no-img
نوین اطلس

آیا جملات تاکیدی تاثیری دارد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا جملات تاکیدی تاثیری دارد
امتیاز 3.00 ( 1 رای )
zip
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵

آیا جملات تاکیدی تاثیری دارد


جملات تاکیدی جواب نمی دهد

یک آزمون روی افراد بی اعتماد به نفس و با اعتماد به نفس صورت گرفت، سپس از آنها خواسته شد جملات تاکیدی را مدام تکرار کنند.

وقتی آزمون به پایان رسید، از هر دو گروه سوال پرسیده شد که چه احساسی پس از تکرار مداوم این جملات داشتند. نتیجه این بود که افراد با اعتماد به نفس، پس از تکرار چنین جملاتی اعتماد به نفس بیشتر بدست آورده بودند، در حالی که گروه افراد بی اعتماد به نفس، با کاهش بیشتر اعتماد به نفس خود مواجه شده بودند.

کاملا با عقل جور در می آید که فریب دادن خود و انتقال این باور که همه چیز رو به راه است در حالی که واقعا مشکلات جدی دارید، باعث ایجاد احساسات منفی می شود. با هر جمله ی تاکیدی که تکرار می کنید بیشتر این باور را به خود انتقال می دهید که در حال فریب خود و پنهان کردن حقیقت هستید

افراد با اعتماد به نفس، اعتماد به نفس بیشتری بدست می آورند، زیرا حقیقت را به خود یادآوری می کنند اما افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، احساس می کنند در حال نادیده گرفتن واقعیت هستند و با ایجاد یک واقعیت دروغ فقط می خواهند احساس بهتری به خود انتقال دهند.

اما جملات تاکیدی گاهی تاثیر دارد!!

بعضی افراد بیان می کنند که دقیقا پس از تکرار جملات تاکیدی احساس بهتری پیدا خواهند کرد. در حالی که این موضوع می تواند در بعضی موارد درست باشد، ولی همچنان تاثیر آن موقت است زیرا واقعیت پس از چند روز خود را نشان می دهد و باعث می شود مجدد احساس بدی کنند.

در دوره های کسب اعتماد به نفس همیشه این مثال را می زنم که استفاده از جملات تاکیدی مانند پنهان کردن مشکلات با یک پوشش نازک یخ است که دیر یا زود آب شده و درد واقعی خود را به جا می گذارد.

نمی توانید با ایجاد جملات خود تاکیدی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید اما می توانید مراحل عملی را طی کنید تا مهارت های لازم را برای کسب اعتماد به نفس بدست آورید؛ در نتیجه به جای اینکه با جملات تاکیدی خود را فریب دهید شروع می کنیدبه ایجاد خودباوری. جملات تاکیدی باعث می شوند باور کنیم به خود دروغ می گوییم؛ این احساسی است که هرگز به ما اجازه نمی دهد به یک احساس خوب و به اعتماد به نفس واقعی برسیم.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: آیا جملات تاکیدی تاثیری دارد

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توانم جذاب تر شوم

از تصویر سازی ذهنی چگونه باید استفاده کرد

می خواهم بدانم چگونه می توانم مثبت اندیش باشم

چگونه می توانیم به شهرت دست پیدا کنیم

چگونه محکم و قاطع برخورد کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.