واکس مو یا روغن زیتون به نوک انگشتان زده وبه پایین موها به آرامی چنگ بزنیدتا حالت فر وویو زیبای خود را تا حمام بعدی حفظ کند.در روزهای بعد نیز از همین شانه ها استفاده کنید واز برس کشیدن مو خودداری کنید.

۳-موهای کمی حالت دار نیز همانطور خیس با برس معمولی شانه کرده ، سپس با کمی واکس موکه از پایین به نوک موها زده ،با چنگ زدن به آنها حالت دهیدورها کنید تا خشک شوند.

۴-در هر سه حالت فر ،ویو ویا حالت دار ،هم می توانید از کلیبس های عمودی بلندی که موها را در هر اندازه ای که هستند آبشاری نشان می دهد ویا از کلیبس های معمولی بزرگ که موها را از زیر کمی جمع کرده وبه سمت بالا کلیبس بزنید وانتهای آنها را رها کنید.(همه ی موها را داخل کلیبس نکنید چرا که حالت کنونی را برای روزهای بعد از دست خواهد داد.همچنین هنگام خوابیدن موها را از زیر سرتان بردارید وبه یک طرف ویا در بالای سر قرار دهید.)

۵-برای دختر خانمهایی که موهای بلند ویکدستی دارند پیشنهاد می شود که از انواع گیس های یک طرفه ودو طرفه وهمینطور تک از پشت سر (چند مدل بافت مو مخصوص دختر خانمها )استفاده کنند وگاهی هم با کلیبس یا گل سرهای کوچک ،موهای جلوی سر ودو طرف گوش را در بالای سر ودر مرکز بسته وبقیه را در پشت سر هم می توانند باز بگذارند وهم ببندند.

۶- بعضی وقتها هم از یکنواختی موهای بلند وفر خسته می شوید وهم دوست دارید موهای بلندتان را داشته وحفظ کنید.بهترین راه برای تنوع ونگه داشتن موهای بلند این است که تنها جلو وقسمت دو طرف گوش را به سبک مدلهای جدید ولیر کوتاه کرده وتنها جلوی موها را بعد از حمام سشوار بکشید وبقیه ی موهای پشت سر را کلیبس زده وجمع کنید.

ب)برای موهای لخت وصاف

۱- گرچه این نوع موها صاف وبی حالت هستند اما گاهی با یک سشوار فرم وحالت خاص وزیبایی به خود می گیرند ، اما از آنجایی که همیشه وپس از هر حمام سشوار کشیدن در مورد این حالت باعث ریزش شدید وموخوره بیشتر می شود بهتر است پس از هر حمام موها را شانه کرده وبا تکان دادن سر به پایین وبالا به حالت طبیعی بین فضای موها حالت وپف ایجاد کنید.پس از خشک شدن به مقدار خیلی خیلی کم واکس یا روغن زیتون را کف دستها زده وروی کل موها (تنها روی موها نه لا به لای آنها )بمالید تا خورده موهای روی سطح مو گرفته شود وهر صبح با زدن یک تل پهن همرنگ ویا هما هنگ با رنگ لباستان به موها مرتب باشید ،یا کلیبس های کوچکی که را در چند رنگ مختلف پشت سر هم با جمع کردن موها از جلوی سر ودو طرف گوشها در مرکز سر بزنید.

۲-انواع کوتاهی های تیغی ولیرهای جدید برای موهای لخت وصاف مناسب است وبرای باز بودن در انواع اندازه ها زیباست وجمع کردن موهای صاف با این نوع کوتاهی بسیار شیک است به طوری که در هر نوع صورت وچهره ای ، پس از جمع کردن با کلیبس از زیر موها در پشت سر ورها کردن انتهای موها حتما چند تارمو را در اطراف صورت بریزید تا زیباتر به نظر آیید.

ج)در همه ی موارد ودر تمامی مد لها چه موی کوتاه وچه بلند، در هر سایزی ،اگر به طور ناگهانی وسر زده مهمان ودوستی وارد خانه مان شد وفرصت رسیدگی به موها را نداشتیم ،می توانیم از دستمال سرها ی کوچک همرنگ ویا هماهنگ با لباسمان استفاده کنیم تا شیک ومرتب به نظر برسیم.

«قدر زیبایی را با ارزش نهادن بر خود بدانیم»

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

دوست نداشتن قیافه همسر

چرا مردان دوست دارند با زن زیبا ازدواج کنند



موضوعات :
روانشناسی جذب

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.