no-img
نوین اطلس

آشتی با شوهر مغرور


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آشتی با شوهر مغرور
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دی ۱۳, ۱۳۹۶

آشتی با شوهر مغرور


این مقاله در مورد شوهر غد، رفتار با شوهر مغرور، با شوهر لجباز چگونه رفتار کنیم، مردان مغرور در عشق، روش برخورد با دوست پسر، افراد مغرور چگونه اند، غد و مغرور، رفتار با شوهر خودخواه می باشد.

شوهر غد

بسیاری از افراد بدون هیچ شناختی با یکدیگر پیوند زناشویی می بندند، درحالیکه حتی از شیوه ارتباط با یکدیگر و خصوصیت عمومی مردان و زنان نیز آگاهی ندارند.
نکات زیر به ما کمک می کند تا شناخت بهتری از همسرمان داشته باشیم و از تنش های احتمالی در روابط پیچیده امروزی در خانواده پیشگیری کنیم. آنچه زن ها باید بدانند: مردان این روزگار از زنان خود چیزی بیش از یک کدبانوی خانه دار و مراقبت فرزندانشان انتظار دارند. مردها از زنان می خواهند تا در زمینه های عاطفی و احساسی از آنها حمایت کنند. زن عاقل از تلاش های شوهرش برای راضی کردن او قدردانی می کند. وقتی مرد، خشمگین و ناراحت یا رنجیده است، مجاب کردن او با بحث و گفت وگو، بی مورد است. وقتی مردی به تکرار از علاقه زنش به خود مطلع شود، سالم و قدرتمند باقی می ماند (مردان در این مورد به اشتباه احساس بی اعتنایی می کنند) واکنش های صمیمی زن و ابراز تشکر و امتنان چونان آینه ای است که تصویری درخشان را منعکس می سازد. مردها اغلب به آنچه در وجودشان می گذرد، توجه نمی کنند و آن را بروز نمی دهند. در چرخه صمیمیت؛ نزدیک شدن، دور شدن، دوباره نزدیک شدن و فاصله دوباره، عشق را محکم تر می کند. از نشانه های بیرون آمدن از مرحله تنهایی مرد، گرفتن دست همسرش و همچنین صحبت کردن با او است. مرد زمانی احساس علاقه می کند که زنش از کارهای او تشکر کند. اگر می خواهید همسرتان اصلاح شود، او را همان طور که هست بپذیرید. به اشتباه گمان می کنیم که همسرمان باید مانند ما بیندیشد و احساس کند. پند و اندرز و راه نشان دادن به مرد تنها در صورتی می تواند مفید باشد که مرد مستقیما این را از همسرش بخواهد. بزرگترین اشتباه زن در رابطه زناشویی این است که نیازهایش را به همسرش اطلاع ندهد. زنان اغلب مقاومت همسرشان را در کمک کردن، اشتباه ارزیابی می کنند. وابستگی بیش از اندازه به همسر هرگز درست نیست. مردها می خواهند تمجید و تحسین شوند. اغلب زن ها متوجه نیستند که بی اعتمادی آنها نسبت به همسرشان تا چه اندازه آنها را رنج می دهد. خواسته هایتان را از رابطه خود با همسر مطرح کنید و این تصور را نداشته باشید که همسرتان از آنچه در ذهن شما می گذرد، آگاه است. اگر در برابر احساسات همسرتان مقاومت کنید، احتمالا در برابر این احساسات در درون خود مقاومت می کنید. نگویید من مخالفم، بگویید؛ “من فکر می کنم … به نظر من…” زنان با درک نیازهای عاطفی همسرشان، می توانند از منبع نارضایتی او آگاهی بیشتری به دست آورند.

رفتار با شوهر مغرور

وقتى مرد از شما فاصله مى‏گیرد، وقت خوبى براى گفتگوى با او براى نزدیک‏تر شدن به وى نیست.

بگذارید کناره بگیرد. بعد از مدتى بر مى‏گردد. او باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود و به گونه ‏اى عمل خواهد کرد که گویى هیچ اتفاقى نیفتاده است. آن گاه وقت گفتگو با او خواهد بود.

وقتى زن مى‏خواهد صحبت کند یا براى نزدیک شدن به او احساس نیاز مى‏کند، باید حرف بزند و انتظار نداشته باشد که مرد گفت و گو را آغاز کند براى آغاز گفتگو ابتدا زن باید احساساتش را در میان بگذارد حتى اگر شریکش حرف زیادى براى زدن نداشته باشد.

