no-img
نوین اطلس

دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات
zip
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵

دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات


در دوره هایی که برای ایجاد اعتماد به نفس برگذار می کنم همیشه گفته ام که هر شخصی دنیای خود را از پشت یک عینک منحصر به فرد می بیند که همان تردید هایی است که به خود دارد. بسیاری مردم رویدادهایی زندگی را بر اساس ترس هایی تحلیل می کنند که ریشه در تردید های شان دارد؛ تردید هایی که نسبت به خود دارند و باعث ایجاد احساس ناایمن می شود.

به عنوان مثال اگر پسری از این قضیه که کوتاه تراز دوستش است ناراحت باشد، هر زمان که مورد پذیرش قرار نگیرد قد خود را مقصر می داند زیرا تصور می کند انسان ها همه مثل خودش فکر می کنند.

اما این موضوع اصلا واقعیت ندارد. به یاد داشته باشید همانطور که ما دنیا خود را از زاویه ی منحصر به فرد خود می بینیم، کسانی که ما را ارزیابی می کنند نیز زاویه ی دید منحصر به فرد خود را دارند. این واقعیت باعث می شود در بیشتر شرایط نتیجه گیری های ما از چنین رویدادهایی غلط باشد.

دلایل اصلی رد شدن پس از اولین ملاقات

پس چه دلایل دیگری می تواند باعث عدم پذیرش ما در ملاقات اول شود؟

  • شما آن نوعی که می خواهند نیستید: ممکن است بسیار جذاب باشید اما با این وجود از آن نوع افرادی نباشید که شخصی به دنبالش است. این موضوع هیچ ارتباطی به جذابیت ندارد؛ انسان ها بیشتر اوقات به کسانی جذب می شوند که همان مدل یا نوعی باشند که دوست دارند.
  • عدم وجود هورمون های شیمایی: گاهی ممکن است شخصی شما را خوش قیافه بداند اما همچنان به دلیل عدم ایجاد هورمون شیمایی کافی – هرمون عشق – در مغزش، احساس کند شریک احتمالی مناسبی برایش نیستید. در چنین شرایطی ممکن است پس از اولین ملاقات وی شما را نپذیرد.
  • تهدید های احساس شده: پس از اولین ملاقات، بعضی افراد کنار می کشند زیرا ممکن است متوجه ی یک یا چند تهدید شده باشند که از دیدگاه آنها در آینده می تواند باعث شکست رابطه شود. به عنوان مثال اگر خانمی در اولین ملاقات احساس کند مرد مقابلش به اندازه ی کافی وفا دار نیست ممکن است تصمیم بگیرد پس از اولین ملاقات او را رد کند ( نگاه کنید به چگونه با گوش دادن می توانیم اعتماد دیگران را به دست آوریم)
  • فوبی تعهد: اگرشخصی فوبی تعهد داشته باشد، ممکن است هر کاری بکند تا یک رابطه را ایجاد کرده و سپس وقتی همه چیز قرار است جدی شود عقب بکشد.
  • مشکلات رفتاری: گاهی اوقات بعضی رفتار می تواند باعث سرد شدن دیگران شود. مثلا فردی که به نظر نیازمند باشد و به اصطلاح خود را به دیگران بچسباند، باعث می شود دیگران نسبت به وی سرد شوند. خوشبختانه رفتارها به سادگی قابل تغییر هستند.
  • تاثیر دوستان یا خویشاوندان: نظرات دوستان یا خویشاوندان می تواند در تصمیم گیری فردی برای انتخاب شریک احتمالی اش بسیار تاثیر گذار باشد. در بسیاری از شرایط آن افراد به راحتی می توانند شخص مورد نظر را وادار کنند تا تصمیم خود را تغییر دهد. نظرات منفی خود این افراد نیز ممکن است بر پایه ی دلایلی باشد که در این مطلب توضیح داده شده است.

ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد

البته که ممکن است. اما نکته ای که می خواهم به آن توجه کنید این است که برای هر رویداد توضیحات فراوانی وجود دارد و تمرکز بر روی یک دلیل کلا اشتباه است.

بله، ممکن است پذیرفته نشدن شما به دلیل ترس تان نسبت به یک دلیل خاص باشد و در بسیاری از اوقات همان یک مورد را به عنوان دلیل رد شدن خود تصور کنید. اما غیر عقلانی است که فکر کنید همه ی رد شدن ها و پذیرفته نشدن ها به دلیل همان یک مورد است که نگرانش هستید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: دلایل پذیرفته نشدن در اولین ملاقات

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

می خواهم همسرم را پیدا کنم تا خوشبخت شوم

چرا تغییر کرد فکر می کردم دوستم دارد

چگونه بفهمیم شخصی عاشقمان است یا سوء استفاده می کند

چگونه شخصی دوست داشتنی داشته باشیم

چرا نمی توانم فردی که دوست دارم را فراموش کنم

چگونه شریک دلدادگی خود را بازگردانم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
رد شدن

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.