no-img
نوین اطلس

چگونه انسانی دوست داشتنی باشیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه انسانی دوست داشتنی باشیم
zip
دی ۲۵, ۱۳۹۶

چگونه انسانی دوست داشتنی باشیم


این مطلب در مورد موضوعاتی همچون چگونه دختری دوست داشتنی باشیم، چگونه فردی اجتماعی شویم، چگونه فردی دوست داشتنی شویم، چگونه در مدرسه محبوب شویم، چگونه در مدرسه خوش تیپ باشیم، چگونه دختری شیطون باشم،

چگونه دختری دوست داشتنی باشیم

یاد بگیرید چگونه ریلکس کنید. منظور از کول بودن به این معنا نیست که شما فعال باشید و با دیگران صبحت و یا چت کنید، منظور این است که شما در ابتدا برای خودتان وقت بگذارید بعنوان مثال یک دوش آب گرم و یا گوش دادن موسیقی که به شما احساس آرامش دهد .

با اعتماد به نفس باشد. از خصلت های خوب و یا بد خود را با دیگران بیان می کنند. سعی کنید مشتاق و با اعتماد به نفس باشید .

سعی کنید شاد باشید. برای شاد بودن دلایل بسیار خوبی وجود دارد. داشتن دوستان خوب و کسانی که به شما حس خوبی میدهند میتوانند باعثت شادی برای شما باشند .

لبخند بزنید و خوش مشرب باشید . هرگز اجازه ندهید به عنوام یک انسان اخمو معرفی شوید همیشه سعی کنید لبخند بزنید و رابطه خوبی با انسانها برقرار کنید .

چگونه فردی اجتماعی شویم

با افراد جدید شروع به حرف‌زدن کنید

اگر به ‌تازگی به کسی معرفی شده‌اید یا فرد جدیدی را در اطرافتان می‌بینید، به سمتشان بروید و مکالمه‌ای را آغاز کنید. حتی یک سلام گفتن معمولی، پرسیدن اسمشان، و گفتن “از آشناییتان خوشبختم” برای شروع ارتباط کافی است.

با کسانی ‌که سعی می‌کنند با شما حرف بزنند، حرف بزنید

تا حالا شده بخواهید یک گفتگوی خوب با کسی داشته باشید اما طرف مقابل جوابتان را با کلمات کوتاه بدهد و کاملاً مشخص باشد که تمایلی به ادامه گفتگو با شما ندارد؟ احتمالاً شما هم راهتان را می‌گیرید و می‌روید و در دلتان فکر می‌کنید که چقدر ارتباط‌ عمومیش ضعیف بود. اگر کسی سعی داشت با شما حرف بزند سعی کنید با خوشرویی به او پاسخ بدهید.

برای حرف زدن با کسانی‌ که می‌شناسید وقت بگذارید

اگر یکی از آشنایانتان را دیدید، به سمتش بروید و احوالپرسی کنید. درمورد هر چیزی می‌توانید حرف بزنید، از اوضاع و احوالشان گرفته تا اتفاقات روز. سعی کنید مداوم با دوستانتان در تماس باشید. وقتی همکارانتان سرشان خلوت است، بایستید و با آنها حرف بزنید. روابطتان را حفظ کنید و به همه نشان دهید که به برقراری ارتباط علاقه‌مندید. اگر کسی را دیدید که می‌شناختید، چون حوصله حرف زدن ندارید، از او دوری نکنید یا طوری نشان ندهید که انگار او را ندیده‌اید. به سمتش بروید و برای چند دقیقه هم که شده گفتگو کنید.

از دیگران دعوت کنید برای انجام کاری به شما/اکیپتان ملحق شوند

برای دعوت کردن دیگران سخاوتمند باشید. این شما باشید که دیگران را بیرون دعوت می‌کنید تااینکه صبر کنید خودشان به سراغتان بیایند. نباید فکر کنید که باید کسی را به مدتی طولانی بشناسید تا با او بیرون بروید. اگر فکر می‌کنید با آنها کنار می‌آیید پس چرا کاری با هم انجام ندهید؟ اگر از همکار یا همکلاس جدیدتان خوشتان می‌آید، از آنها بخواهید که برای خوردن یک نوشیدنی یا هر چیز دیگر همراهیتان کنند. اگر در جایی یکدفعه دوستی را دیدید و هیچکدامتان کاری برای انجام دادن نداشتید، با او همراه شوید و با هم جایی بروید. از همسایه جدیدتان بخواهید که صبح‌ها با شما برای پیاده‌روی یا دویدن بیاید. فکر نکنید برای اینکه با کسی بیرون بروید، باید از مدت‌ها قبل او را بشناسید.

چگونه فردی دوست داشتنی شویم

گام ۱ – از انتقاد بیجا ، سرزنش مداوم و گِله و شکایت بپرهیزید.

گام ۲ – در ارزیابی های خود صادق و بی ریا باشید.

