no-img
نوین اطلس

چگونه با افراد خوشیفته برخورد کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه با افراد خوشیفته برخورد کنیم
zip
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵

چگونه با افراد خوشیفته برخورد کنیم


افراد خودشیفته تصور می کنند همیشه درست می گویند. فکر می کند همه ی سوالات مربوط به مشکلات زندگی را می دانند و باور دارند که نسبت به بسیار از افراد معمولی بهتر هستند. خودپسندی چیزی نیست به جز حفاظی برای پوشش احساس پوچ بودن دورنی و گاهی عقده ی حقارت.

چه چیزی باعث خودبینی و غرور کاذب می شود

خودشیفتگی، خودبینی، غرور و یا خود پسندی که همه ویژگی های مشابهی هستند و در حقیقت یک مکانیس دفاعی محسوب می شوند که توسط ضمیر ناخودآگاه مورد استفاده قرار می گیرد تا از انتقادهای بیشتر نسبت به خود جلوگیری کند. اگر شخصی کودکی وحشتناکی داشته باشد و اگر توسط دیگران آسیب دیده باشد ممکن است ویژگی خودشیفتگی را برای جلوگیری از مواجه شدن با انتقاد یا آسیب های بیشتر ایجاد کند( نگاه کنید به چگونه تجربیات کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد). این مکانیسم معمولا جواب می دهد چون اگر شخصی از او انتقاد کند، می تواند به سادگی ارزش او را برای خود کاهش داده و در نتیجه او را فردی بی ارزش برای خود تلقی کند.

رفتار خودپسندانه می تواند در نتیجه ی احساس نادیده گرفته شدن ایجاد شود. اگر شخصی احساس کند همه ی توجهی که لیاقت آن را داشته بدست نیاورده است، به صورت ناخودآگاه خودشیفته می شود تا بتواند توجه ی از دست رفته ی خود را بازگرداند.

کسانی که خودشیفته هستند همیشه بر روی یک هدف تمرکز می کنند. آنها یا به این فکر می کنند که از دیگران برتر هستند و یا دیگران را پایین تر از خود می دانند. یک فرد خوشیفته که ممکن است شما را کوچکتر از خود بداند بدون شک خود نسبت به شخص دیگری احساس کوچک بودن می کند. این خوشیفتگی ممکن است چیزی نباشد به جز روشی که وی برای پوشش احساس حقارت خود ایجاد کرده است؛ احساس حقارتی که وقتی با شخص دیگری برخورد می کند در او ایجاد می شود.

نقطه ضعف کسانی که خودشیفته یا خودپسند هستند.

مقابله با افرادی که از خود راضی و خودشیفته هستند بسیار آسان تر از چیزی است که تصور می کنید. به او بی محلی کنید و یا طوری با وی برخورد کنید که با دیگر افراد معمولی برخورد می کنید و همین کافی است تا از شما دوری کند. افرادی خودشیفته و مغرور شیفته ی توجه هستند پس اگر آن ها را نادیده بگیرید باعث می شوید به یاد آسیب هایی که در گذشته دیده اند بیفتند و همین امر باعث می شود از شما فاصله بگیرند

تحت تاثیر قرار دادن کسانی که خودپسند و مغرور هستند بسیار ساده است، فقط کافی است او را متقاعد کنید می توانید کاری را که برای وی اهمیت دارد بهتر از خود او انجام دهید. در کتابم به نام چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام که چگونه می توانید کسانی که شخصیت نارسیست / خودشیفته یا خودپسند دارند را با انتقال این باور که شما برتر هستید عاشق خود کنید. لحظه ای که این افراد ایمان بیاورند شما از آنها بهتر هستید، مثل سایه به شما می چسبند.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه با افراد خوشیفته برخورد کنیم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه یک فرد مغرور را عاشق خود کنیم

۲۰ روش قطعی برای عاشق کردن

دلایل عاشق شدن و معیار های ناخودآگاه

چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم؟

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

چگونه می توان با استفاده از ترفند هایی ساده هر شخصی را عاشق خود کرد.

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.