no-img
نوین اطلس

سیاست مردانه در همسرداری


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سیاست مردانه در همسرداری
zip
دی ۱۶, ۱۳۹۶

سیاست مردانه در همسرداری


این مقاله در مورد سیاست های مردانه، سیاست های زنانه در دوران نامزدی، سیاست های رفتاری، سیاست های همسرداری و سیاست های مردانه در همسرداری می باشد.
سیاست های مردانه

با توجه به متفاوت بودن بعد جسمانی و روحی زنان و مردان ، در کنار هم قرار گرفتن دو جنس زن و مرد می تواند باعث جبران کمبودها و تعدیل نیازها‌یشان شود. زن و مرد مکمل یکدیگرند و بنابراین باید، برای بالا بردن میزان آرامش، رفاه ، رشد و امنیت یکدیگر در طول زندگی مشترک بکوشند. اقتدار و تدبیر یک مرد در قبال همسرش، نقش مهمی در میزان سلامت و سعادت یک رابطه مطلوب زناشویی دارد .

ادامه ی طرح مواردی از تدبیر مردان در همسرداری :

۱- از همسرتان در زندگی و در جمع دوستان خانوادگی و بستگان، ستایش و تعریف کنید .

۲ – سعی کنید که در جمع از همسرتان بیش از حد تعریف و تمجید نکنید و زیاد وی را به شوخی نگیرید .

۳ – توجه داشته باشید که به همسرتان هم با عمل و هم به صورت گفتاری علاقه ی خود را نشان دهید .

۴ – در مورد آرمانها ، اعتقادات و اندیشه های همسرتان ، همراه و مشوقش باشید نه در مقابل و مانعش .

۵ – هیچگاه همسر خود را با دیگران ( چه در ذهن خود ، چه در گفتار خود ) مقایسه نکنید، فقط در مواردی که برتری با همسر شما باشد .

۶ – خیلی مهم : همسرتان را با مادر ( و احیانا خواهر خود ) مقایسه و سنجش نکنید . از همسرتان انتظار رفتارهای مادرانه نداشته باشید !!!!!

۷ – برای انتقاد از همسرتان از شیوهای غیر مستقیم و بدون سرزنش استفاده کنید . برای گفتن نقاط ضعف یا اشتباه وی ، سعی کنید با مقدمه ای از نقاط قوت و حسن هایش شروع کنید . این انتقادات و تذکرها به هیچ عنوان نباید در جمع دوستان و بستگان گفته شود .

۸ – اگر مادر و پدرتان یا هر فردی از خانواده ی شما از همسرتان انتقاد یا گله ای داشت بهتر است که از طریق شما به او منتقل شود . و یا در حضور شما و در شرایطی دوستانه و بدون جانبداری یک طرفه باشد .

سیاست های زنانه در دوران نامزدی

نکات مهمی که روانشناسان بر آن تاکید و بیان می‌‌دارند در صورت مشاهده هر کدام از این موارد باید بر رابطه تجدید نظر کرد عبارتند از:
عزت‌نفس پایین: شخصی که خود دارای عزت‌نفس پایین است مسلماً در روابط‌شان با شریک زندگی به مشکل بر خواهند خورد و این مسئله زمانی نمود بیشتری می‌‌یابد که شریک زندگی دارای عزت نفس بالایی باشد. داشتن عزت نفس و احترام به خود تاثیرات شگفت‌آوری در تعاملات با دیگران خواهد داشت. مسلماً هیچ‌کس نمی‌خواهد فردی ضعیف، فاقد اعتماد و عزت نفس را به همسری برگزیند. میزان عزت نفس تاثیر مستقیمی بر روابط، نقش‌های اجتماعی و شغلی فرد بر جای می‌‌گذارد.

عدم کنترل خشم: هیجانات بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی بشر است، هدایت و بروز هیجانات به روشی مناسب منجر به سازگاری فرد با دنیای اطراف و داشتن زندگی آرام می‌‌گردد. شخصی که نتواند هیجانات خود را کنترل و به صورت صحیح بروز دهد به راحتی کنترل خود را از دست داده و رفتارهای تکانشی منفی از خود بروز می‌‌دهد مسلماً هیچ کس نمی‌خواهد در کنار یک فرد مضطرب، نگران و تکانشی روزگار را سپری نماید این اشخاص انرژی‌های منفی خود را به اطرافیان‌شان منتقل می‌‌کنند، یکی از اهداف ازدواج رسیدن به آرامش است فردی که هنوز به بلوغ عاطفی، هیجانی نرسیده است و نمی‌تواند هیجانات خود را شناسایی کند به سختی قادر خواهد بود با زندگی روزمره خود سازگاری ایجاد کند و مدام در جنگ و جدال با محیط بیرون از خود خواهد بود.

