no-img
نوین اطلس

خصوصیات مرد مغرور


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات مرد مغرور
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
دی ۱۳, ۱۳۹۶

خصوصیات مرد مغرور


این مقاله در مورد پسر مغرور دانشگاه، راه های مغرور بودن، مردان مغرور در عشق، نحوه برخورد با زن مغرور، افراد مغرور چگونه اند، نحوه برخورد با مردان مغرور، چگونگی رفتار با دوست پسر مغرور، غد و مغرور می باشد.

پسر مغرور دانشگاه

پسر ها از چه تیپ دخترهایی خوششون میاد:

۱- زیبایی:ما آدم ها زیبایی و ظرافت رو خیلی دوست داریم مخصوصا اگر ما اون زیبایی رو در یک دختر ببینیم جذبش میشیم.اگر حتی بازهم اون پسر مثبت باشه بازم جذبش میشه.زیبایی چیزیست که اغلب ما دنبالشیم اگر حتی اون دختر بداخلاق هم باشه باز هم ما دوست داریم با اون دختر باشیم

۲- سنگینی:خیلی از دختر ها فکر میکنن که با خود شیرینی و جلف بازی دل مارو بدست میارن و اینو بدونید اگه یه پسر با یه دختره سبک طرح رفاقت ریخت بدون که از هوس هست.اگر دختر ها اینو میخونن اینو بدونن که اگر سنگین باشی و خودتو نگیری و چش خوره نری اگر هم زیبا نباشی دل ما پسر هارو گرفتی و خودتو جذبش کردی

۳- بامعرفت باشی:یکی از خصوصیات ما پسرها مرام و معرفت هست یعنی ما با کسی که با مرام باشه رفیق میشیم و خیلی هم دوستش داریم و بهش دل میبندیم.یعنی اگه یه دختر همیشه به حرف دوست پسرش گوش بده (البته اگه منطقی باشه) و مقامشو بالا ببره و بهش خیانت نکنه بدون که دل مارو برده.

خلاصه اگر دختری این خصوصیات رو داشته باشه بدونه که خوشبخت ترین دختر دنیاست

راه های مغرور بودن

● کم، آرام و گزیده گوی …

گاهی وقت ها بهترین کار این است که آدم کلا کاری نکند. گاهی باید آدم شکارچی نباشد، شکار باشد. بازی ارتباط را که درست بچینید، نیاز چندانی به جلب توجه و بند کردن آدم های دوست داشتنی اطرافتان ندارید. شما باید:

● آپدیت باشید

اگر نقشه تان را کشیده اید و می خواهید برای خودتان رفیق پیدا کنید، لازم است علاوه بر جذابیت های ظاهری به چیزهای دیگری هم توجه کنید. پس قبل از قرار گرفتن در موقعیت خودتان را آماده و مجهز کنید.

آرشیو یک هفته گذشته اخبار را ببینید که اگر لازم شد از آنها استفاده کنید. از آن بهتر اینکه در زمینه ای که سرگرمی تان است و به آن علاقه دارید اطلاعاتی جمع کنید؛ مثلا اگر به ادبیات علاقه مندید تا قبل از شورع ترم چند کتاب معروف یا جدید بخوانید، راجع به نویسنده اش کمی تحقیق کنید و چندتایی از عنوان کتاب ها را به خاطر بسپارید.

چک کنید ببینید امسال نوبل ادبیات را کی گرفته و بعدا به موقع و به جا بپرسید: راستی از این نویسندهه که امسال نوبل گرفت چیزی خوندنی؟ برای احتیاط نام برنده دو سال قبل را هم حفظ کنید. حالا طرفتان آچمز شده و گمان می کند با یک آدم حسابی طرف است. یک آدم چیزخوان چیزفهم با فرهنگ که آدم دلش می خواهد رفیقش باشد و پزش را بدهد.

● زیاد حرف نزنید

حالا گیریم سه ساعت وقت گذاشته اید و خبر خوانده اید و اسم حفظ کرده اید، خیلی هم خوب، اما دلیلی ندارد همه را یک جا بریزید بیرون. یکهو دیدی طرف خودش آدم حسابی بود و رویتان زیادی حساب باز کرد و حرف را به جاهایی برد که از آن بی خبرید و اصلا به گوشتان هم نخورده.

آن وقت لحظه ای است که آرزو می کنید کاش دهان باز نکرده بودید. ضمنا بیرون ریختن اطلاعات هر چقدر هم واقعا آدم چیز بلدی باشید، شنونده را دچار تهوع می کند. آدم هایی که زیاد اطلاعات بیرون می ریزند آدم های پرمدعایی به نظر می رسند که فقط به دنبال یک گوشند.

