no-img
نوین اطلس

چگونه شوخ طبع شویم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه شوخ طبع شویم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مرداد ۵, ۱۳۹۵

چگونه شوخ طبع شویم


شوخ طبعی و ریسک

آیا می دانستید شوخ طبعی به شدت با ریسک کردن مرتبط است؟

چرا بعضی افراد جرات جک گفتن در جمع را دارند اما بعضی هرگز چنین کاری نمی کنند؟ زیرا بعضی افراد از رد شدن ترسی ندارند.

تحقیقات نه تنها ثابت کرده است افرادی که حس شوخ طبعی دارند جذاب تر هستند بلکه ثابت کرده آنان قدرت ریسک پذیری بیشتری نیز دارند!!

حتی اگر به صورت خودآگاه ارتباط بین طنزپردازی و ریسک کردن را ندانید، بازهم ناخودآگاه چنین فردی را ریسک پذیر تصور می کنید؛ فردی که می تواند در مقابل جمعیت بسیاری به تعریف کردن جک بپردازد.

چگونه شوخ طبع شویم

این موضوع ما را به یک نکته ی مهم می رساند، پیدا کردن جک برای تعریف کردن بسیار ساده است، می توانید یه برنامه ی طنز نگاه کنید که موجب می شود صدها ایده برای خنداندن دیگران به ذهنتان برسد.

پس چرا بعضی افراد نسبت به بعضی دیگر مهارت بیشتری در شوخ طبعی دارند؟

زیرا آن افراد ترس، هراس های اجتماعی و خجالت خود را کنترل می کنند. یادگیری روش های شوخ طبعی فقط وقتی می تواند امکان پذیر باشد که بیاموزید چگونه کنار مردم راحت باشید و جکی که جای دیگری شنیده اید را تکرار کنید.

چی چیزی باعث می شود دیگران بخندند

چند وقت پیش یک برنامه ی طنز تماشا می کردم، بسیار خنده دار بود تا جایی که نمی توانستم جلوی خنده ام را بگیرم اما در همین حین نمی توانیستم جلوی ذهنم را نیز بگیرم که شروع به تحلیل این موضوع نکند که چرا بعضی جک ها از بعضی دیگر جالب تر هستند.

در نتیجه به نتایجی رسیدم که به طور قطع به شما کمک می کند بهتر جک تعریف کنید. در ادامه به این نکات اشاره می کنم:

  • زمان مناسبی برای تعریف کردن جک پیدا کنید. هر جایی و هر مکانی برای تعریف کردن جک مناسب نیست. همچنین باید به طرف مقابل دقت کنید ببینید اصلا در شرایطی هست که بتوانید برایش جک تعریف کنید یا مثلا فکرش جای دیگری است.
  • در استفاده از کلمات و سرعت تعریف کردن جک دقت کنید. کسانی که تازه کار هستند معمولا اصلی ترین قسمت جک را خیلی سریع تعریف می کنند یا جک را به شکلی تعریف می کنند که اصلا قابل فهم نیست و مخاطب اصلا متوجه می شود اوج جک کجا بود.
  • تا جایی که امکانش هست سعی کنید جک های کوتاهی انتخاب و تعریف کنید. مگر اینکه یک طنز پرداز حرف ای باشید که بتوانید یک داستان یا جک طولانی را برای جمعی تعریف کنید و دیگران نیز حواسشان به چیز دیگری پرت نشد. معمولا وقتی یک جک طولانی شود، ممکن است هر چیزی باعث شود حواس مخاطبان پرت شده و متوجه ی ماجرا نشوندب.
  • به ریتم جک توجه کنید. گاهی اوقات وقتی به اوج یک جک می رسید نیاز دارید ریتم خود را کند و گاهی تند کنید. زیر و بم صدا نیز در این لحظه بسیار اهمیت دارد. پس خوب است برای اینکار تمرین کنید. یک روش خوب برای اینکه بدانید یک جک چه ریتم و چه زیر و بمی دارد این است که الگوی گیری کنید. فردی را پیدا کنید که در این زمینه مهارت دارد و به او توجه کنید. سپس سعی کنید طرز بیان وی را در تعریف کردن جک تقلید کنید. اگر توجه کنید افرادی که طنزپردازهای خوبی هستند، یک الگوی تاثیر گذاری مثل پدر یا مادرشان داشته اند.
  •  وقتی جک تعریف می کنید، با اعتماد به نفس باشید و حتی به جک خود بخندید تا به نظر خنده دارتر باشد. اگر طنزپردازی هنگام تعریف کردن جک احساس اضطراب داشته باشد یا نگران باشد، تن صدای وی و وضعیت زبان بدنش این ضطراب و استرس را به مخاطبان منتقل می کند و باعث می شود احتمال خندیدن کاهش پیدا کند.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را با قدرت ذهنمان کنترل کنیم

دلایل  پذیرفته نشدن در اولین ملاقات

چگونه دوستان تان در زندگی شما تاثیر می گذارند

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی جک

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.