no-img
نوین اطلس

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود صحبت کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود صحبت کنیم
zip
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود صحبت کنیم


همانطور که قبلا هم گفته ام استفاده از عبارات تاکیدی روش خوبی نیست که ضمیر ناخودآگاه را متقاعد کند که با شما همکاری کند زیرا ضمیر ناخودآگاه به اندازه ی کافی باهوش است که تفاوت راست را از دروغ تشخیص دهد.

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنیم

ضمیر ناخودآگاه معمولا وقتی هدف دیگری داشته باشد در مقابل اهداف شما مقاومت می کند. ضمیر ناخودآگاه معمولا اهدافی دارد که ممکن است معمولا از آن اطلاع نداشته باشید. مثلا اگر قصد مطالعه ی دروستان را داشته باشید اما ضمیرناخودآگاهتان باور داشته باشد که در هر صورت امتحانات خود را خراب خواهید کرد، انگیزه ی خود را از دست خواهید داد حتی اگر واقعا بتوانید مطالعه کنید.

در حالی که به صورت خودآگاه تمایل دارید موفق شوید، ضمیر ناخودآگاه فقط می خواهد مانع مطالعه کردن تان شود یا حتی کاری کند که در امتحان شرکت نکنید. ممکن است پیش خود بگویید چه فایده ای در عدم مطالعه کردن است که ضمیر ناخودآگاه به این اندازه روی آن پافشاری می کند. دلیل چنین هدفی این است که ضمیر ناخودآگاه می داند اگر به اندازه ی کافی مطالعه نکنید و سپس در امتحان موفق نشوید در نتیجه هیچ آسیبی به عزت نفس تان وارد نخواهد شد. زیرا ضمیر ناخودآگاه مثل یک کودک رفتار می کند ( نگاه کنید به درمان کودک درون).

در صورت عدم موفقیت در امتحانات هیچ احساس بدی نسبت به خودتان پیدا نمی کنید چرا که مشخص است دلیل قبول نشدن شما، عدم مطالعه ی کافی است. پس همانطور که مشاهده می کنید، کشمکش و درگیری بین اهداف متفاوت ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه می تواند باعث مقاومت ضمیر ناخودآگاه شده و در نتیجه انگیزه ی شما را کاهش دهد.

تنها راهی که در این موقعیت دارید این است که با ضمیر ناخودآگاه خود صحبت کنید.

صحبت با ضمیر ناخودآگاه

فرایند صحبت کردن با ضمیر ناخودآگاه به سادگی صحبت با خودتان است. نگران نباشید چنین کاری باعث نمی شود که به نظر دیوانه باشید. با اینکار می توانید شاخت بیشتری نسبت به منبع مقاومتی که در ذهن تان است بدست آورید.

نیاز دارید با خودتان یا ضمیر ناخودآگاه خود به شکلی ارتباط برقرار کنید که گویی با شخص دیگری صحبت می کنید. طی این بحث ها و مذاکرات که با خود انجام می دهید می توانید دلیل مقاومت ضمیر ناخودآگاه خود را کشف کنید.

وقتی متوجه ی دلیل مقاومت ضمیر ناخودآگاه تان شدید، باید روی تغییراتی جدی کار کنید تا بتوانید کاری کنید ضمیر ناخودآگاه تان به شما اطمینان پیدا کند. گذشته از این صحبت ها، در بعضی موارد فقط صحبت کردن کفایت نمی کند. تصور کنید ضمیر ناخودآگاه تان به برنامه ها و اهداف شما اطمینان ندارد. در چنین شرایطی باید برنامه های خود را مجدد بررسی کنید تا متوجه شوید آیا واقعا نیازی به تغییر ندارند یا باید تغییراتی روی آنها ایجاد کنید. وقتی این کار را انجام دهید چه نیازی به تغییر باشد و چه نباشد، ضمیر ناخودآگاه بیشتر به شما ایمان پیدا خواهد کرد و در نتیجه از شما پیروی می کند ( نگاه کنید به چگونه ضمیر ناخوداگاه خود را برنامه ریزی کنیم).

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود صحبت کنیم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

س

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آشنایی با ان ال پی: برنامه ریزی عصبی کلام

مقایسه ی ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه

می خواهم بدانم چگونه مثبت فکر کنم

چگونه خود و دیگران را بهتر بشناسیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
ضمیر ناخودآگاه

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.