no-img
نوین اطلس

تاثیر کلمات در نفوذ به ذهن دیگران


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تاثیر کلمات در نفوذ به ذهن دیگران
zip
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵

تاثیر کلمات در نفوذ به ذهن دیگران


در آزمایشی که توسط یک روانشناس صورت گرفت از یک دانش آموز خواسته شد تا کلمات پراکنده ای را مرتب کند و یک جمله ی مفهوم دار بسازند. کلماتی که قرار بود مرتب شوند مثل این کلمات بودند:

– کهنسال، صندلی، نشست، بر، روی، مرد

– آب، نوشیدن، کاهش می دهد، چین و چروک را

– به سرعت، می گذرد، زمان

پس از اینکه دانش آموز کلمات را به ترتیب صحیح پشت سر هم قرار داد از اتاق بیرون رفت اما سرعت قدم هایش کمتر از همیشه شد. می دانید چه اتفاقی افتاده بود؟ مرتب کردن آن کلمات باعث شده بود ذهنش وضعیت پیر شدن را تجسم کند و در نتیجه بعد از اتمام آزمایش برای چند دقیقه مثل یک مرد کهنسال عمل می کرد.

در یک آزمایش دیگر، دانش آموزان به چند گروه تقسیم شدند. از گروه اول خواسته شد به این موضوع فکر کنند که استاد دانشگاه شدن چه احساسی دارد در حالی که از گروه دوم خواسته شد به این موضوع فکر کنند که چه احساسی دارد اگر یک طرفدار فوتبال باشند.

۵ دقیقه بعد به هر دو گروه یک سری سولات علمی ارائه شد تا پاسخ دهند، وقتی جواب ها را بررسی کردند متوجه شدند که پاسخ های گروه اول صحیح تر است. هر دو گروه تقریبا دانش و سطح هوش برابری داشتند اما پاسخ گروه اول صحیح تر بود زیرا آنها کلماتی را در ذهن خود به جریان انداخته بودند که باعث شد بیشتر به پاسخ های صحیح برسند ( نگاه کنید به توانایی های ذهن).

قدرت کلمات

ذهن شما مثل یک شهر بزرگ است که میلیون ها جاده در آن وجود دارد. وقتی نقطه ی شروع را در یکی از این جاده های تعیین کنید، ذهنتان شما را به صورت خودکار به سمت همان جاده حرکت می دهد. در مثال قبل، از کلمات استفاده شد تا افراد در آغاز جاده ای مشخص قرار بگیرند، سپس این امکان ایجاد شد که ضمیر ناخودآگاهشان بقیه ی کار را انجام دهد و آنها را وارد آن مسیر کند.

اگر برای چند لحظه در معرض کلمات مثبت خاصی قرار بگیرید احتمال اینکه در دقایق بعد نیز نگرش مثبتی داشته باشید بیشتر می شود. یک آزمایش دیگر نشان داده است کسانی که در معرض کلماتی قرار می گیرند که مرتبط با مهربان بودن است بیشتر احتمال دارد که تا چند دقیقه بعد نیز تحت تاثیر آن احساس باقی مانده و مهربان بودن خود را حفظ کنند. آیا می دانید این موضوع به چه معنا است؟

می توانید با استفاده از کلمات دیگران را تحت نفوذ قرار داده و آنها را در وضعیت های مختلف قرار دهید. انتخاب کلمات می تواند تاثیر قدرتمندی بر خلق و خوی و رفتار اطرفیانتان بگذارد حتی اگر در مورد موضوعی صحبت می کنید که ربطی به عواطف آنها ندارد.

وقتی صحبت می کنید از کلماتی مثل قدرتمند، استوار، جاودان و نامحدود استفاده کنید تا باعث شوید اطرافیانتان قدرتمند تر شوند حتی اگر در حال صحبت در مورد بهترین روش برای آشپزی هستید.

در معرض چه نوع کلماتی قرار می گیرید

اگر کلمات می توانند تا حدی بر عواطف و رفتار مردم تاثیر بگذارند پس تصویر سازی در مورد چیزی می تواند تاثیر بسیار قدرتمند تری داشته باشد. تماشای یک فیلم حتی می تواند تاثیر بیشتری نیز داشته باشد.

فیلم هایی که تماشا می کنید چه تاثیری بر روی شما می گذارد؟

در مورد آهنگی که بار ها در طول هفته گوش می دهید چطور؟

آیا بدون اینکه خود متوجه شوید دارید به خودتان می آموزید که ضعیف باشید؟

آیا خودتان قدرت خودتان را بدون اینکه متوچه باشید چه رویدادی در ذهنتان در حال اتفاق افتادن است می دزدید؟

در دوره های خود برای فراموشی شریک دلدادگی توضیح داده ام یکی از دلایلی که باعث می شود انسان ها پس از جدایی خوب نشوند کلماتی است که هنگام گوش دادن به آهنگ های غمگین و رمانتیک، خود را در معرض آن قرار می دهند.

عدم اعتماد به نفس می تواند باعث شود همیشه کلمات منفی از ذهنتان عبور کند. ناتوانی شما در مبارزه ی متقابل، درماندگی تان و نبود انگیزه چیزی نیست به جز نتایج کلماتی که خود را در معرض آن قرار می دهید.

حال که به قدرت کلمات پی بردید، مطمئن شوید از حالا به بعد به هر کلمه ای که در معرض آن قرار می گیرید توجه می کنید. سعی کنید در معرض کلمات مثبت رسانه ها قرار بگیرید و هر چیزی که باعث ضعیف شدن شما می شود را ترک کنید. آهنگ هایی که حاوی کلمات منفی است را از گوشی خود پاک کنید و آنها را با آهنگ هایی شاد جایگزین کنید.

شما محصول کلماتی هستید که سال های متوالی در ذهنتان انباشته شده است. با انتخاب کلمات مناسب سرنوشت خود را انتخاب کنید

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه کلمات می توانند در زندگی و ذهن شما تاثیر بگذارند

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توانیم با تمرکز کردن به چیزی که می خواهیم برسیم

چگونه می توانیم دیگران را متقاعد کنیم

ضمیر ناخودآگاه از چه قوانینی پیروی می کند

روش های ساده برای یادگیری هیپنوتیزم

آشنایی با نظام های تجسمی در برنامه ریزی عصبی کلامی ( ان ال پی / NLP)

رابطه ی عشق، تنفر و ذهن چیست

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
قدرت کلمات

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.