شما ممکن است از نظر آنها یک خودشیفته اساسی به حساب بیایید و غیر از آدم هایی که جرات و جسارت پس زدن ندارند، کس دیگری دلیل نبیند بهتان حال بدهد و تبدیل به گوش مفت شود تا شما خودتان را اثبات کنید. همین که هر از گاهی یک جمله به موقع ادا کنید تا آدم ها گمان کنند یا بدانند شما هم چیز حالی تان است، کافی است. تازه اینطوری مرموزتر و مطلع تر و افتاده تر از آنچه هستید به نظر می رسید و جذابیت تان از آدمی که فقط چیزدان است بیشتر می شود.

● آرام و شمرده حرف بزنید

اعتماد به نفس زیادی آدم ها را می ترساند. آدم هایی که زیاد بلند حرف می زنند، زیادی با اعتماد به نفس به نظر می رسند و بقیه گاهی از این همه انرژی شان می ترسند؛ آن هم در برخورد اول. آدم ها از اینکه از همان اول خودشان را ضعیف تر ببینند گریزانند ضمن اینکه با صدای بلند ممکن است منبع آلودگی صوتی و پرخاشگر هم به نظر برسید.

با تنی متوسط حرف بزنید و شمرده. این تن و این لحن، به شما قیافه آدم حسابی ها را می دهد، جوری که پدر و مادرتان شما را که ببینند باورشان نمی شود شما همان پسر/ دختری هستید که هزار بار سر سفره باید به او تذکر می دادند ملچ و مولوچ راه نیندازد و در خیابان شلنگ تخته نرود. به هر حال مجبورید وانمود کنید. خدا را چه دیدید، شاید اینقدر در این نقش فرو رفتید که اصلا همین مدلی شدید.

● جمله تان را به سوال ختم کنید

درست است که این روزهای اول همه ذوق و شوق دارند و در اندرونشان مجلس عروسی برپاست اما معمولا همه می خواهند خودشان را آرام نشان دهند و هیجانشان را بروز ندهند. راستش کمی هم می ترسند. باید خودتان را آماده کنید که اگر طرف فک و دهانش یخ زده بود، چکشتان را درآورید و یخش را بشکنید.

برای به سر ذوق آوردن طرف خوب است وقتی حرفی زدید، بعد نظر او را راجع به آن مساله بپرسید. اینطوری حرف به بن بست نمی خورد و به هر حال طرف مجبور است لااقل دو کلمه جواب بدهد و خرد خرد موتورش راه بیفتد. گیر سه پیچ ندهید اما مجبورید تا وقتی حس نکردید طرف را اذیت می کنید یا بی علاقگی اش برای جواب دادن به شما برایتان روشن نشده سوال های مختلف طرح کنید.

در جواب هایش بگردید دنبال یک چیز تاییدی و یک چیز سوالی؛ مثلا اگر پرسیدید کجایی است و با یک کلمه جواب داد، اگر نمی دانید آن شهر کجاست بپرسید که مال کدام استان است و ویژگی هایش چیست. گرمسیر است، سردسیر است یا چه. البته قبلش تاکید کنید که جغرافیتان ضعیف است تا طرف فکر نکند می خواهید به او بفهمانید از پشت کوه آمده و معلوم نیست شهرش کجای نقشه هست! اول هر آشنایی سرشار از سوء تفاهم است اما یادتان باشد اگر هی پشت سر هم سوال کنید، می شوید عین این بازجوها و به احتمال زیاد طرف پشتش را به شما می کند.

مردان مغرور در عشق

مرد عاشق به شما نگاه می‌کند
بدون این که متوجه شما شود پنهانی به او نگاه کنید. اگر دیدید برای مدتی به شما نگاه می‌کند، پس بدانید چیزی در مورد شما وجود دارد که برای او جالب است. اگر این‌گونه باشد، نمی‌تواند خود را از نگاه کردن به شما بازدارد.

مرد عاشق به شما لبخند می‌زند
وقتی با او صحبت می‌کنید لبخند می‌زند. حتی وقتی از او فاصله دارید هم به شما لبخند می‌زند. متعجب می‌شوید که چه چیزی پشت این لبخند وجود دارد.

مرد عاشق به شما اجازه می‌دهد او را بشناسید
تلاش مضاعفی می‌کند تا شما بیش‌تر درباره‌ی او بدانید. سعی می‌کند در حضور شما بیش از اندازه صادق و شیرین باشد تا نیمه‌ی حساس و نازک‌ طبع‌اش را بفهمید.

