no-img
نوین اطلس

پایان یک رابطه عاطفی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

پایان یک رابطه عاطفی
zip
خرداد ۲۷, ۱۳۹۶

پایان یک رابطه عاطفی


این مطلب در مورد موضوعات جملات پایان رابطه، نشانه های پایان یک رابطه دوستی، نحوه پایان دادن به رابطه، پایان رابطه عاشقانه، تمام شدن رابطه دوستی، ۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه، چه رابطه هایی را باید تمام کرد، تموم شدن رابطه عاشقانه نوشته شده است.

جملات پایان رابطه

هنگام تمام کردن رابطه عاطفی این جمله ها را نگویید

«تو همیشه همین بودی»

عصبانیت مقصر اصلی گفتن جمله های اشتباهی است که از زبان شما بیان می شود. این که شما در این شرایط به شریک زندگی تان بگویید «تو همیشه همین بوده ای» یا این که «هیچوقت به حرف های من گوش نمی کردی» واقعا عادلانه نیست. طبیعی است که اگر شما تنها از روی فرمان هایی که عصبانیت تان به شما می دهد تصمیم بگیرید، طرف مقابل به حرف هایتان گوش نخواهد داد. در این صورت او یک حالت دفاعی به خود می گیرد و تنها روی حرف های غیرمنطقی و ناعادلانه شما تمرکز می کند تا در صورت نیاز جواب تان را بدهد و همین کار شرایط را برای هر دویتان سخت تر می کند.

«گذشته را وسط نکشید»

برخی از ماها عادت داریم که در مقابل اشتباهات طرف مقابل مان سکوت می کنیم. طبیعی است که این افراد هنگام عصبانیت تمام ناراحتی های گذشته را وسط می کشند و ناگهان سر درد دلشان باز می شود. توصیه ما به شما این است که اگر از چیزی ناراحت شده اید، احساسات خود را در همان لحظه بیان کنید تا چیزی در دلتان نماند و ناگهان در آینده سر باز نکند. یادتان باشد که در مشاجره هایتان موضوع کوچکی را که ۶ ماه یا ۲ سال پیش اتفاق افتاده، بیان نکنید. دیدتان را وسیع تر کنید. رابطه عاطفی شما به خاطر آن مشکلات کوچک نبود که به اتمام رسید. بنابراین بهتر است زمان تان را صرف صحبت کردن در مورد موضوعات با اهمیت تر کنید.

«ازت متنفرم»

واقعیت این است که شما از او متنفر نیستید بلکه شما تنها عصبانی هستید و این تنها جمله ای است که در آن لحظه به ذهن تان خطور می کند. پس درست قبل از بیان این جمله، چند ثانیه به خودتان زمان دهید، یک نفس عمیق بکشید و فکر کنید که آیا واقعا از او متنفر هستید یا خیر؟

«این اشتباه تو بود»

تمام کردن رابطه، درست مانند شروع آن یک جاده دو طرفه است. مقصر دانستن و سرکوفت زدن به شریک زندگی تان جاده اشتباهی است که انتخاب می کنید. نه تنها او، که شما هم باید خودتان را جای او بگذارید و تمام ماجرا را از زاویه دید او ببینید. اگر با این طرز فکر رابطه خود را تمام کنید، در واقع تمام خاطرات خوب خود را ویران کرده اید و در آینده هر زمان که به گذشته خود باز گردید، تلخی این رابطه آزارتان خواهد داد. هیچکس نمی گوید که شما باید او را باور کنید و تمام حرف هایش را بپذیرید اما حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که یک طرفه به قاضی نروید.

