no-img
نوین اطلس

چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند
zip
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵

چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند


در آغاز فکر می کردم دلایل سطحی و ظاهری که معمولا از سوی چنین افرادی بیان می شود عامل اصلی به تعویق انداختن وظایف شان است ولی بعد ها متوجه شدم دلیل این به تاخیرانداختن عمیق تر از تنفر از وظایف یا حوصله نداشتن است.

در این مقاله قصد دارم دلایل ریشه ای به تعویق انداخت را برای شما شرح دهم و توضیح دهم چرا بعضی افراد بیش از اندازه امور خود را به تاخیر می اندازند.

دلایلی که توضیح می دهد چرا بعضی بیش از اندازه وظایف خود را به بعد موکول می کنند.

بیشتر مواقع، به تعویق انداختن تلاشی است برای حفاظت از ارزش خود. اگر والدین با نشان ندادن توجه کافی کاری کنند که فرزندشان احساس بی ارزش بودن پیدا کند، آن فرزند ممکن است کارهای خود را به تعویق بیندازد تا مجبور نباشد ارزش خود را محک بزند ( نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد).

هر وظیفه ای می تواند فرصتی برای فرزند به وجود بیاورد که ارزش خود را امتحان کند اما به دلیل اینکه در درونش اعتقاد دارد بی ارزش است، شروع به تعویق انداختن و تاخیر در انجام وظایف خود می کند تا بتواند از آن آزمون فرار کند.

دلیل دیگری که باعث می شود انسان ها امور خود را بیش از حد به تعویق بیندازند بزرگ شدن در خانواده ای است که والدین رفتار دیکتاتور گونه ای داشته و فرزند خود را وادار می کنند قوانین خاصی را بی چون و چرا رعایت کنند. چنین فرزندانی معمولا دو دل هستند و نمی توانند بدون حضور شخصِ دیکتاتور تصمیم بگیرند.

در چنین موردی، این فرزندان به دلیل اینکه دقیقا نمی دانند چگونه باید کاری را انجام دهند یا به دلیل ترس از قبول مسئولیت امور خود را به تعویق می اندازند یا از قبول مسئولیت سر باز می زنند.

به تعویق انداختن بیش از اندازه می تواند زندگی شما را نابود کند

افرادی که همه چیز را به تعویق می اندازند معمولا همیشه از یک شغل به شغل دیگر می روند، فعالیت های خود را تغییر می دهند و هیچوقت یک هدف بلند را دنبال نمی کنند ( اگر اصلا داشته باشند).

در دوره های مقابله با افسردگی توضیح داده ام که چگونه افسردگی می تواند در نتیجه ی روی هم انباشته شدن احساس گناه و پیشمانی ایجاد شود. کسانی که بیش از اندازه امور خود را به تعویق می اندازند در نهایت با احساس گناه رو به رو خواهند شد؛ در نتیجه احتمال اینکه افسرده شوند بسیار زیاد می باشد.

چگونه جلوی به تعویق انداختن بیش از اندازه امور خود را بگیریم

اگر می خواهید جلوی به تاخیر انداختن وظایف خود را بگیرید باید به دلایل بنیادینی بنگرید که باعث شده است شما کارهای خود را به تعویق بیندازید.

اگر برای مثال کشف کردید که دلیل موکول کردن کارهایتان به بعد ترس از آزمودن ارزش خود است، پس باید بر روی اعتماد به نفس خود کار کنید زیرا این تنها راهی است که می توانید به مشکل به تعویق انداختن خود پایان دهید.

اصول مدیریت زمان، مقالاتی که در مورد کمک به خود نوشته شده و سخن رانی های انگیزشی هرگز نمی تواند به شما کمکی بکند زیرا همه ی آنها به صورت موقتی شما را به سمت جلو حرکت می دهند و بعد از مدتی تاثیرشان از بین می رود زیرا ریشه ی اصلی به تعویق انداختن امورتان حل نشده است.

عبارت های فوق العاده برای جلوگیری از به تعویق انداختن
این عبارت ها را باید با صدای بلند تکرار کنید و نیز تمام روز در دسترس و جلوی چشمان شما باشد.

١-فردا یعنی هرگز
٢-فقط امروز مهم است
٣-پشتکار باعث موفقیت است
۴-امروز را خوب کار کن
۵-هر طور که می توانی انجام بده.

روزی یک درصد پیشرفت کنیم ..

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چرا بعضی افراد امور خود را به تعویق می اندازند

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

تاثیر دعا بر موفقیت

چگونه به افکار منفی دیگران اهمیت ندهیم

چگونه می توانیم با تمرکز کردن به چیزی که می خواهیم برسیم

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

چه زمانی به مشاور نیاز داریم

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.