مرد عاشق نزدیک شما می‌ایستد / می‌نشیند
هر وقت شما دو نفر مکالمه‌ای دارید، سعی می‌کند تا حد ممکن نزدیک شما بایستد یا بنشیند. البته، مقداری فاصله را حفظ می‌کند تا شما احساس ناراحتی نکنید.

مرد عاشق با لطافت و نرمی سخن می‌گوید
شاید با دیگران با صدای بلند صحبت کند ولی وقتی با شما است مراقب است که تن صدای‌اش را پایین نگه‌دارد. هیچ ردی از خشونت در صدای‌اش دیده نمی‌شود.

مرد عاشق درب را برای‌تان باز می‌کند
هرگاه با هم وارد یک ساختمان می‌شوید، درب را برای‌تان باز می‌کند و می‌گذارد اول شما وارد شوید و سپس به دنبال‌تان می‌آید. وقتی با ماشین او رفت و آمد می‌کنید هم همین‌کار را می‌کند.

مرد عاشق مکررا شما را ملاقات می‌کند
همیشه بهانه‌ای برای مقالات‌تان پیدا می‌کند. متوجه این بهانه‌ها می‌شوید ولی به آنها اهمیت نمی‌دهید چون شما هم وقت‌گذرانی با او را دوست‌دارید.

نحوه برخورد با زن مغرور

برای راضی کردن این دسته از دختران که فکر می کنند از دماغ فیل افتاده اند . راه هایی رو پیشنهاد می کنم که امیدوارم به درد کسانی که با این گونه افراد برخورد دارند بخوره. البته از اون جایی که خود شما ختم روزگارین حتما روش هایی برای جذب این گونه دختران دارین . می دونم روش هاتون سریه ولی جون من بیاین چندتایی رو فاش کنید تا بعضی ها این قدر ضایع بازی در نیارن. پیشنهاد می کنم اون ها رو برام بنویسین تا این متن کامل تر بشه.

یکی از روش های مخ زنی ، ببخشید منظورم جذبشون بی توجهی نسبت به اون هاست . این روش کمی تحمل می خواد . قبل از این که بخواین از این روش استفاده کنین بهتره قبلش چند سالی تحملتون رو بالا ببرین .

وقتی که اینا رو دیدین خیلی معمولی برخورد کنین . می دونم کار سختیه و لی به جهت حفظ آبروی قشر عظیم پسرها تمام سعیتون رو بکنین. انگار دارین با یه پیرزن هشتاد ساله حرف می زنین . انگار صد نفر از این دخترا کاندید دوست شدن با شما هستن. مواظب باشین آب دهنتون جاری نشه . اگه از ماشینش تعریف کرد سعی کنین بزنین تو سر ماشین و اون مدل از ماشین رو کمتر از پیکان جلوه بدین . اگه نمی دونین اسم اون ماشین چیه زیاد مهم نیست . سعی کنین اون مغزتون رو بکار بگیرین . (هر چند خانم ها اعتقاد قلبیشون اینه که ما مرد ها مغز نداریم.) مثلا بگین ، از تنها ماشینی که خیلی بدم میاد همینه . آخه تو دلتو به چیه این خوش کردی؟ اون از رنگش ، اون از موتورش ، اون از مصرف بالاش … اَه اَه اَه برو عوضش کن و بیشتر از این آبروی خودتو نبر. به همین سادگی می تونین از ماشینش ایراد بگیرین بدون این که از اصطلاحات قلمبه سلمبه مربوط به ماشین اطلاع داشته باشین.

اگه دیدین روش خیلی زیاده و به این سادگی ها راه نمی ده ، باد لاستیک ماشینش رو خالی کنین و برین اون ور خیابون و جایی که اون شما رو ببینه بشینین . تصور کنین وقتی میاد سوار ماشینش بشه یهو متوجه می شه باد لاستیکش خالی شده . اون وقت شما بهش بگین : تلمبه بدم خدمتتون یا می خواین برم براتون باد بیارم یا … این جوری یه ذره خنک تر می شین.

البته انجام این کارها به شرطیه که بتونید جلوی او خودتون رو کنترل کنید و در مقابل ناز و عشوه های اون آب از لب و لوچتون آویزون نشه. نکنه اگه دیدین ماشینش پنچر شده برین زیر ماشین و جای جک رو بگیرین . یا این که لاستیکش رو بغل بگیرین و عین موشی که به دنبال سوراخ می گرده ، به دنبال آپاراتی بگردین .