نشانه های پایان یک رابطه دوستی

۱)وقتی به جای زندگی در زمان حال در گذشته سیر می کنی!آیا در حال تکرار لحظات قدیمی خوش رابطه ات هستی تا حس خوبی نسبت به آن پیدا کنی! آیا به خاطر همین خاطرات است که این رابطه را تا این جا ادامه داده ای!؟ اگر پاسخ مثبت است یعنی این رابطه دیگر آن چیزی نیست که می خواهی. هرچه بیشتر در گذشته یا در یک آینده ی دست سازت زندگی کنی بیشتر در واقعیتی غیر واقعی غرق می شوی و این بسیار خطرناک است چون این موارد انعکاس وضعیت فعلی رابطه ات نیستند. باید با کسی که الان در زندگی ات است باشی نه کسی که در گذشته ات حضور داشته! خاطرات گذشته فقط خاطره اند نباید دلیلی شود برای ادامه ی رابطه ات. تصمیمت برای ادامه یا قطع رابطه باید بر اساس احساسات امروزت نسبت به او باشد یعنی وضعیت فعلی ارتباط و چشم انداز آینده ای که با او در پیش رو خواهی داشت.

۲)وقتی رابطه بیشتر برایت رنج آور است تا لذت بخش! گاهی لحظات خوش گذشته چشمانمان را کور می کند تا جایی که عذاب های امروزش را نمی بینیم. اگر عصبانی و ناخشنود و افسرده ای اگر اشکت همیشه جاری است مطمئن باش این شخص برای تو مناسب نیست. رابطه باید موجب شادی و شور اکنونت شود. اگر در رابطه ای هستی که شادیهایش را در گذشته می جویی بدان که وقت پایان دادن به آن است.

۳)وقتی از تو خواسته می شود خودت را تغییر دهی! برای عشق ورزیدن نباید شرط و شروط قائل شویم. تغییر فقط در صورتیکه به نفع خود شخص باشد( مثلاً ترک سیگار یا رژیم گرفتن) درست است. دوستانی داشتم که مدام از آن ها خواسته می شد لباس های بهتری بپوشند یا در حالیکه در وزن سلامتی بودند رژیم بگیرند تا زیبا تر به نظر برسند. مسئله تو و تغییر تو نیست! مسئله توقع ایجاد تغییرات است! شاید در ابتدا طبیعی به نظر برسد اما کم کم همیشگی می شود! و هر چه پیش می روی این درخواست ها بیشتر می شود و این اولین قدم های وی است برای تغییر شخصیت و قالب تو به شکلی که خودش می خواهد و نه شکلی که خودت برای رشد و تعالیت در نظر گرفته بودی.

شاید بگویی نه ه ه ه ه رابطه را می توان یک طرفه هم برقرار داشت! اتفاقی هم نمی افتد! بله می شود! ما هم انکار نمی کنیم اما آیا ارزش تو همین است!؟ آیا رابطه ی ایده آلت همین بوده ؟!

۴)وقتی از طرف مقابلت می خواهی برای خوشایند تو تغییر کند! گاهی به جای اینکه او را همان طور که هست بپذیریم به دلایل واهی سعی در تغییر و تحول او داریم. حتی وقتی شخص می پذیرد و خودش را تغییر می دهد به دنبال موردی دیگر می رویم هیچ وقت ارضا نمی شویم! بدتر از همه این است که شخص مقابل، ناآگاهانه به همه ی خواسته هایت تن دهد و سایه ی تو شود. ناگهان می بینی که هر دو یکی شده اید و این به نفع هیچ یک از شما نیست. تنها راهی که باقی می ماند این است که جدا شوید و هریک جداگانه در مسیر رشد طبیعیتان قرار گیرید.(نگاه کنید به نشانه های پایان یک عشق)

نحوه پایان دادن به رابطه

قبل از بر هم زدن رابطه از طرفتان دوری نکنید. بیشتر زوج‌هایی که می‌خواهند ارتباطشان را تمام کنند، سعی می‌کنند خودشان را از هم دور کرده و با بهانه‌های مختلف از دیدن هم سر باز بزنند. باید درک کنید که طرف شما حق دارد بداند در ذهن شما چه می‌گذرد. او باید واقعیت احساس شما را بفهمد.
می‌توانید برای او توضیح دهید که در رابطه شاد نیستید اما هیچوقت نباید تماس‌ها یا دیدارهای او را نادیده بگیرید.

گاهی اوقات ممکن است این احساس فقط یک دوران کوتاه باشد. قبل از اینکه به طور جدی تصمیم به پایان دادن به رابطه بگیرید، بگذارید مدتی بگذرد تا هر دو شما بتوانید دید بهتری نسبت به ارتباطتان پیدا کنید.

