no-img
نوین اطلس

شوهرم از ازدواج با من پشیمان است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شوهرم از ازدواج با من پشیمان است
zip
دی ۲۴, ۱۳۹۶

شوهرم از ازدواج با من پشیمان است


این مقاله در مورد علل پشیمانی از ازدواج، پشیمانی از ازدواج در دوران عقد، از ازدواجم پشیمانم چه کنم، افسردگی بعد از ازدواج، از ازدواجم راضی نیستم، پشیمانی بعد از نامزدی، پشیمانی بعد از عقد، پشیمانی از انتخاب می باشد.

علل پشیمانی از ازدواج

ناراضایتی از ویژگی‌های انسان است حتی اگر در اوج باشد. نارضایتی از زندگی مشترک موضوع مختص به زوج‌های در آستانه طلاق و جدایی نیست، حتی مختص به مرد و زن. این‌ روزها بسیاری از زوج‌هایی ایرانی که زندگی آرام یا نیمه‌ آرامی دارند در عین حال که علاقه‌ای به جدایی از همسر خود را ندارند اما از زندگی زناشویی خود ناراضیند و به افراد مجرد توصیه می‌کنند که اشتباه آنان را تکرار نکنند. شاید دلیل این امر بار سنگین مسئولیت زندگی مشترک باشد یا شاید آزاد زیستن در دوران مجردی. با این حال اما این ناراضایتی که شاید پشیمانی از ازدواج را در پی داشته باشد می‌تواند ساحل آرام زندگی مشترک را متلاطم و پریشان کند.

پشیمانی از ازدواج در دوران عقد

ازدواج فقط حلقه به دست کردن و تعیین مراسم روز ازدواج نیست. درست زمانی که حتی فکرش را هم نمی کنید، بروز بعضی مشکلات ممکن است عرصه زندگی را حتی در دوران عقدو زمانی که کارت های عروسی تان را بین اقوام پخش کرده اید، چنان به شما تنگ کند که عطای بودن با همسرتان را به لقایش ببخشید. به همین علت روانشناسان به دخترها و پسرها توصیه می کنند که با شناخت کامل همسر خود را انتخاب کنند تا دوران نامزدی و عقد را به سلامت طی کنندو به خانه بخت بروند.

با اینحال جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است و حتی در دوران نامزدی و عقد هم اگر با بعضی نقایص جدی شخصیتی و رفتاری در طرف مقابلتان روبرو شدید، باید برای ازدواج و ادامه رابطه با چنین فردی، تردید کنید.

با این حال این نسخه ای برای همگان نیست و شاید زوج هایی هم باشند که با وجود چنین مسائلی ازدواج می کنندو یک عمر هم با تمام مشکلات ناشی از چنین نقایصی می سازند. پس تصمیم با خودتان است. در این گزارش روانشناسان دکتر پروین ناظمی، دکتر عزیزالله تاجیک و یاسمین کریمی، کارشناس ارشد مشاوره در مورد خطراتی که زندگی یک زوج را تهدید می کنند توضیح می دهند.

چراغ های قرمز: شاید لازم باشد جدا شوید

اگر در دوران عقد متوجه شدید که همسرتان درگیر یکی از بیماری های جسمی یا روانی است، قبل از جدا شدن یا ادامه زندگی با همسرتان، حتما با پزشک یا یک مشاور و روانشناس در مورد نوع بیماری و علائم آن، نحوه زندگی با او، اقداماتی که می توان برای بهبودش رایط انجام داد و عوارضی که در آینده با آن روبرو خواهید شد و … صحبت کنید.

از ازدواجم پشیمانم چه کنم

امادگی ازدواج نداری؟ نداشتی؟!!!

این جمله تا زمانی که ملکه ذهن شماست نمی توانید بیش از این ادامه بدهید .
کل ذهنت را انرژی منفی در برگرفته و دائم به نتوانستن و نخواستن می اندیشید که بزرگترین ضربه را به خود وارد می کنید.
عزم خود را جزم کنید . اراده خود را تقویت کنید . به موفقیتهایی فکر کنید که دوست دارید بدست آورید . برای خود انگیزه سازی کنید .
برای خود برنامه ریزی و هدف سازی کنید .
به این زودی جا خالی نکن !!!
روحیه ات را تقویت کن و همیشه به خاطر زندگیت بجنگ و برایش تلاش کن .

