no-img
نوین اطلس

می خواهم همسر رویاهایم را پیدا کنم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

می خواهم همسر رویاهایم را پیدا کنم
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۵

می خواهم همسر رویاهایم را پیدا کنم


می خواهم عشقم را پیدا کنم

با یکی از دوستانم صحبت می کردم که به من می گفت به شدت دنبال پیدا کرد عشق خود است. جمله ای که گفت اصلا عجیب نبود  زیرا افراد بسیاری هستند که می خواهند عشق خود را پیدا کنند اما وقتی وی گفت ” می خواهم یک نفر را پیدا کنم تا بتوانم خوشبخت شوم” واقعا شوکه شدم. همان لحظه بود که فهمیدم قرار است سخنرانی طولانی در مورد خوشبختی واقعی و عشق ارائه بدم!!

پیدا کردن عشق کار خوبی است اما اگر می خواهید با اینکار احساس شادی کنید پس باید به شما بگویم که یک جای کار در زندگی شما مشکل دارد چون به هر حال اگر از لحاظ ذهنی در سلامت کامل باشید پس باید بدون داشتن یک رابطه نیز احساس خوبی داشته باشید و با شروع یک رابطه این احساس عالی را عالی تر کنید.

افسانه ی پیدا کردن همزمان عشق و خوشبختی

بیشتر مردم نمی دانند خوشبختی به چه معنا است و از صدقه ی سر فیلم هایی که ساخته می شود، این افراد فقط یک راه حل درمانی جادویی را باور دارند که به آنها می گوید وقتی یک کار خاص مثل وارد شدن به یک رابطه یا ازدواج را انجام بدهی بلافاصله به خوشبختی خواهی رسید.

بیشتر انسان ها معمولا به این دلیل به دنبال عشق می گردند و می خواهند ازدواج کنند که احساس خوشحالی و خوشبختی را تجربه کنند؛ این افراد کسانی هستند که زندگی آشفته ای دارند و می خواهند با پیدا کردن یک مسکن قوی مثل رابطه ی خوب، این آشفتگی را در زندگی خود از بین ببرند.

به دلیل اینکه وقتی شخصی وارد یک رابطه ی جدید می شود، هورمون های خاصی در مغز ترشح می شود، آن شخص به مدت کوتاهی موفق می شود دردهایی را که از قبل وجود داشته است فراموش کند

پس یک رابطه در چنین موردی به عنوان یک مسکن عمل می کند که می تواند آشفتگی موجود در زندگی را از بین ببرد، اما سوال اینجاست، اگر زندگی آن شخص آشفته نبود، باز هم رسیدن به عشق را خوشبختی می دانست؟

البته که نه، اگر زندگی فردی معمولی باشد، به تنهایی نیز احساس خوب را تجربه می کند و پیدا کردن یک شریک دلدادگی باعث می شود وضعیتش بهتر شود نه اینکه درتنهایی خود وقتی فقط خودش را دارد احساس بسیار بدی را تجربه کند و با وارد شدن در یک رابطه به یک احساس خوب معمولی برسد.

مشکلاتی که در پیدا کردن عشق برای خوشبختی وجود دارد

اگر هدف شما از عشق یا ازدواج بدست آوردن احساس خوشبختی باشد، بدون شک به مشکلات جدی برخواهید خورد که در اینجا به چند نمونه از انها اشاره می کنم:

  • فریب ناخودآگاه: در چنین شرایطی فرد مورد نظر تحت تاثیر تمایلات ضمیر ناخودآگاه عاشق می شود و از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه فقط متمرکز بر کمبودها و عقده های خود است و غیر منطقی عمل می کند، باعث می شود انتخاب های اشتباهی کنید. در این شرایط خودآگاه شما نیز نمی تواند واقعیت را ببیند و تحت تاثیر فشار های ناخودآگاه شروع به توجیه تصمیمات غلط ضمیر ناخودآگاه می کند ( نگاه کنبد به چگونه ناخودآگاه خود را کشف کنیم).
  • انتخاب غلط: فردی که برای خوشبختی می خواهد عشق خود را پیدا کند به دنبال معیار های اولیه است ( معیار های ضمیر ناخودآگاه) و به همین دلیل اشتباهات غلطی مرتکب می شود یا حتی بدتر، تصمیم می گیرد وقتی با شخصی رو به رو شد که اولین معیار مورد نظرش را داشت رابطه ی خود را آغاز کند
  • بیشترین آسیب را پس از جدایی متحمل می شود: همیشه در  جلسات مشاوره برای فراموش کردن شریک دلدادگی نیز گفته ام چگونه کسانی که برای درست کردن خلقیاتشان به دنبال رابطه هستند، بیشترین آسیب را پس از جدایی متحمل می شوند. دقیقا وقتی قرص مسکن خود را از دست می دهند، احساسات بسیار وحشتناکی را که قبل از شروع رابطه داشتند مجدد پیدا خواهند کرد
  • شوکه واقعیت: پس از اینکه مواد شیمیایی که در آغاز یک رابطه در مغز ترشح می شوند، شروع به محو شدن بکنند، احساسات منفی مجدد به سراغ وی باز می گردند اما بدتر این است که اکنون هیچ ایده ای برای مرحله ی بعد ندارد. به عبارت دیگر نمی داند چه کاری باید انجام دهد زیرا تا کنون فکر می کرد پیدا کردن عشق تنها را خوشحالی بوده است در نتیجه احساس درماندگی و افسردگی پیدا می کند.
  • مشکل باقی می ماند و پس از مدتی به سطح ذهن باز می گردد: از آنجایی که مشکل هرگز حل نشده است با فرار به یکی رابطه، مشکلات سر جای خود باقی می مانند و سپس به محض اینکه کوچکترین مشکلی در رابطه ایجاد شود، آن مشکل مجدد خود را نشان می دهد.

به صورت خلاصه، شما می توانید هم مجرد باشید و هم خوشخبت. اگر اعتقاد دارید برای رسیدن به یک احساس خوب حتما باید ازدواج کنید پس یک مشکلی در زندگی شما وجود دارد که باید حل شود.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: می خواهم همسر رویاهایم را پیدا کنم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه زندگی مجردی می تواند مفید باشد

چگونه می توان دیگران راعاشق خود کرد ( بر اساس روانشناسی عشق)

چگونه تشخیص دهیم یک رابطه جدی است یا خیر

چگونه تفاوت عشق و سوء استفاده ی عاطفی را تشخیص دهیم

ازدواج با مرد کوچکتر از خود

چگونه شخصی دوست داشتنی داشته باشیم

راهنمایی نهایی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.