گام ۳ – دیگران را دوست بدارید و به آنها علاقه مند شوید.

گام ۴ – خواسته های دیگران را درک کنید .

گام ۵ – همیشه لبخند را زینت چهره خود کنید.

گام ۶ – به خاطر داشته باشید نام هر شخصی زیباترین نت موسیقی اوست ؛ پس دیگران را به نام صدا بزنید و با او احساس نزدیکی کنید .

گام ۷ – شنونده خوبی باشید و دیگران را تشویق کنید که درباره خودشان و علاقه مندیهایشان حرف بزنند .

گام ۸ – در جهت علایق دیگران سخن بگویید .

گام ۹ – این باور را به دیگران القا کنید که قدرت زیادی دارند و برای خود کسی هستند، و در انجام این کار نهایت صداقت را داشته باشید .

گام ۱۰ – همیشه برای این که بهترین نتیجه را از بحث و مجادله بگیرید، سعی کنید از شرکت در آن بپرهیزید .

گام ۱۱ – به عقاید دیگران احترام بگذارید و هرگز از عبارت « تو اشتباه می کنی » استفاده نکنید .

گام ۱۲ – اگر خطایی از شما سرزد، با قاطعیت به آن اعتراف کنید و اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که « انسان جایز الخطاست » .

گام ۱۳ – همیشه صحبت های خود را دوستانه آغاز کنید .

گام ۱۴ – به گونه ای رفتار کنید که همیشه دیگران تأییدتان کنند .

گام ۱۵ – سعی کنید از راه های مناسبی برای کسب آرامش استفاده کنید تا دیگران برای شریک شدن در آرامشتان به سوی شما بیایند .

چگونه در مدرسه محبوب شویم

۱. اعتمادبه‌نفس داشته باشید

هیچ‌کس کامل نیست؛ بنابراین شما هم برای محبوب بودن نیازی ندارید کامل باشید، حتی اگر احساس می‌کنید از ایده‌آل فاصله‌ی زیادی دارید، باز هم اولین گام به سوی کسب اعتمادبه‌نفس این است که خود را باور داشته باشید.

خودتان را پنهان نکنید. اگر فرصت مناسبی یافتید، بلند شوید و خودتان را در جمع مطرح کنید. اگر تمام مدت نگران این باشید که دیگران چگونه شما را می‌بینند و چه فکری درباره‌ی شما می‌کنند و پشت سر شما چه می‌گویند، هرگز نمی‌توانید قدم مثبتی بردارید یا حتی از شرِ این افکار راحت شوید. به جای آن، همان کسی که هستید و همان کاری را که می‌کنید عاشقانه دوست داشته باشید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، دیگران هم از همراهی با شما لذت خواهند برد.
در مدرسه و دانشگاه هم خودتان را نشان دهید. برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها داوطلب شوید و تکالیف‌تان را سر وقت تمام کنید. در این صورت مورد توجه مثبت دیگران قرار می‌گیرید. هرگز از حرف زدن نترسید!
حتی اگر اعتمادبه‌نفس ندارید باز هم طوری رفتار کنید که انگار سرشار از اعتمادبه‌نفس هستید، این اولین گام به سوی داشتن احساس خوب است.
اعتمادبه‌نفس رابطه‌ی مستقیمی با زبان بدن دارد؛ پس موقع راه رفتن سرتان را بالا بگیرید و دست‌هایتان را در طرفین بدن نگه دارید. قوز هم نکنید.
اعتمادبه‌نفس‌تان را با پیشرو بودن در کارهایی که تمایل به انجام‌شان دارید و البته ایجاد علایق جدید تقویت کنید. اگر چیزی را که واقعا به آن اهمیت می‌دهید در زندگی پیدا کنید، حس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت.

۲. در جمع‌ها حضور پیدا کنید
چنین حضوری یعنی تمایل به خروج از محدوده‌ی امنی که برای خودتان درست کرده‌اید. اگر آدم محبوبی نیستید، به این خاطر است که با انجام کارهایی که افراد محبوب تمایل به انجام‌شان دارند، راحت نیستید؛ کارهایی مانند:

گفت‌وگو کردن، تعریف جُک و در کل برقراری ارتباط با آدم‌ها. به خاطر داشته باشید افراد محبوب به این خاطر محبوب هستند که دیگران آنها را می‌شناسند و به آنها توجه می‌کنند.
اگر هنوز آن آدم محبوبی نیستید که در ذهن‌تان تصور کرده‌اید، پس منتظر نمانید کسی جلو بیاید و با شما صحبت کند، شما پا پیش بگذارید. جلو بروید و به سراغ کسانی هم بروید که قبلا با آنها صحبت نکرده‌اید.
اصلا شاید شما شخصیت درون‌گرا، خجالتی یا آرامی داشته باشید؛ اما برای دست‌یابی به آنچه می‌خواهید، باید روش برخوردتان را با دیگران تغییر دهید. به خودتان بگویید من می‌توانم!
شاید در ابتدا و پیش از آنکه در این کار مهارت پیدا کنید، این‌طور به نظر برسد که آدم سطحی یا مقلدی هستید، اما به خاطر داشته باشید که خودتان بودن، در حقیقت یعنی دانستن آنچه واقعا از زندگی می‌خواهید.

