no-img
نوین اطلس

آشنایی با زبان بدن در فروش


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آشنایی با زبان بدن در فروش
zip
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۵

آشنایی با زبان بدن در فروش


اموزش زبان بدن در بازاریابی و زبان بدن در جذب مشتری. زبان بدن این امکان را برای شما فراهم می کند تا احساسات و عواطف فردی را که با شما در حال مذاکره است تشخیص دهید؛ تشخیصی که صحت و دقت آن نزدیک به ۱۰۰% است.

ممکن است فکر کنید چون فروشنده نیستید و این مطالب در مورد فروش است پس نیازی به اموزش زبان بدن در بازاریابی و زبان بدن در جذب مشتری ندارید.

در دوره های آموزشی چگونه ثروتمند شویم توضیح داده ام که برای موفقیت حتی اگر یک فروشنده نیستید باز هم نیاز به فروش مهارت های خود در بسیاری از موقعیت ها دارید.

به عنوان مثال وقتی تلاش میکنید تا شغلی را بدست بیاورید باید بدانید چگونه می توانید مهارت های خود را بفروشید، وقتی سعی می کنید شخصی را به خود جذب کنید باید بدانید چگونه ارزش واقعی خود را به فروش بگذارید و غیره.

حرکات زبان بدن و فروش

اگر احساس می کنید به توضیح بیشتری در مورد حرکات زبان بدن نیاز دارید باید از بخش آشنایی با زبان بدن را مطالعه کنید. در این بخش مطالب بسیاری وجود دارد که همه ی جزئیات را شرح داده است.

