no-img
نوین اطلس

ترتیب تولد چگونه بر شخصیت تاثیر می گذارد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ترتیب تولد چگونه بر شخصیت تاثیر می گذارد
zip
مرداد ۷, ۱۳۹۵

ترتیب تولد چگونه بر شخصیت تاثیر می گذارد


ترتیب تولد چگونه بر شخصیت تاثیر می گذارد

 رشد فردی، فرایند پیچیده ای است که تحت تاثیر متغیر های متفاوتی می باشد. درست است که نمی توان یک عامل را به تنهایی مسئول رشد شخصیت یک کودک دانست اما همچنان می توان به جرات گفت چند عامل می تواند تا حد زیادی در شخصیت کودک تاثیر گذار باشد البته در صورتی که بقیه ی عوامل ثابت باشد. ( نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد)

ترتیب تولد و شخصیت کودک

فرزند اول، بزرگترین بچه: فرزند اول، کسی است که یاد می گیرد چگونه در همان سال های اولیه ی زندگی خود مسئولیت پذیر شود زیرا معمولا والدین برای فرزندان تازه متولد شده از او درخواست کمک می کنند. فرزند اول معمولا مهارت های رهبری خوبی را بدست می آورد و نقش مراقب یا محافظ را بازی می کند. همچنین فرزند اول با حضور برادران تازه متولد شده احساس خطر میکند زیرا بخش اعظمی از توجه والدین را که تا قبل از تولد برادرانش کسب می کرد از دست می دهد.

جوانترین فرزند، فرزندآخر: فرزند آخر، معولا با فرزند اول برای بدست آوردن توجه بیشتر در تلاش است که باعث یک رقابت شدید بین آنان می گردد. گاهی فرزند جوانتر قدرت ریسک پذیری بیشتری پیدا می کند زیرا یاد می گیرد چگونه برای جلب توجه هر کاری را انجام دهد حتی اگر خطرناک باشد. فرزند کوچکتر همچنین ممکن است یاد بگیرد چگونه سرکش و آشوبگر شود و دلیل این رفتار ناامیدی است که معمولا وقتی موفق به انجام کاری  نمی شود تجربه می کند؛ کاری که فرزند اول می تواند انجام دهد.

فرزند وسط: فرزند وسط همیشه با بیشترین آسیب مواجه است، زیرا با کمترین توجه رو به رو می شود. خودش را بین فرزند اول و فرزند آخر می بیند که بیشترین توجه را از آن خود کرده اند و به همین دلیل است که یاد می گیرد چگونه سیاست مدار و آرام باشد. نقش فرزند دوم معمولا صلح طلبانه است کسی که سعی می کند بین فرزند اول و فرزند آخر صلح ایجاد کند.

رقابت برادران

به دلیل مبارزه ای که بین برادران برای بدست آوردن توجه صورت می گیرد، آنان گاهی تبدیل به رقیب هایی می شوند که می خواهند به هر قیمتی آن توجه را بدست آورند.

بزرگترین اشتباهی که ممکن است والدین در بزرگ کردن فرزندان خود داشته باشند، مقایسه کردن آنان با یکدیگر است زیرا باعث شعله ور شدن آتش حسادت و شدید شدن حس رقابت بین آنان می شود.

در عوض چنین کاری، والدین باید استعداد منحصر به فرد هر فرزند را پیدا کرده و برای رشد آن استعداد به آنها کمک کنند. خرید سه کتاب رنگی مثل هم برای هر سه فرزند می تواند فکر بدی باشد در حالی که خرید سه چیز منحصر به فرد که باعث تقویت استعداد هر یک می شود می تواند تصمیم عاقلانه تری باشد.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تاثیر خودپنداره در رفتار شما

چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم؟

شناخت رفتار انسان چگونه است

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

شناخت رفتار انسان

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

متولدین مهر

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.