پیشینه خانوادگی منفی: اغلب این جمله شنیده می‌‌شود «می‌خواهی با خودش زندگی کنی نه خانواده‌اش» در واقعیت این‌گونه نیست پیوند دو جوان به واقع پیوند خانواده‌های‌شان است نمی‌توان شخصی را برگزید بدون در نظر گرفتن خانواده، بدیهی‌ست وی نیز در همان شرایط و محیط خانواده رشد یافته و بسیاری از خلق‌وخو، عادات، باورها، اعتقادات‌اش همانند اعضای خانواده می‌‌باشد. بررسی پیشینه خانوادگی طرف مقابل در تمامی حیطه‌ها، شناخت دقیق‌تری از خانواده و خود فرد ارائه می‌‌دهد. در انتخاب همسر پیشینه خانوادگی منفی باید مد‌نظر قرار گیرد گاهی نمی‌توان با برخی از امور منفی سازگاری ایجاد کرد برخی مسائل و پیشینه‌های خانوادگی منفی فرد تا پایان عمر همراهش بوده و بر زندگی آینده وی تاثیرگذار خواهد بود .

اختلالات رفتاری و جنسی: شاید همه انسان‌ها به نوعی دچار رفتارهای نابهنجار و عادات‌های ناخوشایند باشند اما زمانی این مسئله شدت می‌‌یابد که مداوم فرد رفتارهای ناسازگارانه از خود بروز دهد و در هماهنگ شدن با محیط اطراف دچار مشکل گردد. در کنار اختلالات رفتاری و ناسازگاری‌ها، اختلالات جنسی نیز تاثیرات مخربی بر روابط می‌‌گذارد بهتر است از سلامت جنسی فرد کسب اطلاع نمود و زندگی جنسی‌اش را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. بررسی روابط عاطفی و جنسی گذشته فرد اطلاعات بسیار مفیدی در اختیارتان می‌‌گذارد و می‌‌توان تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشت.

نابالغ بودن از نظر احساسی، سرد و غیر قابل دسترس بودن: هر دختر و پسری هدف‌اش از ازدواج بدست آوردن منبع عاطفی قوی می‌‌باشد اگر بنا بر هر دلیلی یکی از طرفین نتواند از نظر روحی، روانی و جسمی شریک زندگی را پشتیبانی نماید آن رابطه به مرور زمان از بین خواهد رفت. در ابتدا باید مطمئن شد وی قابلیت پشتیبانی و حمایت همه جانبه را دارا هست یا خیر؟ رفتارهای حمایتی دوران نامزدی به دو طرف نشان خواهد داد آیا این همان رابطه‌ای که می‌‌خواستند هست یا خیر؟ در صورتی که افراد خود واقعی شان را به یکدیگر نشان دهند.

سیاست های رفتاری

۱. قبل از اینکه هر عملی انجام دهید، فکر کنید. حتی اگر عصبانی و ناراحت هستید، یک لحظه وقت گذاشته و نفسی عمیق بکشید و قبل از اینکه حرفی بزنید یا کاری انجام دهید، کمی فکر کنید. حتی اگر لازم شد در ذهنتان به نفس کشیدن فکر کنید، تا آرامش خودتان را به دست آورید. شاید سخت به نظر برسد اما چند لحظه وقت گذاشتن برای ارزیابی موقعیت عصبانیتتان را فروکش داده و دیگر با آزردگی رفتار نخواهید کرد.
– این نکته مخصوصاً وقتی در یک مکان عمومی هستید مثل وقتی که مخاطبتان یک فروشنده بی‌ادب یا یک بچه یاغی است که در یک رستوران شلوغ مزاحم غذا خوردنتان شده است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

۲. روی واقعیت‌های آن موقعیت متمرکز شوید. لجظه‌ای مکث کرده عقب بروید و موقعیت را منتقدانه ارزیابی کرده و قبل از اینکه احساساتتان را دخیل کنید، اطلاعات واقعی آن موقعیت را بررسی کنید.

۳. از زبانی قاطع استفاده کنید. با زبانی ساده و واضح صحبت کنید تا فرد مقابلتان از حرف‌هایتان دچار سوءتفاهم نشود.

۴. مقابله نکنید. اشکالی ندارد که قاطع حرف بزنید و این حتی کمکتان می‌کند دیگران حرف‌هایتان را با جدیت بیشتری گوش کنند اما از زبانی استفاده نکنید که به نظر دیگران خشن به نظر برسد.
– سعی کنید خیلی راحت به جای اینکه بگویید «به هیچ وجه» یا «شوخی می‌کنی» بگویید «نه»!

