no-img
نوین اطلس

آموزش سیاست شوهرداری


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آموزش سیاست شوهرداری
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
دی ۱۶, ۱۳۹۶

آموزش سیاست شوهرداری


این مقاله در مورد اداب همبستری با همسر، روش زن داری، رازههای شوهرداری، شوهر داری مدرن و بهترین شوهر از نظر اسلام صحبت خواهیم کرد.

اداب همبستری با همسر

آم یزش در شب های دوشنبه , سه شنبه , پنج شنبه و جمعه باشد – در زمانی که زن میل به آمی زش داشته باشد .
– هنگام نزدیکی با پارچه و یا رو اندازی , خودو همسرتان را بپوشانید .
– رابطه ی جن سی باید همراه با آرامش فکری و آسودگی خاطر باشد ؛ زیرا ناراحتی فکری و هراس
, تمتع کامل را ناممکن می سازد .
– آم یزش باید در محلی مناسب به دور از چشم دیگران صورت گیرد .
– از نظر روانشناسی بهتر است هنگام آمی زش طرفین لباس برترن داشته باشند و در آوردن لباس از تن
زن به وسیله ی مرد می تواند علاقه ی مرد به زن را ثابت کند و از طرفی از لذت
جن سی و روحی بالایی بهره مند گردد .
( دکتر محمد نامدار , زناشویی موفق , ص ۳۸ ) در آغاز نزدیکی , ” بسم الله ” بگویید
.
در روایات آمده است , هرگاه همسران می خواهند با هم هم بستر شوند ” بسم الله الرحمن الرحیم “
بگویند .
مراقب باشند در آن هنگام احتمال انعقاد نطفه برای فرزند آینده وجود دارد , از هرگونه گناه دور باشند ,
حتی فکر گناه نکنند تا به اصطلاح شیطان در نطفه ی آنان شریک نگردد.
علی علیه السلام در این باره می فرماید : هرگاه کسی قصد هم بستری دارد , بگوید : بسم الله
و بالله اللهم جنبنی الشیطان ما رزقتنی ؛ به نام خدا و برای خدا , خدایا دور ساز شیطان را
از آنچه به من روزی می دهی .
( وسائل الشیعه , ج ۲۰ , ص ۱۳۶ ) بنابر این آنان که در این هنگام فیلم های مستهجن
تماشا می کنند , و یا موسیقی حرام گوش می دهند , قطعاً شیطان در نطفه ی آنها شرکت می
کند و اگر فرزندشان منحرف شد , باید خود را ملامت کنند .
( صمیمانه با عروس و داماد ).

روش زن داری

مهرورزى کن !

زن کانون محبت و یک موجود صد درصد عاطفى است.ازوجودش مهر و محبت می بارد.

حیات و زندگى او به عشق و علاقه بستگى دارد.دلش میخواهدمحبوب دیگران باشد.هر چه محبوب تر باشد ، شاداب‏تر خواهد بود.براى‏به دست آوردن محبوبیت تا سر حد فداکارى کوشش می کند.اگر بداندمحبوب کسى واقع نشده خودش را شکست‏خورده و بى‏اثر پنداشته و دائما پژمرده و افسرده خواهد بود. بدین جهت میتوان به طور قطع مدعى شد که ‏بزرگترین رمز زن‏دارى اظهار محبت و علاقه است.

به همسرت احترام بگذار !

زن نیز مانند مرد خودش را دوست دارد و به حفظ شخصیت‏خویش علاقه‏مند است.

دوست دارد محترم و گرامى باشد.از تحقیر و توهین رنجیده خاطرمیگردد.اگر مورد احترام قرار بگیرد احساس شخصیت نموده و به کار وزندگى دلگرم می شود.از احترام و احترام کننده خوشش می آید، از توهین وتوهین کننده متنفر میباشد.

خوش اخلاق باش !

ممکن است از وجود ناملایمات چنان خشمگین و ناراحت‏ شوید که مانند بمب آتش زا هر لحظه در معرض انفجار باشید. به چرخ گردون و مردم متجاوز که زورتان نمى‏رسد ،اما وقتى به خانه وارد می شوید می خواهید قدرت نمایى کنید و انتقام چرخ و فلک و مردم کج رفتار را از زن و فرزند بیگناه تان گرفته بدین وسیله دق دلى خالى کنید:

گویا فرشته ی عذاب وارد خانه شده است. بچه‏ها فرار می کنند ،خدا نکند کوچکترین بهانه‏اى به دستش بیفتند ، محیط با صفاى خانه راکه به منظور استراحت‏بدان جا پناه آورده بود به صورت جهنم سوزانى تبدیل خواهد ساخت.در آن دوزخ خود ساخته ،هم خودش خواهد سوخت‏هم زن و فرزند بیگناهش.اگر بچه‏ها بتوانند از آن محیط رعب و وحشت‏فرار نموده در کوچه و خیابان سرگردان میشوند.و الا خدا خدا میکنند که‏مالک دوزخ زودتر از منزل خارج گردد تا خلاص شوند.

