no-img
نوین اطلس

در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم
zip
دی ۷, ۱۳۹۶

در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم


در مقابل خیانت چگونه رفتاری کنیم؟

خیانت شرایطی است که هر فردی را وارد شک بزرگی کرده و نمی داند در این شرایط باید چه رفتاری از خود نشان دهد. برخورد با خیانت همسر به خصوص زمانی که متوجه می شوید به طور مکرر و در طول یک بازه ی زمانی طولانی به شما خیانت کرده است یکی از مشکل ترین کارهای دنیا خواهد بود.

درواقع برای اینکه بگوییم در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم نمی توان برای هر مورد نظری یکسان و قطعی داد. شرایط زندگی مشترک زوج های مختلف متفاوت است و نمی توان با یک اظهار نظر کلی به همه ی موارد پاسخ داد.

عکس العمل و رفتار درست در برابر خیانت 

بی وفایی یک فرد، هیچ گونه دلیل روشنی ندارد. ممکن است نشات گرفته از سایر مشکلات در زندگی مشترک باشد، ممکن است چیزی در درون قلب همسرتان وجود داشته باشد و … به هر حال شما هیچ گاه به درستی دلیل واقعی آن را متوجه نخواهید شد.

به خاطر داشته باشید که زندگیتان با گذشته فرق کرده و باید ناراحتی به وجود آمده را تسکین دهید.

پیش از اینکه خانواده خود و یا همسرتان را در جریان بد عهدی او قرار دهید، مجددا بر روی این امر فکر کنید. افراد خانواده می توانند کینه ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند و شرایط را بدتر کنند.

پس با این حساب در در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم؟ روی راهکارهای زیر فکر کنید:

سریع و بدون فکر واکنش نشان ندهید: نباید عکس العمل انفجاری داشته باشید و ناگهان به خاطر خیانت همسرتان تصمیم به متارکه بگیرید. شما نیاز دارید کمی به خودتان زمان بدهید تا همه جوانب را بررسی کنید؛ درواقع لازم نیست تمام توجه خود را به خیانتی که بهتان شده است، جلب کنید.

به هر فردی که از راه می رسد، نگویید همسرتان به شما خیانت کرده است: سرزنش دیگران در اغلب مواقع خوشایند نیست؛ اما چون موضوع را لو داده اید، مجبور هستید آن را تحمل کنید و دقیقا در این صورت است که حال شما بدتر می شود و بنابراین همین مسئله باعث می شود تا دیرتر مسائلتان حل شود.

تا موقعی که مطمئن نشدید، حکم صادر نکنید: افراد خیانتکار برای اینکه از خودشان دفاع کنند، به راحتی دروغ می گویند؛ پس ابتدا باید مطمئن شوید، سپس سوالات مرتبط با موضوعی که ذهنتان را مشغول کرده است، بپرسید تا مسئله روشن شود.

آیا فاش کردن خیانت همسر رفتار درستی است؟

شما ممکن است بخواهید بلافاصله از طریق شبکه های اجتماعی، تلفن، یا ایمیل تمامی افرادی که می شناسید را از کاری که او با شما انجام داده است آگاه سازید. نفس عمیقی بکشید. با استدلال و براساس منطق رفتار کنید و از کارهای عجولانه و بدون فکر خودداری کنید. در شرایط خیانت همه ی ما در مورد اینکه در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم سردرگم می شویم اما نباید تصمیمی عجولانه و غیر منطقی گرفت.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر اکنون به نظر غیر ممکن برسد، اما ممکن است بتوانید مشکلات رابطه ی خود را حل کنید. با گذشت زمان ممکن است احساس کنید که می توانید او را ببخشید. اگر تمام آشنایان و دوستان خود را متقاعد کرده باشید که همسرتان با بی رحمی تمام به شما خیانت کرده و موجب رنج  دیدن شما شده است و این که باور کنند همسر شما را مانند یک هیولای دیو صفت تصور کنند، می تواند پذیرش مجدد او به عنوان همسر شما را برای آنها نیز بسیار دشوارتر سازد و واکنش های خانواده و دوستان شما می تواند حتی زمانی که مشکلات وخشم موجود میان شما و همسرتان برطرف شده باشد برای رابطه ی شما  موجب مشکلات متعددی شوند.

کنترل احساسات در مقابل خیانت

خیانت از هر نوعش که باشد خیانت است و نمی‌توان آن را توجیح کرد، ولی با توضیحاتی که داده‌اید می‌توان امیدوار بود که روابط نادرست همسرتان صرفاً در حد تلفن بوده و درگیر روابط خطرناک نشده است. از این رو جای اصلاح رفتار ایشان می‌تواند بالا باشد و امیدوار بود که ایشان به اشتباه خود پی ببرند.

پس در مقابل خیانت چگونه رفتار کنیم؟

قبل از هر چیز، باید پذیرفت که احساس خشم، عصبانیت، شک و تردید، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی و پریشانی برای فردی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملاً طبیعی است، امّا سکوت در زمینه خیانت‌های زناشویی، یک اشتباه بسیار فاحشی که متأسفانه بسیاری از همسرانی که مورد خیانت همسرانشان واقع شده‌اند، آن را مرتکب می‌شوند. البته منظور این نیست که در این زمینه شما داد و فریاد بکشید و اطرافیانتان را مطلع کنید، بلکه لازم است یک واکنش معقولانه و صحیحی در برابر خیانت همسرتان داشته باشید.
از سویی دیگر، سکوت در برابر رفتار زشت همسرتان، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه از یک طرف موجب خودخوری روحی و روانی شما به عنوان همسر ایشان می‌شود و از طرفی، ممکن است ایشان اصلاً پی به رفتار اشتباه خود نبرد و همچنان این رفتار را ادامه دهد.

مطالب مرتبط:

مشاوره رابطه زناشویی

مشاوره جلوگیری از طلاق

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

دعای حذف رقیب



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.