افراد مغرور چگونه اند

۱- ترک کردن و اهمیت ندادن به جمع :
یکی از نشانه های غرور در جمع حاضر نشدن است ، البته حاضر نشدن به این معنی که افرادی را که دور هم جمع شده اند ، پایین تر از خودمان می دانیم و علت عدم حضور ما “برتر دانستن شان خودمان” از جمع است. غیبت های طولانی در جمع های فامیلی و دوستانه و یا همسایه ها – با این فکر که این جمع در حد ما نیست – یکی از نشانه های غرور و خودبرتربینی است.

۲- اعتنا نکردن به حرف های دیگران و بی اهمیتی به مردم :
انسان مغرور به صورت ارادی یا غیر ارادی نسبت به حرف های دیگران بی اعتنا می شود و هر کس را با دلیلی رد می کند ، مثلا پدر و مادر وقتی چیزی می گویند آنها را عقب افتاده و پیر می داند ، یا وقتی استاد یا معلم به اون تذکری می دهد ، با بهانه “نفس از جای گرم بلند شدن” حرف او را نمی پذیرد ف به همین ترتیب ، هر کس به بهانه ای رد می شود و فرد تنها به خواسته خودش اعتنا می کند.

۳- انتقاد فراوان :
یکی از مهمترین نشانه های انسان مغرور انتقاد کردن است ، فرد مغرور از هر کس و هر چیز انتقاد می کند ، از دولت و حکومت گرفته تا همسایه و همسر و فرزند ! از همه چیز دنبال ایراد و مشکل آن می گردد و کمتر به نکات مثبت توجه می کند.

۴- تمسخر دیگران :
کسی که به بهانه های مختلف دیگران را مسخره می کند ، رگه هایی از غرور را در وجودش دارد ، مسخره کردن و خندیدن به دیگران و دست انداختن آنها از نشانه های غرور است.

۵- تعریف کردن از خود یا افراد وابسته به خود :
گاهی اوقات شاید متوجه نباشیم اما برخی تعصبات ما ناشی از غرور است ، مثلا روی افراد خانواده یا خاندان خود بسیار حساسیم ، یا حتی اهالی شهر خود را برتر از شهر دیگر می دانیم ، مدام در حال تعریف از خود و فتوحات ! خود هستیم ، این ویژگی ها نشانه غرور است.

نحوه برخورد با مردان مغرور

۱. اخلاق زشت و برخورد نادرست دیگران دلیل نمی‌شود که ما هم برخورد نادرست از خود نشان دهیم.
۲. در اسلام اخلاق شایسته، عفو و گذشت و تواضع جایگاهی ویژه‌ای دارد. بنابراین در تعامل با دیگران این اصول را باید رعایت نمایید.
. برخورد شایسته و مناسب شما با افراد مغرور و متکبر باعث می‌شود آنان به اشتباه خود متوجه شده و دست از آن کار بردارند، هر چند که طول بکشد.
۴. افرادی که مغرور و متکبر هستند خودشان را برتر و بهتر از دیگران می‌دانند. بنابراین اگر می‌توانند به ایشان تبیین نمایید که هیچ فردی بدون نقص نیست و اگر ممکن است مواردی را به ایشان نشان دهید که وی در آن زمینه توانایی و مهارت کافی را ندارد. پس «خودشناسی» عامل بسیار مهم در درمان تکبر و غرور به حساب می‌آید و شما می‌توانید فردی را که متکبر و مغرور است در زمینه «خودشناسی» و دادن شناخت به او کمک کنید.
۵. علت دیگر اینکه رفتار متکبرانه و مغرورانه دیگران را نباید پاسخ منفی داد، این است که اگر شما هم مانند ایشان عمل کنید، رفتار وی تشدید می‌شود و علاوه بر آن که از نظر شرعی و اخلاقی کار درستی نیست، باعث می‌شود که ایشان در مقابل شما موضع‌گیری کند.
۶. اگر رفتار شایسته شما تأثیر مثبت نگذاشت و تذکرات شما هم اثر نکرد، یعنی فرد باز دست از رفتار و ناپسند خود برنداشت، دو راه را شما در پیش دارید:
الف. اگر از دوستان نزدیک و اعضای خانواده‌تان نیست، شما می‌توانید کمتر با ایشان ارتباط و رفت و آمد برقرار کنید. این گونه برخورد ممکن است ایشان را متوجه رفتارش کند و شاید از آن دست بردار شود. اگر هم چنان این صفت زشت در وی باقی بود، برای همیشه با ایشان قطع رابطه نمایید.
ب. امّا اگر این فرد از دوستان بسیار نزدیک و اعضای خانواده شما است که نمی‌توانید با ایشان قطع رابطه کنید، بهتر است به هر نحوی شده با وی کنار بیایید. در این صورت یگانه راه حل شما این است که اخلاق شایسته و سعه صدر را پیشه خویش قرار داده، با متانت و بزرگواری با ایشان برخورد نمایید. چون در برخی موارد ممکن است این گونه صفات جزء ‌شخصیت فرد شده باشد و برای اینکه بتواند آن را تغییر دهد و اصلاح نماید مدت زمان بیشتری لازم است، شما با بزرگواری و متانت بجای انتقاد و موضع‌گیری منفی به ایشان کمک نمایید تا بتواند این رفتار خود را اصلاح نماید.
امیدوارم با بکارگیری راهکارهای یاد شده بتوانید در برخورد اجتماعی و روابط خانوادگی، مؤفق گردید.