افسردگی بعد از ازدواج

امروزه <افسردگی> نه به عنوان یک بیماری، بلکه یک واکنش نسبت به حالت های عاطفی سرد یا تحت فشار یا حالت های عاطفی گرم و پذیرا تعریف می شود. از سوی دیگر اخیراً دانشمندان با توجه به افزایش مراجعه به پزشکان برای تعیین افسردگی و همچنین افزایش فروش داروهای ضدافسردگی پس از برگزاری جشن هایی که تمام مردم در آن به شادی پرداخته اند، نتیجه گرفته اند که وقتی تنش عصبی از محدوده ای خاص تجاوز کند، بدن مجبور می شود تعادل و تناسب خود را در بخش های دیگر حفظ کند، از این رو بسیاری معتقدند که افسردگی یک واکنش است.

از ازدواجم راضی نیستم

دلایل نارضایتی:

در انتقاد از دیگران بدترین روش یعنی سرزنش را انتخاب می کند در حالی که بهترین روش انتقاد مطرح کردن عیب و نقص دیگران با ملاطفت و مهربانی است .
– وقتی در رابطه با یک موضوعی فکر می کند فقط قسمتهای منفی آن را می بیند در حالی که مثبت اندیشی لازمه داشتن یک زندگی موفق است .
– در مقابل درد های هر چند کوچک بدن خود حساس و کم طاقت است و این مسئله باعث می شود در بیماری درد و عذاب زیادی تحمل کند و مدت بهبود بیماری (مثل سرماخوردگی ) طولانی بشود .
– صبر و تحملش کم است و زمانی که در رابطه با یک موضوعی ناراحت می شود حیلی سریع پرخاش میکند .

پشیمانی بعد از نامزدی

گاهی اوقات در دوران عقد هم حتی این احساس برای افراد جوان پیش میاد که خب ناشی از تحول بزرگیه که تو زندگیشون ایجاد شده و قاعدتا دیگه به دوران قبل از زندگی مشترک برنخواهند گشت ..تا حدودی طبیعیه و نباید خیلی سرخورده و ناراحت باشید و با این حس زندگی رو بر خودتون تلخ کنید یه مدتی به خودتون فرصت بدید و با آرامش به نقاط مثبت این موضوع فکر کنید ..بر فرض اگه قرار بر تمام شدن یه رابطه باشه این رابطه میتونه چند وقت دیر تر هم تموم بشه (مثال میزنم البته ) پس خودتون رو اذیت نکنید و بدونید که میشه با تفکر درست به روال عادی زندگی بر گردید …

پشیمانی بعد از عقد

مشکل بسیاری از ازدواج هااین است که بدون شناخت کافی اولیه صورت میگیره .به نظر من شما باید سعی کنید منطقی با همسرتون صحبت کنید البته بدونید حتی زنهایی هم که ادعای آزادی واستقلال میکنن در مقابل مردی که هم دل و همراهشون باشه نرم میشن این تو طبیعت زنه . شما باید سعی کنید براش یک تکیه گاه محکم باشید و پیشداوری و قضاوتو کنار بگذارید .
و مطمئن باشید با نرمی شما ایشون همونی میشه که شما می خواهید اما با سر سختی شما مطمئن باشید به هیچ جا نمیرسید واون از شما سر سخت تر خواهد بود

پشیمانی از انتخاب

براساس تحقیقی که روی ۴۰۰۰ زوج انجام گرفت، مشخص شد که یک چهارم مردها و زن های متاهل از ازدواج با همسر خود پشیمان هستند، درحالیکه ۱۵% از زوج هایی که قصد ازدواج دارند به عواقب ازدواج خود شک و تردید دارند. اما واقعاً چرا بیشتر افراد از ازدواج خود پشیمان می شوند؟

براساس تحقیقات انجام گرفته، زوج ها به طور متوسط بعد از دو سال و شش ماه و ۲۵ روز از عشق و ازدواج خود خسته می شوند. ما فکر می کنیم که مردم وقتی ازدواج می کنند که عاشق هم باشند اما نتیجه این تحقیق نشان می دهد که افراد به دلایل مختلف ازدواج می کنند. و خیلی از آنها حتی از این تصمیم خود مطمئن نیستند.