کودکان این خانواده ها معمولا افرادى تندخو ،عصبانى مزاج ،بد بین ، کینه‏توز ،متعدى و پژمرده تربیت ‏خواهند شد.چون به محیط خانه و زندگى دلخوشى ندارند به ولگردى پناه‏میبرند.د ر نتیجه،ممکن است در دام هاى گوناگون فساد که براى منحرف کردن اینگونه افراد نهاده شده گرفتار شوند و براى‏همیشه بدبخت گردند.حتى امکان دارد براى حل عقده‏هاى درونى خویش ،دست‏به کارهاى بسیار خطرناکى از قبیل قتل و جنایت و دزدى وخودکشى بزنند.

آیا بهتر نیست که همیشه خوش و خندان باشى و اگر مشکلى برایت‏اتفاق افتاد بدون عصبانیت و جزع و فزع ،با عقل و تدبیر در صدد چاره‏برآیى؟

آیا بهتر نیست وقتى می خواهى براى استراحت و تجدید نیرو به‏آسایشگاه خانه قدم بگذارى پیش خودت بیندیشى که تندخویى و بداخلاقى‏مشکل مرا حل نمی کند ، بلکه اعصابم را خسته‏تر خواهد نمود و چه بسا مشکلات تازه‏اى به وجود خواهد آورد.فعلا باید استراحت و تجدید نیرو کنم‏تا بتوانم با اعصاب راحت و فکر آزاد در صدد چاره بر آیم.آنگاه حوادث وگرفتاری هاى زندگى را موقتا به دست فراموشى بسپارى و با چهره باز و لب‏خندان وارد منزل شوى.با سخنان گرم و محبتهاى بى‏شائبه دل اهل خانه راشادمان گردانى.بگویید و بخندید و تفریح و استراحت کنید.با خوشى ولذت غذا بخورید.و با اعصاب آسوده استراحت کنید. بدین‏وسیله هم زن و فرزندت به خانه و زندگى دلگرم شده براى کار و کوشش‏آماده می گردند هم خودت میتوانى با اعصاب سالم به کسب و کار ادامه دهى‏و بر مشکلات زندگى پیروز گردى.

رسول خدا (ص) فرمود:کامل ترین مردم از جهت ایمان،خوش اخلاق‏ترین آنها می باشد. بهترین شما کسى است که نسبت‏به‏خانواده‏اش احسان کند. (۸)

لقمان حکیم فرمود:مرد خردمند باید در بین خانواده‏اش مانندکودک باشد و رفتار مردانه را براى خارج منزل بگذارد.

رازههای شوهرداری

موثرترین سیاست های شوهرداری
در زندگی زناشویی تان پر تحرک، با حرارت و جذاب باشید!

یکی از نیازهای اساسی شوهر شما این است که شما از نظر درونی و ظاهری هر روز برای او تازه تر و جذاب تر باشید تا از سرد شدن یهویی رابطه جلوگیری کنید. او عاشق تمامی وجود شماست. در حقیقت مشتاق و آرزومند آن است که هر روز از باغ پرطراوت وجود شما گلی تازه بچیند.

در زندگی زناشویی خودتان را دست کم نگیرید

خانوم ها گاهی فکر می کنید که اندامتون خوب نیست و از لحاظ ظاهری به هم ریخته شدید و در کل حساس هستید. شاید از چربی اضافه دور شکم تان منزجر هستید و مدام به خودتان ایراد می گیرید، ولی باید بدانید که هیچ کس بدون نقص نیست، به خودتان یادآوری کنید که زیبا هستید و مطمئن باشید در اغلب مواقع همسر شما آن طوری که فکر می کنید به این ایرادهای ظاهری توجه نمی کند. مطمئن باشید همسرتان از اینکه در کنار شما است خوشحال بوده و احساس رضایت می کند و همین به تنهایی برای خوشحال بودن کافیست.