۵. از موقعیت‌های شدیداً احساسی دوری کنید. وقتی وارد بحثی می‌شوید که خیلی احساسی شده است و کم‌کم به مشاجره ختم می‌شود، هرچقدر هم تلاش کنید با سیاست رفتار کنید به در بسته خواهید خورد. سعی کنید در موقعیت دیگری حرف‌هایتان را مطرح کنید.
– به افرادی که در آن بحث هستند پیشنهاد کنید که کمی وقفه بیندازند و بعد از ۵ دقیقه که کمی آرام‌تر شدند، بحث را ادامه دهند.
– وقتی همه استراحت کرده و آرام شدند، سعی کنید در بحث میانجی باشید. میانجی بودن به شما این امکان را می‌دهد با هر کدام از آن افراد با سیاست رفتار کرده و هیچکدام تصور نکنند که طرف دیگری را می‌گیرید و ناراحت نشوند.

۶. نگذارید کسی حرفتان را قطع کند.
– مودبانه از آن کسی که می‌خواهد صحبتتان را قطع کند بخواهید که اجازه دهد صحبت‌هایتان تمام شده، سپس او نظرش را ابراز کند.

سیاست های همسرداری

۱- اندازه نگه دار!

ساده ترین راه برای کم کردن میزان دخالت ها تنظیم روابط به اندازه معقول است. اگر می بینید میزان دخالت ها بسیار زیاد است و از سویی امکانش را دارید، کمی از خانواده های پدری تان فاصله بگیرید. اما اگر امکان فاصله گرفتن را ندارید، سعی کنید. میزان زمان حضور در خانه ی آنان را کاهش دهید، البته نه این که لزوماً دفعات را کم کنید، بلکه فقط می توانید زمان هر بار حضور را کاهش دهید. مثلاً در عوض این که از ظهر تا شب در خانه ی آنان به سر ببرید، فقط یک یا دو ساعت آن جا بمانید. از طرفی سعی کنید زمانی که آنان نیز به خانه شما می آیند برنامه هایی برای شان ترتیب دهید تا مشغول باشند، مثلاً می توانید سی دی فیلم یا سریالی را بخرید و با آن ها تماشا کنید. با این راهکارهای ساده می توانید تا حدی از میزان دخالت ها کم کنید اما قطعاً این روش ها کافی نخواهد بود. (نگاه کنید به سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر)

۲- شروع از خود

گاهی اوقات، شاید احساس نکنیم اما زمانی که خود به خانه ی والدین مان می رویم، در مورد چیدمان خانه ی آن ها، برنامه های زندگی شان یا دیگر موضوعات نظر می دهیم و البته اسم این کار خود را دخالت نیز نمی گذاریم. اگر شما نیز اهل مشاوره دادن اجباری به خانواده خود هستید، بهتر است این کار را ترک کنید، چون در غیر این صورت باید منتظر مشاوره های اجباری آنان باشید. به صورت کلی هم بد نیست قبل از اظهار نظر در مورد موضوعات مرتبط با والدین خود یا همسرتان اول با خود فکر کنید که اگر آن ها در مورد موضوعات این چنینی در زندگی شما نظر بدهند از این کار استقبال خواهید کرد یا خیر.

۳- صحبت اضافه ممنوع

این عادت را بسیاری از افراد دارند، زمانی که حرف برای گفتن کم می آورند شروع به صحبت از هر دری می کنند و در نتیجه ممکن است برنامه ریزی های آینده شان را نیز مطرح کنند یا آرزوهای شان را نیز با دیگران در میان بگذارند. این کار را انجام می دهید حتماً بهتر می دانید این کار می تواند در طرف مقابل این طور تفسیر شود که شما به دنبال مشورت گرفتن هستید. در جمع های دوستانه این عادت شاید چندان عارضه ای نداشته باشد،اما در مقابل بستگان همسر احتمالاً می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، چرا که ما به صحبت های اقوام همسرمان به صورتی متفاوت از دوستان مان گوش می کنیم و ممکن است بسیار زود صحبت های آنان را به عنوان دخالت در نظر بگیریم. شاید بهتر این باشد تا زمانی که تصمیم قطعی در موضوعی نگرفته ایم کمتر درباره آن صحبت کنیم. اگر هم برای صحبت با خانواده ی همسرتان صحبت کم می آورید می توانید از کتاب مجله یا فیلم ها برای شروع گفتگو کمک بگیرید.

کانال تلگرام سیاست های مردانه در همسرداری

کانال تلگرام نوین بینش مطالب مفیدی در مورد سیاست های مردانه و زنانه برای همسرداری و موضوعات دیگر در اختیار شما می گذارد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

۱۵ جمله طلایی که زنان را شیفته شما می کند

مهارت های همسرداری

سیاست های زنانه در همسرداری

آشنایی با سیاست های زنانه

سیاست زنانه در برخورد با خانواده شوهر

آموزش سیاست شوهرداری



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.