چگونگی رفتار با دوست پسر مغرور

هرگز به پسری پیشنهاد ازدواج ندهید. به محض آنکه پیشنهاد ازدواج از دهن دختری خارج شد ناگهان پسر به شدت باد میکند. او احساس برتری میکند و بعدش هم خیال میکند موجود مزاحمی به گردنش آویزان شده و باید هر طور شده او را از گردن خود دور کند! اصلاً مهم نیست که شما پولدارتر، زیباتر، باهوش تر، تحصیل کرده تر، موفق تر، خانواده دار تر یا … از او باشید. حتی مهم نیست او دهاتی، زشت، بی سواد، بی فرهنگ یا … باشد. به هر حال این پیشنهاد به او ثابت میکند شما ترشیده و درمانده و بی کلاسید و او با شما فرسنگها فاصله عمودی دارد و باید از آسمان هفتم به شما نگاه کند و با شما حرف بزند. گول حرفهای روشنفکر مابانه پسرها را نخورید. حتی اگر آنها بظاهر خود را روشنفکر نشان دهند و بگویند زمانه عوض شده و دخترها هم میتوانند به خواستگاری بروند و … اصلاً باور نکنید. پسرها بر خلاف دخترها همیشه سنتی میمانند. سنتی ماندن به نفع آنهاست و منافعشان را تأمین میکند. بنابراین به راحتی آن را کنار نمیگذارند.
هرگز با پسری که میخواهید ازدواج کنید، دوست نباشید. پسرها هم یک قانون ناگفته دارند “دختری را بگیر که به تو محل نمیگذارد” شاید باورتان نشود اما پسرها برای زن گرفتن، از دوست دخترهای خود فراری اند. آنها دخترهایی را میپسندند که آنها را تحویل نمیگیرند، ناز میکنند، دماغشان بالاست و خلاصه دست نیافتنی به نظر میایند. دوست دخترها سرگرمی اند و کتاب های خوانده شده و تکراری اند، هیجان انگیز نیستند و به درد ازدواج نمیخورند. برای زن گرفتن، باید رفت سراغ دخترهای جدید.
هرگز با پسرهای سن پایین دوست نشوید: بعضی از دخترها خیال میکنند پسرهای سن پایین ساده تر و مهربان تر و از نظر جنسی قوی تر و بامزه ترند اما همه اینها گمان و وهم است. پسرهای سن پایین در دوستی، اغلب تنها یک هدف را دنبال میکنند! آنها شما را تبدیل میکنند به موش های آزمایشگاهی تا با شما تمرین کنند و روی شما آزمایش کنند. آنها به هیچ وجه قصد ازدواج ندارند و در روابطشان چنین چیزی را دنبال نمیکنند. اگر هم روزی دیدید دم از ازدواج میزنند بدانید یا برایتان دام میگذارند و یا از آن بچه مذهبی هایی هستند که البته چند سال بعد از اینکه خرشان پل گذشت یادشان میافتد که جوانی نکرده اند و آن وقت میروند سراغ دخترهایی که جوانی کردن را به یادشان بیاورند! شاید هم منظورشان از ازدواج همان ازدواج موقت است. قالبی که آنها برای شرعی کردن هوس های زودگذر خود در عین نداشتن احساس گناه، پیشنهاد میکنند! پسرهای سن پایین حتی محبت کردن هم بلد نیستند و البته اسم همه ناکارآمدی هایشان را میگذارند بی تجربگی! اکثر آنها همیشه بو میدهند. در زندگیشان خبری از مسواک و ادکلن نیست!

غد و مغرور

از همنشینی با آدم غد و مغرور بپرهیزید ؛ که تنها فایده اش کوچک شدن شخصیت شماست ؛ هر چه به او بیشتر احترام بگذارید به عمل و کارش جری تر می شود.

پس بگذارید و بگذرید…

مرد متولد شهریور

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

چگونه پسری مغرور باشیم



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.