مردتان را به زندگی علاقه مند کنید

بهتر است او را در خانه راحت بگذارید، مردان از زنان سخت گیر و حساس و زودرنج گریزانند. خانومهایی با تشویق شوهرشان عشق همسرشان را قوی تر می کنند. مردها فرق بین تشویق واقعی و غیر واقعی را درک می کنند، پس حتما در خلوت تان به همسرتان بگویید که مرد بی نظیری است. (نگاه کنید به با بی محلی های شوهر چه کنم؟)

شوهر داری مدرن

گاهی عشق ندهید تا بگیرید
نخستین باور اشتباهی که در میان بیش از زنان رواج دارد، این است که: «برای گرفتن عشق و عاطفه بیش از از مرد خود، باید عشق و توجه خودت به او را زیاد کنی». بسیار دیده ایم، زنان شروع می کنند به خریدن هدایای ویژه برای مردان خود و دایم در گوش آن ها تکرار می کنند تا چه اندازه به آن ها علاقه مند هستند و دوری آنها برایشان غیر قابل تصور است. برای مردهای خود غذاهای عالی تهیه می کنند و مدام در امور مختلف به او پیشنهادهای سازنده می دهند.

خانم ها، با این کار شما فقط یک دهنده هستید و مرد فقط نقش مصرف کننده و گیرنده را دارد. بله، درست است. در هر رابطه ای قانون دادن و گرفتن مصداق دارد اما باید باور کنید هر چه بیش از به مرد توجه کنید و همه نیازهای او را فورا برآورده کنید، باعث نمی شود تا مردتان بیش از شما را دوست داشته باشد.

مرد همچون سایه است
مرد ها عاشق زنانی می شوند که بتوانند برای او کاری کنند. مرد دوست دارد جایگاه خود را داشته باشد. او خود را تامین کننده خانه می داند و تقویت این حس در او باعث می شود تا زن خود را بیش از دوست داشته باشد. اگر شما هیچ نیازی نداشته باشید، از خود مراقبت نکنید یا احساسات خود را نادیده بگیرید، مرد نمی تواند آن طور که شایسته هستید شما را دوست داشته باشد.

به زبان ساده باید بگوییم، مرد ها هر چه قدر هم امروزی، عاشق زنانی می شوند که به آن ها احتیاج داشته باشند. مرد ها دوست دارند نیازهای زن را برآورده کنند و این به آن ها حس قدرت و عشق می بخشد. زنانی که همه وقت و انرژی و توان خود را در رابطه می گذارند و از مرد چیزی غیر از عشق نمی خواهند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند. به قول مادربزرگ ها، مردان همچون سایه هستند؛ هرچه بیش از به آن ها نزدیک شوید بیش از از تو دور می شوند.

نیازتان را به شوهرتان بگویید
اگر از ترس اینکه مبادا مرد خود را از دست بدهید، حرف های دل خود را با او در میان نمی گذارید باید بدانید بزرگ ترین اشتباه زندگی خود را انجام می دهید. شما در واقع در حال تخریب رابطه خود هستید. با ریختن حرف های خود در دلتان و نگه داشتن آن ها نمی توانید تا زمان زیادی دوام بیاورید و سرانجام جایی منفجر می شوید.

به جای مخفی کردن نیاز ها، آن ها را با مرد خود مطرح کنید. اجازه دهید او نیز همه خواسته ها و نیازهای شما را درک و برای خوشحالی شما تلاش کند.

تحسین کنید
همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را زیاد شدن دهید. همسر خود را به چشم یک شی ء مسئول ننگرید بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید. جنبه یا بخش هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می شود را مورد توجه و تحسین قرار دهید.

شوهرتان را درک کنید
برای اینکه همسرتان با شما رو راست باشد، سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید. اگر حرف ها و گفته های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی اعتمادی را در زندگی خود می کارید. وقتی همسرتان با شما درد دل می کند و راز دلش را با شما در میان می گذارد، احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی رحمانه است.

با سیاست های زنانه آشنا شوید تا بدانید در زندگی چگونه برخورد کنید.