دلایل را به خاطر داشته باشید. همه ما دوست داریم که همیشه جنبه‌های خوب و مثبت رابطه را ببینیم، مخصوصاً اگر قرار باشد تغییر بزرگی در زندگی‌مان ایجاد شود. از تغییر نترسید، مخصوصاً اگر باعث می‌شود شادتر شده و حس بهتری نسبت به زندگی پیدا کنید.
شاید بچگانه به نظر برسد اما لیستی از همه دلایلی که می‌خواهید رابطه‌تان را تمام کنید تهیه کنید. اینکار دلایل لازم برای اینکه سر تصمیمتان بمانید را به شما می‌دهد، حتی اگر چند روز از آخرین دعوایتان گذشته باشد.

حرف بزنید. به طرفتان زنگ بزنید و به او بگویید که لازم است درمورد موضوعی مهم با او حرف بزنید. توضیحی درمورد موضوع صحبتتان ندهید اما برای او روشن کنید که لازم است درمورد رابطه‌تان با هم حرف بزنید.
می‌توانید به یک رستوران یا کافی‌شاپ آرام رفته یا او را به خانه‌تان دعوت کنید. یادتان باشد این گفتگو حتماً باید حضوری انجام گیرد. حرف زدن پشت تلفن شاید خیلی راحت‌تر به نظر برسد اما رابطه‌ را خراب می‌کند.

همدیگر را متهم نکنید. تمام شدن یک رابطه می‌تواند یک‌جانبه یا دوطرفه باشد اما هیچ دلیلی ندارد که یکی از شما بخواهد آن یکی را به چیزی متهم کند. اینکه مستقیم سر اصل مطلب بروید خیلی راحت‌تر است و مشاجراتتان را هم شدیدتر نخواهد کرد.

پایان رابطه عاشقانه

صادق باشید، اما شیطان نه!

اکنون زمان خوبی برای بی رحمی نیست اما آشکار کردن احساسی که در حال حاضر آن را تجربه میکنید، میتواند کارساز باشد. اگر طرف مقابل تان علت بهم زدن رابطه را از شما پرسید، احتیاجی به طفره رفتن نیست، اینکار بیشتر برای او دردآور هست. اگر چه صداقت شما نیز موجب ناراحتی او می‌شود اما حداقل اینکه او تکلیف خود را میداند و پس از آن به فکر راهی برای بهبود حالش هست.

از حرف های دو پهلو بپرهیزید

سعی کنید حرف هایتان را ساده بزنید. حرف های پیچیده و دو پهلو موجب ابهام طرف مقابل تان میشود و اوضاع را بدتر از آن چه هست می سازد و از علت دوری پسر از دختر می باشد. بعنوان مثال ممکن هست که علت بهم زدن شما این باشد که هنوز آمادگی شروع یک رابطه جدی تر را ندارید اما منظورتان را طوری به زبان آورید که طرف مقابل فکر کند فرد دیگری را برای ازدواج زیر نظر دارید. بنابراین تا جایی که میتوانید ساده و بی ابهام سخن بگویید.

زمان مناسبی را برای اینکار انتخاب کنید

زمان یکی از مهم‌ترین عوامل هست. آیا زمان مناسبی را برای بهم زدن رابطه گزینش کرده اید؟ تعطیلات آخر هفته، روز ولنتاین، یا سالگرد ازدواج؟ طبق تحقیقات انجام شده پیشنهاد میشود که به شدت از بهم زدن یک رابطه در مناسب های خاص مثل روز تولد یا شب سال نو به شدت خودداری کنید.

با اینکار نه تنها دل وی را شکسته اید بلکه روزی که برای او اهمیت زیادی دارد را نیز تبدیل به یکی از تلخ ترین خاطرات کرده اید. بعنوان مثال فردی درست ۱ ماه پس از فوت پدر همسرش از او خواست که به رابطه خود خاتمه دهد در صورتی که این بدترین زمان ممکن برای اینکار بود.(نگاه کنید به دلتنگی مردان بعد از جدایی)

حضوری با او صحبت کنید

بیشتر افراد از طریق پیامک، ایمیل یا تلفن به رابطه خود خاتمه می‌دهند در حالیکه راههای بهتری نیز برای اینکار وجود دارد.