وقتى زن از مرد براى گوش دادن به حرفهایش قدردانى مى‏کند به تدریج مرد نیز حرف بیشترى براى زدن خواهد داشت. مرد براى گفتگو با زن مى‏تواند خیلى باز رفتار کند اما در ابتدا حرفى براى گفتن ندارد. چیزى که زنان درباره مریخى ‏ها نمى ‏دانند، این است که آنها باید دلیلى براى صحبت داشته باشند. آنها صرفا براى در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمى ‏کنند.

اگر زن کمى حرف بزند، مرد کم کم درباره ارتباطش با او صحبت مى‏کند. مثلا اگر زن درباره بعضى از مشکلاتى که در طول روز داشته، صحبت کند، مرد نیز ممکن است در این باره گفتگو کند و بنابراین آنها مى‏توانند یکدیگر را درک کنند.

اگر زن درباره احساسش درباره بچه‏ ها حرف بزند، مرد نیز ممکن است در این مورد شروع به صحبت کند. اگر مرد هنگام صحبت کردن زن، احساس سرزش یا فشار نکند، به تدریج شروع به صحبت خواهد کرد.

با شوهر لجباز چگونه رفتار کنیم

* به جای گفتن نه بگویید: بله، ولی اما…

گاه آقایان ممکن است درخواستی غیر منطقی داشته باشند که این مورد ممکن است شامل: همکار،‌مدیر،‌پدر،‌برادر یا هر مرد دیگری غیر همسر شود یکی از سلاحهای خوب خانمها این است که به جای گفتن نه در برابر درخواست غیر منطقی یا حتی درخواست منطقی که به هر دلیل خانمها تمایل به انجام آن ندارند باید به جای گفتن نه بگویید: بله ولی اما… در واقع بهتر است خانمها کلمات نه، نمی توانم یا نمی خواهم را از مکالمات خود حذف کنند.

وقتی آقایان لجبازی می کنند نباید درمقابل جواب مستقیم بدهید یعنی هر گز نباید مثل خودشان لجبازی کنید بلکه باید مدتی صبر کنید تا حالت لجبازی آقایان برطرف شود سپس حرف خود را پیش ببرید گاهی حتی یک ساعت صبر کردن موجب تخفیف حالت وی می شود

در این حالت اگر خانمها مثل آقایان با عصبانیت و لجبازی رفتار کنند هرگز نمی توان مشکل را کم کرد و دیگر آرام کردن آنان مشکل تر خواهد شد.

در واقع در چنین حالتی اگر خانمها واکنش خود را یک ساعت به تعویق بیندازند صدای آقایان می خوابد.

* در زمان گرسنگی یا خستگی آقایان به هیچ وجه نباید با آنها صحبت کنید

در این حالت نیز اگر کمی صبر کنید آنها به درجه ای نمی رسند که مجبور باشید به سختی صدای آنها را ساکت کنید.

*مخالفت با آقایان باید به صورت غیر مستقیم باشد

این مورد یکی از نکات مهم در ساکت کردن مردان است مخالفتهای مستقیم،‌صدای آقایان را بالا می برد که پایین آوردن صدا هم در این حالت بسیار سخت است.

در واقع آقایان به علت حس ریاست طلبی و برتری که دارند تمایل دارند غرورشان حفظ شود وقتی خانمی مخالفت مستقیم با آقایی می کند مرد احساس می کند که با غرور و شخصیت او مخالفت می کنید در نتیجه صدای مرد بشدت بلند شده که این حالت یقینا برای خانواده مسئله ساز خواهد شد.

مردان مغرور در عشق

۱. منتظر تلفن شماست

یکی از ویژگی‌های مرد عاشق این است که در هر شرایطی دوست دارد وقت خودش را با شما سپری کند حتی وقتی که پیش یکدیگر هم نیستید به فکر شماست و ترجیح می‌دهد با تلفن یا پیامک با شما در ارتباط باشد. هرچند که بیشتر آقایان زیاد از تلفن صحبت کردن خوش‌شان نمی‌آید اما اگر قرار باشد با همسری که دوستش دارند صحبت کنند چندان هم از این کار بدشان نخواهد آمد و حتی منتظر تماس شما می‌شوند و با این کار به شما نشان می‌دهند که دوست‌تان دارند.

