no-img
نوین اطلس

چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم
zip
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵

چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم


چگونه می توانم روابط اجتماعی خود را بهتر کنم؟

اکنون سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان مهارت های اجتماعی خود را برای ایجاد یک رابطه ی موفق توسعه داد؟

دوری نکردن از روابط اجتماعی: بسیاری افراد باور دارند که نمی توانند یک مکالمه ی خوب با دیگران داشته باشند زیرا هنگام برقراری ارتباط، مضطرب می شوند؛ همین باور باعث می شود از ایجاد ارتباط با دیگران پرهیز کنند. اگرچه این موضوع به صورت نسبی درست است اما تنها راه از بین بردن این اضطراب ارتباط برقرار کردن با دیگران و توسعه ی این مهارت است. اگر همچنان این تصور را در مورد اضطراب خود در ذهن تان حفظ کنید برای همیشه مضطرب خواهید ماند و قادر نخواهید بود هیچ مهارتی در این زمینه بدست آورید در حالی که اگر شروع به برقراری ارتباط کرده و مهارت اجتماعی خود را توسعه دهید حتی اگر احساس اضطراب و نگرانی داشته باشید بعد از مدتی قطعا موفق خواهید شد.

آزمون و خطا: بهترین راه برای توسعه ی روابط اجتماعی قرار گرفتن در فرایند آزمون و خطا است. به یک غریبه نزدیک شوید حتی اگر واقعا حوصله ی این کار را ندارید سپس سعی کنید با وی صحبت کنید حتی اگر کلمات مناسبی برای آن پیدا نمی کنید بعد عملکرد خود را ارزیابی کنید. در آغاز ممکن است عملکردتان بسیار افتضاح باشد اما پس از اینکه اشتباهات خود را تصحیح کرده و مجدد امتحان کردید، مکالمه های بهتری خواهید داشت و راحت تر می توانید ارتباط برقرار کنید درحالی که اعتماد به نفس خود را نیز با اینکار افزایش می دهید.

ترس های خود را از بین ببرید: بسیاری افراد هرگز نمی توانند مرحله ی قبل را با موفقیت پشت سر بگذارند زیرا ترس هایشان آنها را عقب نگه می دارد. ترس از پذیرفته نشدن و یا ترس از شکست، ریشه در باور های غلط دارند. باور های غلطی مثل باور به این جمله ” همه باید من را قبول کنند” یا این جمله: ” رد شدن شرم آور است”. اگر یک کمال گرا هستید یا اگر تصور می کنید که اشتباه کردن بسیار شرم آور است، بدانید که دیدگاه شما نسبت به افراد معمولی دیدگاه متفاوتی می باشد . اگر اشتباه نکنید هرگز روابط اجتماعی خود را نمی توانید بهبود دهید و اگر موفق نشوید که اینکار را انجام دهید برای همیشه در همین شرایطی که اکنون هستید باقی خواهید ماند.

چگونه اهداف خود را انتخاب کنید: در آغاز ممکن است نسبت به عدم پذیرش دیگران حساس باشید زیرا هنوز به اندازه ی کافی نسبت به توانایی های خود باورندارید. به همین دلیل بهتر است که از مورد های ساده تر شروع کنید. زبان بدن را به خوبی بیاموزید و سپس وقتی به شخصی نزدیک می شوید به سیگنال هایی که ارسال می کند توجه کنید. سعی کنید به کسانی نزدیک شوید که نشانه های مثبت ارسل می کنند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید میزان موفقیت تان نیز بیشتر خواهد شد.

اعتقادات غلط و بهبود روابط اجتماعی

 افرادی که شجاع هستند بهتر می توانند روابط اجتماعی موفق ایجاد کنند حتی اگر احساس ترس پیدا کنند. از سوی دیگر بعضی افراد ترجیح می دهند به جای اینکه به صورت مستقیم با مشکلاتشان مواجه شوند از آنها فرار کنند.

از آنجایی که چنین افرادی نمی خواهند این واقعیت را پذیرند که شجاعت کافی ندارند، سعی می کنند فرار از مشکلات خود را توجیه کنند و مثلا بگویند “چهره ی خوبی ندارم”، ” چاق هستم” یا غیره.

اگر به هر دلیلی درگیر خود فریبی شده اید، باید به خود این حقیقت را یادآوری کنید که هرگز نمی توانید روابط اجتماعی موفقی ایجاد کنید مگر اینکه شجاع باشید.

به صورت خلاصه، ایجاد مهارت های ارتباطی در برخورد های اجتماعی نیازمند گذراندن دوره ی آزمون و خطا است. کسانی که همچنان به تلاش خود ادامه می دهند در نهایت به هدف خود خواهند رسید و افراد دیگری که از انجام اینکار خودداری می کنند هرگزی موفق نخواهند شد.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

شناختی شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه

شناخت شخصیت از طریق ویژگی های چهره

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

نحوه ی راه رفتن و شناخت شخصیت

چگونه با علم شخصیت شناسی دیگران را عاشق خود کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق خود کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.