به هیچ عنوان به فکر شبکه های مجازی برای تمام کردن یک رابطه نباشید. برترین راه این هست که وی را به یک رستوران یا کافه دعوت کنید و تمام ماجرا را از نزدیک برایش توضیح دهید. شاید این سخت ترین راه ممکن باشد اما راحت تر می‌توانید حرف هایتان را بی هیچ ابهامی بهم بزنید.

تمام شدن رابطه دوستی

دوستی و رابطه سالم

همه ی دوستی ها تا ابد دوام نخواهند داشت

چگونگی قطع رابطه
نحوه ی قطع رابطه از تصمیم درباره ی قطع رابطه بسیار دشوارتر است، در واقع ساده ترین بخش همان تصمیم بر قطع رابطه است. چنانچه مصصم هستید، وارد عمل شوید، گرچه قطعا تعارضات ناخوشایندی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. نباید انتظار داشته باشید که همه چیز در کمال آرامش پیش رود، نکات پیشنهادی لوین برای پشت سر گذاشتن آن به قرار زیر است:

ابتدا، از تصمیم خود مبنی بر قطع رابطه مطمئن شوید. هنگامی که پای در این مسیر گذاشتید، برگشتن و ارتباط دوباره بسیار دشوار است.

مادامی که از دوست خود عصبانی هستید، تصمیمی دال بر قطع ارتباط نگیرید. تصمیم گیری را به بعد از آرام شدن هر دو نفر موکول نمائید. قطعا نمی خواهید از رفتار و کردار خود پشیمان شوید.

آنچه قرار است بر زبان آورید را یادداشت نمائید. دوستتان هرگز گفته های آخر شما را فراموش نخواهد کرد.

بر حسب نوع رابطه ایی که دارید، بهترین زمان و مکان را برای انتقال پیام انتخاب نمائید. چنانچه این شخص همکار یا همکلاسی شماست و هر روز قرار است با او مواجه شوید، به شخصه و رودر رو اقدام کنید. اما اگر هر از گاهی مجبور به ملاقات او هستید، به او تلفن بزنید یا یادداشتی برایش بفرستید. بهتر است پیام خود را ایمیل نزنید زیرا ممکن است افراد دیگر نیز آن را مشاهد کنند.

از وسوسه ی دوستان مشترکتان مبنی بر قطع رابطه با او اجتناب کنید. در موقعیت های اجتماعی رفتار محترمانه ایی با دوست سابق خود داشته باشید.

رابطه را دوستانه خاتمه دهید، حتی اگر مجبور به گفتن دروغی مصلحتی شوید. هر چه نباشید، وی روزی دوست شما بوده است.

به یاد داشته باشید قطع هر رابطه ایی کمبودهایی را برای هر دو طرف دربر خواهد داشت. پس پیش از تحمل هر گونه کمبود، درست بیاندیشید، جوانب را در نظر بگیرید، مسائل را سبک و سنگین نمائید و بدانید که همه ی دوستی ها تا ابد دوام نخواهند داشت.

۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه

دائما ناامیدتان می کند.

به شما خیانت می کند.

موجب سردرد شما می شود.

مایه ی آبروریزی شماست.

کسل کننده است.

او دیگر آدم سابق نیست.

وقتی هیچ کدام از طرفین احساس قبلی را نسبت به هم ندارند

وقتی که به امید بهبود شرایط، رابطه را ادامه می دهیم

وقتی رابطه هر دو طرف را عقب نگه می دارد تا با تأخیر رشد و تعالی آن ها خودش پا بر جا بماند

وقتی ارزش ها و عقاید اصلیتان متفاوت است

وقتی می بینی طرف مقابلت هیچ تلاشی برای ادامه ارتباط نمی کند

وقتی موردی ناپسند بارها اتفاق می افتد (همچنین نگاه کنید به مهمترین دلایل زنان برای ترک رابطه)

چه رابطه هایی را باید تمام کرد

• چند وقتی است که دیگر آنچه می‌خواهید یا نیاز دارید را از رابطه نمی‌گیرید. با آن مواجه شوید. اگر شاد نیستید این احتمال وجود دارد که طرف‌مقابلتان نیز همین احساس را داشته باشد.