  • ارزیابی منفی: لمس بینی یا خاراندن آن یک “حرکت ارزیابی کننده ی منفی” نامیده می شود. وقتی فردی چنین حرکتی از خود نشان می دهد بدان معنا است که علاقه ای به شنیدن سخنان شما ندارد. به عنوان مثال، اگر به فردی بگویید هزینه ی محصول تان ۵۰۰ دلار می باشد و سپس متوجه شدید که وی این حرکت را انجام داده و با زبان بدن خواسته بگوید که از مبلغ محصول تان خوشش نیامده است. در نتیجه، صحبتِ بیشتر درمورد قیمت می تواند باعث از دست دادن مشتری شود در عوض باید در مورد ارزش محصول تان صحبت کنید تا مشتری بیشتر به خرید آن ترغیب شود. هر زمان با چنین حرکتی مواجه شدید هدف صحبت خود را تغییر دهید و سعی کنید به نکاتی اشاره کنید که طرف مقابلتان بیشتر به شنیدن آن تمایل دارد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد حرکات مرتبط با ارزیابی منفی به این مطلب مراجعه کنید)
  • ارزیابی مثبت: ارزیابی مثبت در مقابل ارزیابی منفی قرار دارد و زمانی اتفاق می افتد که شخصی از چیزی خوشش بیاید. حرکت های ارزیابی کننده ی مثبت شامل: لمس ابروها، خاراندن آن ها، خاراندن بخشی از پیشانی درست بالای ابرو و عقب کشیدن عینک (برای درست دیدن) است. اگر به مشتری خود بگویید محصول شما ۵۰۰ دلار می باشد و او چنین حرکات ارزیابی کننده ی مثبتی انجام داد بدانید که از قیمت خوشش آمده است. قبل از اینکه از مغازه بیرون برود به او بگویید هرگز چنین قیمتی را جای دیگری پیدا نمی کند در این حالت او واقعا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
  • وضعت دفاعی: این وضعیت یکی از  معروف ترین حالات در زبان بدن است. این حالت وقتی ایجاد می شود که فردی دست به سینه شود یا پاهایش را به صورت ضربدری روی هم بیندازد. وضعیت دفاعی در زبان بدن وقتی ایجاد می شود که فرد مورد نظر احساس کند به وی توهین شده است یا وقتی که احساس کند راحت نیست (می توانید از حس غریضی تان استفاده کنید تا متوجه شوید این وضعیت به خاطر کدام احساس طرف مقابل تان ایجاد شده است). چه می شود اگر به مشتری خود بگویید ضمانت محصول تان یک سال است و سپس وی دست به سینه شود؟ این رفتار بدان معنا است که وی پس از شنیدن این جمله احساس می کند به وی توهین شده است. اگر هنگام صحبت کردن با فردی، وضعیت دفاعی به خود گرفت سعی کنید انعطاف بیشتری از خود نشان دهید.
  • قرار گرفتن سر به صورت مایل: مایل بودن سر، به معنی این است که شخص مورد نظر به چیزی که می شنود علاقه مند است. اگر مشتری تان هنگام گوش دادن سرش را به شکل مایل قرار داد، همین بحث را ادامه دهید زیرا به سخنان شما علاقه مند می باشد. (برای اطلاعات بیشتر در مورد حالت اشتیاق در زبان بدن این مطلب را مطالعه کنید)
  • اعتماد به نفس: قفل کردن دستان در جلو یا پشت بدن نشان دهنده ی اعتماد به نفس است. اگر مشتری تان وقتی می خواهید چیزی به او بفروشید حالتی از خود نشان داد که بیان کننده ی اعتماد به نفس است، بدانید که زیاد نباید در مورد موضوع بحث صبحت کنید و یا وارد جزئیات شوید چون مشتری تان در این زمینه اطلاعات بسیاری دارد. در چین شرایطی بحث را عوض کرده و به موضوعی دیگر اشاره کنید تا حالت دستان وی تغییر کند. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به وضعیت اعتماد به نفس در زبان بدن)
  • جهت یابی: اگر متوجه شدید مشتری به صورت کامل رو به روی شما قرار نگرفته است ( شانه ها کاملا رو به رو و موازی با شانه های شما باشد)، به این معنی می باشد که  تصمیم گرفته شما را ترک کند یا عجله دارد.
  • ارزیابی: اگر مشتری شروع به لمس کردن چانه ی خود کرد، به این معنی است که در حال ارزیابی و تحلیل سخنان شما می باشد؛ به سخن گفتن ادامه دهید زیرا به قانع کردن وی نزدیک شده اید.
  • قرار دادن دست روی دهان: پنهان کردن دهان با دست، نشان دهنده ی شک و تردید است. مشتری تان برای اینکه قانع شود به اطمینان سازی بیشتر نیاز دارد.
  • ایجاد همدلی: صد ها وبسایت در شبکات اینترنت وجود دارد که توصیه به ایجاد همدلی می کنند اما هیچ یک توضیح دقیقی در این باره ارائه نمی دهند که چگونه باید این کار را انجام داد. همدلی یک موضوع بسیار مهم است که در موفقیت شما در فروش تاثیر بسیار زیادی دارد. برای اینکه با مراحل ایجاد همدلی آشنا بشوید مطلب راهنمای ویژه برای ایجاد همدلی را مطالعه کنید ( شامل عکس و آموزش قدم به قدم)

کلام آخر

اگر به خوبی با دانش زبان بدن آشنا شوید می توانید مهارت خود را به صورت قابل توجهی در فروش محصولاتتان افزایش دهید. به شدت توصیه می کنم قبل از استفاده از زبان بدن بیشتر در مورد آن مطالعه کنید تا بتوانید دقیق ترحدس بزنید و فروش خود را افزایش دهید.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: آشنایی با زبان بدن در فروش

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

صفحه ی اول: توضیح همه ی حرکات زبان بدن

روانشناسی رنگ ها ( آشنایی با همه ی رنگ ها و مفاهیم آن)

تکنیک هایی برای متقاعد کردن دیگران

نفوذ به ضمیر ناخودآگاه دیگران

استفاده از زبان بدن

چگونه روابط اجتماعی موفقی داشته باشیم

چگونه با اعتماد به نفس قدم برداریم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.