no-img
نوین اطلس

حفظ رابطه ی عاطفی از راه دور


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

حفظ رابطه ی عاطفی از راه دور
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۲, ۱۳۹۵

حفظ رابطه ی عاطفی از راه دور


هدف این مطلب این نیست که ثابت کنم رابطه ی از راه دور همیشه موفق آمیز خواهد بود اما می خواهم از نقطه نظر روانشناسی به مشکلاتی اشاره کنم که گاهی اوقات در روابط از راه دور ایجاد می شود. با آگاهی از چنین مشکلاتی می توانید از آنها پرهیز کرده و در نتیجه رابطه ی عاطفی وعاشقانه ی خود را حفظ کنید.

اگر هدف بازگرداندن عشق به رابطه بدون برقراری ارتباط و از راه دور است باید باتکنیک ارسال سیگنال های جذب در شبکه ۶ مرحله ای اشنا شوید ( نگاه کنید به بهترین راه برای برگرداندن عشق از راه دور).

مشکلاتی که در روابط عاشقانه ی از راه دور وجود دارد

قبلا در مقاله ای که در مورد روانشناسی متقاعد کردن نوشته بودم توضیح دادم چگونه ضمیر ناخودآگاه با تکرار می تواند هر چیزی را باور کند. در این رابطه قانون بسیار ساده ای وجود دارد، اگر به تکرار یک باور به صورت مداوم ادامه دهید، در نهایت به آن باور، ایمان پیدا خواهید کرد – اگر باور متناقضی سد راهتان نباشد ( نگاه کنید به چرا عبارات تاکیدی تاثیری ندارند)

این قانون در مورد روابط نیز درست است. هر چه بیشتر شریک خود را ببینید، بیشتر به وی وابسته می شوید و عواطف تان نیز شدتی بیشتر پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که فراموش کردن یک رابطه ی یک هفتگی بسیار ساده تر از رابطه ای می باشد که یک سال به طول انجامیده است.

مشکلی که در روابط عاطفی از راه دور وجود دارد این است که افراد به مدت طولانی همدیگر را نمی بینند تا جایی که گاهی اوقات وقتی یکدیگر را ملاقات می کنند احساسی عادی نسبت به یکدیگر پیدا می کنند. در این شرایط، صمیمیت بین آنها کاهش پیدا کرده و بدون اینکه احساسی نسبت به یکدیگر داشته باشند رابطه ی خود را پایان می دهند.

اینترنت و روابط عاشقانه ی از راه دور

وقتی یک رابطه ی عاشقانه – بدون ملاقات در دنیای واقعی – فقط در اینترنت آغاز می شود باید با مشکلات بزرگتری دست و پنجه نرم کنید. حتی گاهی بعضی رابطه ها چنان مجازی است که حتی دو طرف چهره ی یکدیگر را نیز ندیده اند. در این شرایط بعضی افراد عاشق می شوند، آسیب می بینند و حتی پس از جدایی از چنین عشقی احساس افسردگی پیدا می کنند بدون اینکه حتی طرف مقابل خود را که با وی در یک رابطه بودند دیده باشند.

بدتر این است که وقتی دو طرف یکدیگر را در دنیای واقعی مشاهده کردند متوجه شوند انتخابشان کاملا غلط بوده است.

این اتفاق به دلیل نقض معیارهای ضمیر ناخودآگاه رویی می دهد که لیستی است از ویژگی هایی که هر شخصی برای عاشق شدن به آنها وابسته است. از آنجایی که این معیارها در اینترنت تایید نمی شوند، نتیجه این می شود که پس از اولین ملاقات آن رابطه به پایان می رسد. ( برای اطلاعات بیشتر درمورد معیارهای ضمیر ناخودآگاه نگاه کنید به روانشناسی عشق)

اینترنت مکان مناسبی برای شروع یک رابطه نیست و بیشتر روشی خوب برای حفظ رابطه های از راه دور است؛ رابطه هایی که در دنیای واقعی شروع شده باشد. ولی در هر حال به یاد داشته باشید فراموش کردن یک رابطه ی از راه دور بسیار ساده تر از رابطه های نوع دیگر است ( نگاه کنید به دلایلی که باعث می شود نتوانیم عشق خود را فراموش کنیم).

نکته هایی برای حفظ رابطه های عاشقانه ی از راه دور

برای حفظ کردن روابط عاشقانه از راه دور باید به این نکات توجه داشته باشید.

  • سعی کنید تا آنجا که می توانید همدیگر را ملاقات کنید: هر زمان که فرصتش را داشتید همدیگر را ملاقات کنید، این موضوع باعث می شود صمیمیت از بین نرود
  • ویدئو چت: به جای چت معمولی، تماس های تصویری داشته باشید
  • صمیمیت را حفظ کنید: همدیگر را نسبت به هر اتفاقی که در زندگی تان رخ می دهد آگاه کنید
  • مدت رابطه ی از راه دور خود را کاهش دهید: مطمئن شوید رابطه ی از راه دور تان قرار است کوتاه و موقت باشد.
  • اقدام کنید!!: یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید برای اینکه هر چه زودتر زندگی مشترک خود را آغاز کنید.
  • اهداف بلند مدت داشته باشید: برای رابطه ی خود آرزوهای زیبایی را ترسیم کنید که امکان به واقعیت پیوستند آنها وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید این آرزو ها بهتر است بر اساس نقطه نظر طرف مقابلتان باشد تا بیشتر ذهنش  درگیر رابطه عاطفی و آرزوهای مشترکتان  شود ( نگاه کنید به چگونه فکر دیگران را به خودش مشغول کنیم).
  • پیام های خاطره انگیز: در پیام های تان به خاطره هایی خوبی اشاره کنید که در گذشته داشته اید. این خاطرات می تواند رفتن به سینما برای دیدن یک فیلم خاص و یا یک مسافرت کوچک باشد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: حفظ رابطه ی عاطفی از راه دور

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا قانون جذب باعث می شود به عشق خود نرسیم

جذب کردن کسی که به ما علاقه ای ندارد ( بر اساس روانشناسی جذب)

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

می خواهم تفاوت عشق و سوء استفاده ی عاطفی را بدانم

چرا تغییر کرد فکر می کردم دوستم دارد

درمان سردی رابطه عاطفی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.