• دیگر نمی‌توانید با طرف‌مقابلتان حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید. آدمها روش‌های ارتباطی مختلفی دارند اما لازم نیست همه عمرتان را برای موفق شدن به برقراری این ارتباط در رابطه‌ای حرام کنید.

• دیگر نمی‌توانید دونفری با هم وقت بگذرانید. بااینکه ممکن است زندگی جنسیتان هنوز خوب باشد اما با هم حرف نمی‌زنید. ترجیح می‌دهید برای اینکه تنها نباشید همیشه به صورت گروهی وقت بگذرانید.

• از طرف‌مقابلتان مدام انتقاد می‌کنید. اگر همیشه نگران یک قسمت از شخصیت یا ظاهر طرف‌مقابلتان هستید، به او نگاه نکنید، به خودتان نگاه کنید. کسانیکه عاشقند از اشکالات کوچک می‌گذرند و به تصویر بزرگتر نگاه می‌کنند.

• طرف‌مقابلتان را با دیگران مقایسه می‌کنید. وقتی کسی را دوست دارید، نباید او را با فردی دیگر مقایسه کنید. اگر متوجه شدید که مدام اینکار را می‌کنید، باید رابطه‌تان را دوباره ارزیابی کنید.

• سعی در تغییر دادن طرف‌مقابلتان دارید. خیلی وقت‌ها عاشق کسانی می‌شویم که به درد ما نمی‌خورند. اگر مدام سعی دارید که طرفتان را تغییر دهید، احتمالاً وقتش رسیده که رابطه را ترک کنید.

• دیگر نمی‌خندید. شوخ طبعی چیزی است که همه روابط نیازمند آن هستند. اگر جوک‌ها طرف‌مقابلتان دیگر برایتان خنده‌دار نیست یا نمی‌توانید با هم شوخی کنید، نشانه این است که رابطه‌تان دیگر روح و انرژی ندارد.

• همه دادن‌ها (یا گرفتن‌ها) با شماست. رابطه باید با سود متقابل باشد. اگر همه سودها در رابطه متوجه یکی از طرفین باشد، آن رابطه سالم نیست.

تموم شدن رابطه عاشقانه

رهایی از عادات

۱- به اولین روز «خود ساختگی» خوش آمدید. درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند. حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده و اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید. نگران نباشید، این حس همیشگی نیست. فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.

۲- هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به او زنگ بزنید، با دست دیگر محکم جلوی آن را بگیرید. در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید. هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.

۳- تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید. پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش، و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون منزل شوید، این کار را بکنید.

۴- یک دفتر خاطرات بردارید و در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید. در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید. این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود. و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد. پس از کوچکترین تا بزرگترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید.

۵- امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است. سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید. آنها همیشه و مخصوصا مواردی مثل تمام کردن رابطه عاطفی بهترین تکیه گاه هستند.

۶- یک تقویت روحیه برای خود بسازید. مثلا یک «پلی لیست» از ترانه هایی تهیه کنید که با شنیدن آنها حس خوبی به شما دست دهد. مواظب باشید ترانه‌هایی که شما را دوباره درگیر رابطه‌اتان می‌کند را در این لیست قرار ندهید.

۷- وقت آن است که تلقین «تمام شدن رابطه عاطفی» به خود را شروع کنید. با خود تکرار کنید که «رابطه شما تمام شده است».

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن عشق

سردی در زندگی مشترک

برگرداندن مرد به رابطه

دعای سنگین برای جدایی

برگرداندن زن به رابطه

راه های برگرداندن یک رابطه

نشانه های پایان یک عشق

سکوت در یک رابطه

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

جملات پایان رابطه برای پایان رابطه عاشقانه. نشانه های پایان یک رابطه دوستی  و ۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه به شما کمک می کند تمام شدن رابطه دوستی و تموم شدن رابطه عاشقانه را تشخیص دهید. نحوه پایان دادن به رابطه به شما نشان می دهد چه رابطه هایی را باید تمام کرد.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.