· چهار درصد از افراد متاهل شرکت کننده در تحقیق گفتند که به دلایل اشتباه و نادرست ازدواج کرده اند. دلیلشان برای ازدواج عشق نبود، خیلی از آنها فقط دوست داشتند مراسم عروسی داشته باشند و هدیه های عروسی بگیرند.

· ۲۳ درصد گفتند اگر می توانستند همه چیز را از نو شروع کنند به هیچ عنوان همسر فعلیشان را دوباره بعنوان همسر انتخاب نمی کردند و ۱۴ درصد آرزو می کردند با کسی در گذشته خود ازدواج می کردند.

· فقط ۲۸ درصد اعتراف کردند که وقتی همسر آینده شان را دیدند باکره بودند و رابطه جنسی قبلی نداشتند. عده ای می گفتند که به طور متوسط با چهار نفر قبل از همسرشان رابطه جنسی داشته اند و این مقدار برای بعضی ها به ۲۰ مورد هم می رسید. (این آمار مربوط به کشور آمریکا میباشد.)

· ۳۳ درصد می گفتند که همسرشان بهترین شریک جنسی که تا به حال داشته اند نیست و ۳۳ درصد دیگر ادعا می کردند که مجرد بودن خیلی بهتر از متاهل بودن است.

· ۱۲ درصد می گفتند فقط به این دلیل با همسرشان می مانند که حوصله ندارند فرد جدیدی را برای خود پیدا کنند.

· ۱۵ درصد از زن و شوهرها اعتراف کردند که درمورد زندگی عشقی سابق خود به هم دروغ گفته اند و تعداد کسانی که در زندگی گذشته شان بوده است را کمتر از تعداد واقعی آن به هم گفته اند. این درحالی است که ۲ درصد این تعداد را به دروغ افزایش داده اند.

· ۸۳ درصد از زن و شوهرها گفتند که از سومین سالگرد ازدواجشان به بعد دیگر برای ازدواجشان سالگرد نگرفته اند.

· هفت نفر از ده مرد تایید کردند که همسرانشان با شلختگی های آنها مشکلی ندارند و خیلی راحت جوراب ها و لباسهایشان را همه جای خانه بریزند. این در حالی است که ۷۹ درصد اعتراف کردند که حتی دیگر برای بستن در توالت هم به خود زحمت نمی دهند.

· دو سوم خانم های متاهل اعتراف کردند که برای رسیدن به خودشان و زیبا لباس پوشیدن و آرایش کردن برای همسرانشان وقت نمی گذارند. یک سوم دیگر هم اعتراف کردند که خیلی دور از همسرانشان روی تخت می خوابند و ادعا می کنند که برای سکس با شوهرانشان وقت ندارند.

· ۵۴ درصد از خانم ها اعتراف کردند که دیگر برای شوهرانشان آرایش نمی کنند، ۶۱ درصد تایید کردند که همیشه تی شرت های کهنه و شلوارک های گشاد و راحت در خانه می پوشند. و ۱۰ درصد دیگر هم اعتراف کردند که برای تحریک شوهرانشان از لباس زیر های زیبا و سکسی استفاده نمی کنند.

· ۸۳ درصد از زن و شوهرها در چند ماه اول ازدواج همه جا دست های همدیگر را می گیرند اما بعد از یک دهه از ازدواج فقط ۳۸ درصد اینکار را تکرار می کنند.

مطالب مرتبط:

علت دروغ گفتن شوهر به زن

طلسم جدایی زن و شوهر

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.