۳. روش خودتان را پیدا کنید
برای جلب توجه مجبور نیستید موهایتان را صورتی یا روی صورت‌تان تاتو کنید! تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ظاهر و روش ویژه‌ی خودتان را پیدا کنید. بگذارید همه ببینند شما با خودتان راحت هستید.

به دنبال ظاهری باشید که در آن احساس راحتی کنید. فرقی نمی‌کند ظاهر رسمی داشته باشید یا تیپ نوجوانانه یا حتی خاص! ظاهرِ مناسبی انتخاب و آن را مال خود کنید.
مجبور نیستید لباس‌های روی مُدی را بخرید که این روزها همه می‌پوشند، مگر اینکه فکر کنید در آن لباس واقعا خوب به نظر می‌رسید و راحت هم هستید. اگر همان مدلی را بخرید و بپوشید که همه در مدرسه و دانشگاه می‌پوشند، ولی این مدل اصلا به شما نیاید، باز هم همه‌ی نگاه‌ها به سوی شما برمی‌گردند، البته نه آن‌طور که می‌خواستید!
به ظاهرتان اعتماد داشته باشید. مدام خودتان را در هر آینه‌ی سرِ راه‌تان نگاه نکنید، به هر کسی که می‌رسید، در مورد ظاهرتان نپرسید، اگر این کارها را انجام دهید، مردم می‌فهمند شما به خودتان شک دارید.
اینکه به ظاهر خود توجه می‌کنید عالی است، اما اگر این‌طور به نظر برسد که بیش از حد تلاش می‌کنید دوست‌داشتنی جلوه کنید، بدتر از این است که انگار اهمیتی نمی‌دهید. پس اگر واقعا اهل مدل موهای عجیب و غریب و آرایش و… نیستید، سروصورت خودتان را با این چیزها پُر نکنید. اگر خوش‌تان نمی‌آید یقه‌ی کت و کاپشن‌تان را بالا بدهید و دست‌هایتان را در جیب فرو کنید، تنها به این خاطر که همه این کار را می‌کنند، شما انجامش ندهید.

چگونه در مدرسه خوش تیپ باشیم

پوشیدن یونیفر و مانتو شلوار مدرسه می‌تواند کمی جالب‌تر شود، اگر بتوانید کیف و کفش مناسبی را برای آن پیدا کنید. فراموش نکنید که مهم نیست چه استایلی دارید، یک کیف و کفش شیک همیشه می‌تواند بازی را عوض کند.

برای مانتو و شلوار سرمه ای کدام کیف و کفش دخترانه؟

رنگ ممنوعه برای شما رنگ آبی است، پس کیف و کفش آبی رنگ را فراموش کنید. اما اگر دوست دارید سرتا پا یک رنگ دیده شوید می‌توانید از رنگ سرمه‌ای استفاده کنید که البته توصیه نمی‌شود.

به جای آن کیف و کفش مدرسه را از رنگ‌های سفید یا ترکیب سفید و مشکی و یا قرمز انتخاب کنید.

کدام کیف و کفش مدرسه برای یونیفرم کرم؟

برای تیپ مدرسه متناسب با رنگ مانتو شلوار کرم باید سراغ کفش مدرسه قهوه‌ای رنگ یا صورتی بروید. البته چون رنگ کرم یکی از رنگ‌های طبیعی است با کمی دقت می‌توانید به سادگی هر رنگی مثل قرمز و سبز را با آن ست کنید.

چگونه دختری شیطون باشم

شیطون بودن توی وجود خود آدمه. به خلاقیت هم نیاز داره چون مهمه که در پاسخ به بعضی حرف های آدما چگونه جوابی خلاقانه که هم طنزه و هم یه واقعیتی رو با جدیت میگه بیان کنی.سعی کن، برو جلو آینده و به چشمای خودت خیره شو. اول از همه به اون چیز های مثبتی که هستی فکر کن و بهشون علاقمند باش. وقتی خوب به یاد آورد که کی هستی زیونت رو بیار بیرون، مسخره بازی درار و جلو آینه برقص.اینطور به مغزت این پیام میرسه که تو آدم خیلی شیطونی هستی و اونوقت واقعا هم شیطونی هم اطمینان به نفست با به یاد داشتن نکات مثبتت بالا میره.یادت باشه خلاقیت هم میتونه بعد از تولد شکل بگیره.با آدمای جسور و شیطون گهگاهی حرف بزن. روت باز میشه.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.