مردی باسلیقه و مغرور است. معمولا خیلی به سر و وضعش می‌رسد و نگران ظاهرش است. او یک مرد خوش‌لباس است که کیفیت و تجمل را دوست دارد. دوست دارد محل زندگی‌اش دنج و قشنگ و با امکانات رفاهی باشد. از تمجید و ستایش کردن خجالت نمی‌کشد و از این بابت بسیار راحت است. او دلش می‌خواهد متفاوت‌‌ترین، کم‌نظیرترین و تاثیربخش‌ترین چیزها را داشته باشد. سخاوتمند است و در مورد پول دست و دلباز است. او عاشق چیزهایی مثل گل، موسیقی ملایم، رستوران‌‌های دنج و مهمانی‌های مجلل است.

۲. سعی می‌کند آراسته باشد

وقتی قرار است شما را ببیند به خودش می‌رسد و دوست ندارد شما او را خسته و نامرتب ببینید همان‌‌طور که خودش هم دوست ندارد شما خسته و نامرتب باشید. مردی که سعی می‌کند در کنار شما بی‌عیب و نقص به نظر بیاید حتما شما را خیلی دوست دارد و برای شما ارزش قائل است و همیشه بهترین‌ها را برای‌تان فراهم خواهد کرد. چون آرامش و آسایش شما برایش مهم است به‌خصوص در مواقعی که قرار است به دیدار دوستان یا اقوامش بروید، او سعی می‌کند طوری لباس بپوشد که شما راضی باشید. اینها همه از نشانه‌های دوست داشتن به روش مردانه است.

او تقریبا همیشه هدفی دارد که برای نیل به آن سخت می‌کوشد. توقعش در عشق آن است که شما هر آنچه را در توان دارید انجام دهید و کمک کنید او به هدفش برسد. امنیت خاطر خیلی برایش اهمیت دارد. اگر می‌خواهید چنین مردی عقاید و خواسته‌های شما را مدنظر قرار دهد باید بیاموزید که در رابطه با او سیاستمدار باشید زیرا او به سیاست و تدبیر و کاردانی احترام می‌گذارد. آنچه دوست ندارد شورش و نافرمانی است. می‌تواند به طرزی خارق‌العاده حامی و پشتیبان شما باشد. جاه‌طلب است او سرسپرده شما نخواهد شد مگر آنکه بداند شما آماده‌اید سرسپرده او و اهدافش شوید.

۳. وقتی از سرکار به منزل برمی‌گردد

از نشانه‌های حمایت و دوست داشتن بعضی از مردها، این است که هنگامی که از محل کار به منزل برمی‌گردند سعی می‌کنند خستگی‌های محل کارشان را با خود به خانه نیاورند چون نمی‌خواهند محل آسایش خودشان را با درگیری‌های محل کاری‌شان خراب کنند. شاید به نظر شما بیاید که بهتر است در مورد مشکلات و جزئیات کار همسرتان اطلاع داشته باشید اما همیشه اینگونه نیست و گاهی پیش می‌آید که برخی از مردان ترجیح می‌دهند شما را درگیر حاشیه‌ها و دلمشغولی‌های کارشان نکنند و حتی بعضی از آنها برای اینکه کوچک‌ترین ناراحتی و نگرانی‌ای برای شما پیش نیاید نه‌تنها در مورد کار با شما صحبت نمی‌کنند بلکه با روی گشوده و حتی با خرید گل پیش شما می‌آیند بنابراین در این مورد بهتر است خیلی وسواس به خرج ندهید چون این هم یکی از نشانه‌های خوبی است که می‌توانید به آن دقت کنید و البته از آن لذت ببرید.

او در جهان عقیده‌ها به سر می‌برد و معمولا از احساساتی‌ شدن وحشت دارد. او اغلب احساساتش را به عنوان نوعی ضعف و چیزی که اسباب شرمندگی است تلقی می‌کند. مرد وفاداری است و از آنجا که در ابراز احساساتش ناشی و بدقلق است معمولا آنچه که می‌گوید از ته دل است حتی اگر یک بار هم در زندگی به شما گفته باشد که دوست‌تان دارد. همچنین او معتاد به حقیقت است و دروغگویی را دوست ندارد و شما می‌توانید بیشتر مواقع حرف او را باور کنید. او یک یار و معاشر جالب است و می‌داند که چگونه می‌تواند یک دوست خوب باشد. قادر به از خودگذشتگی است و همیشه نگران حال دیگران به خصوص افراد خانواده‌اش است. شنونده‌ای فوق‌العاده و مشاوری دقیق و منصف است.