بهترین شوهر از نظر اسلام

۱ـ فردی با تقوا باشد از مهم ترین و ضروری ترین اموری که باید در انتخاب همسر مورد توجه باشد، تقوای مرد است چون همسر با تقوا زن و فرزندانش را به دینداری و تقوا و اخلاق نیک و عمل صالح و ترک گناه تشویق و ترغیب می کند در پیمودن صراط مستقیم، دیانت بهترین یار و مددکار خواهد بود.
از رسول خدا(ص) نقل شده که آن حضرت فرمودند: می خواهید شما را به بهترین مردها آگاه سازم؟ گفتند آری یا رسول الله! پیامبر(ص) فرمودند: همانا بهترین مردان شما مردی است که با تقوا، پاکیزه، مهذب و… بوده و هرگز عملی انجام ندهد که باعث شود همسرش به دیگری پناه آورد.

۲ـ عفیف و دارای تمکن مالی باشداز نظر اسلام همان طور که زن باید پاکدامن و عفیفه باشد، مرد هم باید دارای عفت و پاکدامنی باشد. این پاکدامنی اگر چه از یک سو وظیفه دینی و اسلامی هر فرد مسلمان است، اما از سوی دیگر، چون بخشی از آثار و منافعش مربوط به همسر است، مرد باید آن را کاملا مراعات کند.
امام صادق(ع) می فرمایند: شرط هم کفو بودن (همسر) این است که عفیف باشد و بتواند مخارج اهلش را بپردازد.

۳ ـ امانتدار باشدامیر مؤمنان(ع) از رسول خدا(ص) چنین روایت می کند: اگر فردی به خواستگاری دختر شما آمد که از دینداری و امانتداری او رضایت دارید، دخترتان را به عقد او در آورید که اگر چنین نکنید فساد بزرگی در جامعه پدید خواهد آمد.
این روایت بر چند نکته اساسی تاکید کرده است:
۱ـ همسر باید دیندار باشد, زیرا دین به عنوان یک عامل کنترل کننده، فرد را در کنترل خود دارد و مانع تجاوز او از حدود الهی می شود و نمی گذارد مرد به کارهای خلاف کشیده شده و مقدمات از هم گسسته شدن کانون گرم خانواده فراهم آید.
۲ـ باید امانتدار باشد, چون فرد امانتدار همیشه از زن و فرزندان خود به خوبی مراقبت می کند و می کوشد که در پاسداری از این امانت های الهی کوتاهی نکند. علاوه بر این، یک انسان امانتدار در جامعه از خوش نامی و شهرت مطلوبی برخوردار می شود و همین یک افتخار برای خانواده او است.

۴ـ خوش اخلاق باشداخلاق نیک، نه تنها از بهترین مزایای یک همسر شایسته است بلکه از مزایای واقعی هر انسانی به شمار می آید و باید در موقع انتخاب همسر به طور کامل مورد توجه قرار گیرد , چون اولا یک عمر با انسان بداخلاق معاشر بودن، همانند زندگی در زندان با اعمال شاقّه است. و ثانیاً سوء خلق یکی از دو همسر بر دیگری و تربیت فرزندان کاملا مؤثر است.
رسول خدا(ص) فرمودند: آیا دوست دارید شما را به شرورترین مردان راهنمایی کنم؟ همه گفتند: آری یا رسول الله! پیامبر فرمودند: شرورترین مردان کسی است که به همسرش تهمت بزند و دایماً به او بدگمان باشد، بخیل باشد و به دشنام دادن عادت کرده و در تنهایی غذا بخورد، همسرش را از اعمال جنسی محروم کند، زن و فرزند خود را تنبیه کند و آنان را بزند، رفتارش طوری باشد که همسرش به دیگران پناه ببرد و پدر و مادرش از او ناراضی باشند.
هم چنین رسول خدا(ص) در حدیثی فرمودند: بهترین شما کسی است که برای اهلش بهترین باشد و من برای اهلم بهتر از همه شما هستم.
خلاصه، شوهر خوب و ایده آل مردی است که خوش اخلاق، خوش زبان، مؤدب، مهربان، عاقل، با تدبیر، دیندار، زرنگ، فعال، شریف، مهمان نواز و سازگار باشد, برای تامین رفاه و آسایش خانوده اش تلاش و کوشش کند, در زندگی میانه رو باشد و اسراف نکند، به همسرش احترام بگذارد، لغزش های همسرش را مورد عفو قرار دهد، در کارهای منزل به همسرش کمک نماید, به وظایف دینی خود عمل کند و زن و فرزندانش را نیز به طریق دینداری ارشاد نماید.

مطالب مرتبط:

چگونه به یک مرد محبت کنیم

ایراد گرفتن از ظاهر همسر

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

سیاست های زنانه برای وابسته کردن شوهر

آشنایی با سیاست های زنانه

جملاتی که دل مردان را آب می کند

سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.