۴. از دستپخت شما تعریف می‌کند

گاهی پیش می‌آید که به دلایل مختلف غذایی را درست کنید که خیلی خوشمزه نباشد و از آن بدتر مواقعی است که خودتان متوجه این موضوع نشده‌اید و فکر می‌کنید که این غذا هم مثل تمام غذاهایی که طبخ می‌کنید باب میل همسرتان است. در چنین مواقعی مردی که این قضیه را عنوان نمی‌کند و برای اینکه شما ناراحت نشوید تمام غذایی را که جلویش است با اشتها می‌خورد در حقیقت با رفتارش به شما می‌گوید که خیلی دوست‌تان دارد.

او احساساتش را آزادانه ابراز می‌کند اما در انجام کارهایش شتاب‌زده عمل می‌کند. زندگی کاری‌اش خیلی برای او مهم است. او همیشه به خودش اجازه می‌دهد که عاشق شود اما عاشق شدن برای او چیزی است که وقت می‌برد. فردی واقع‌بین است و شخصیتی کاملا قابل اعتماد دارد. محتاط است و اغلب در حسرت آن است که واقعا خوش‌ باشد و از زندگی لذت ببرد. او همواره ترجیح می‌دهد کار کند. او دوست دارد شریکی را در زندگی انتخاب کند که زندگی بی‌مسئولیت و پرهیجانی را که او برای خودش مجاز نمی‌داند، دوست داشته باشد.

روش برخورد با دوست پسر

شما به عنوان یک دختر به رابطه جدید طوری فکر می کنید که قرار است زندگی تان را تغییر دهد، اما پسرها در کنار برقراری رابطه به حفظ وضعیت قبل خود هم فکر می کند. شما دوست دارید بعد دوستی بیشتر وقتتان را با او باشید به سینما، پارک، رستوران و … بروید و از پسر انتظار دارید دور تفریحات با دوستانش را خط بکشد و بیشتر با شما باشد. درحالی که او مُصِر است تا حد امکان برنامه های قبلی خود را حفظ کند و در آن تغییری ایجاد نکند.

چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم ؟ اگر او را دوست دارید، آزادش بگذارید، حضور شما در همه لحظات ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. اگر سعی کنید زندگی او را به سرعت تغییر دهید، احساس تهدید خواهد کرد.

باید به او نشان دهید که نمی خواهید همه چیز را از او بگیرید. بعنوان مثال، بگذارید وقتی را با دوستان خودش بگذراند. دائماً او را چک و کنترل نکنید، نپرسید: کجا هستی؟ دیشب کجا بودی؟ و … نشان دهید اگر بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذراند، اعتراضی ندارید.

افراد مغرور چگونه اند

کشف این افراد خیلی سخت نیست، کافی است این ۳ علامت را در آنها ببینید:
۱. داشتن حس خودمهم‌بینی مطلق
۲. تمایل بیش از حد به شنیدن تعریف و تمجید از دیگران
۳. عدم توانایی در ابراز همدردی با دیگران یا حتی شنیدن یا درک کردن نظرات آنها اگر با چنین افرادی در ارتباط هستید اغلب اوقات حس می‌کنید، این افراد دائما در حال خودستایی و کذب‌گویی در مورد خود و توانایی‌های​شان هستند و از این رو دیگران آنها را افرادی متکبر و گاه نفرت‌انگیز می‌دانند.

غد و مغرور

معنی غد:

خودبین، خوخواه، خودرای، فردا، روزی که بعدازامروزمی آید
( صفت ) ۱ – یک دنده مستبد : بچه غدی است . ۲ – خودبین .

رفتار با شوهر خودخواه

کمال‎خواهی، مطلق‎نگری و ایده‎آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی دوران نامزدی را به تلخی تبدیل می‎کنند. البته اختلاف و تنش در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده‎های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نو پایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری‎‎ها قرار گیرد. امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند. این را بدانید که پرخاشگری همسر شما ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد. یکی از این علل می‌تواند مشکلات اقتصادی باشد یا مشکل عاطفی یا مشکلات دیگر. وظیفه شما به عنوان همسر ایشان این است که به کمک ایشان بروید و تا جایی که ممکن است در حل مشکلات، ایشان را یاری کنید. چرا که اگر همسر شما غرق در مشکلاتش باشد نهایتا آسیب‌های آن باز به شما برمی‌گردد و اگر ایشان خیالی راحت و آسوده داشته باشند در نتیجه، این آرامش به شما بازمی‌گردد. پس این شمائید که می‌توانید با همدلی و ایجاد فضایی آرام و محبت‌آمیز در خانه به کمک ایشان بروید و زندگی خود را از عطر خوشبوی محبت آکنده نمایید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

دعای منت کشی شوهر

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده

راه های آشتی با دوست صمیمی



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.