no-img
نوین اطلس

چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم؟
zip
فروردین ۷, ۱۳۹۵

چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم؟


یک مثال کاربردی برای آنالیز و تحلیل شخصیت دیگران

اولین بار که آقای ایکس را ملاقات کردم در باشگاه بودم. هیچوقت با یکدیگر صحبت نکردیم ولی متوجه شدم که وی همیشه سر ساعت معینی به باشگاه می آید؛ موردی که بسیاری به آن توجه نمی کنند اما برای فردی که دانش تحلیل شخصیت دیگران را داشته باشد بدون شک این جزئیات حاوی اطلاعات فراوانی است.

وی انگیزه ی قوی داشتن و امورخود را به تویق نمی انداخت، اراده ی محکمی داشت، ذهنیت سازمانی یافته ای داشت و همه ی امور خود را به سرعت انجام می داد. به این دلیل متوجه ی این ویژگی ها شدم که به همه ی جزئیات لازم دقت کردم.

یک مورد قابل توجه ی دیگر نیز وجود داشت و آن این بود که وی همیشه لباس هایی می پوشید که عضلات وی را نمایان سازد و همچنین ورزش های سنگینی انجام می داد که هیچ کس دیگری انجام نمی داد. بدون شک شخصیت نمایشی داشت و نیازمند توجه بود. بعدها وقتی اطلاعات بیشتری در موردش جمع کردم متوجه شدم که او تنها فرزند خانواده نیز است.

وقتی در مورد شخصیت فردی اطلاعات جمع می کنید باید به این نکته توجه کنید که ترتیب تولد بر ویژگی افراد تاثیر می گذارد. کسانی که تنها فرزند خانواده هستند معمولا در دوران کودکی خود بیشتر از دیگران مورد توجه قرار می گیرند و به همین دلیل وقتی بزرگتر می شوند تمایل دارند هر کجا که می روند در مرکز توجه قرار بگیریند.

لباس هایی که می پوشید همه همیشه مشکی بودند، اگرچه لباس های متنوعی بر تن می کرد. منتظر ماندم تا تلفن همراه خود را از جیبش در آورد و با همان صحنه ای مواجه شدم که انتظارش را داشتم؛ رنگ موبایل نیز مشکی بد.

وقتی شخصیت فردی را تحلیل می کنید باید بدانید که انسان ها وقتی از چیزی فرار می کنند تمایل دارند به صورت مفرط به سمت ضد آن بروند. آمدن به باشگاه و پوشدن لباس های مشکی نشان می داد که این شخص دوست دارد خشن، شیطانی و خطرناک به نظر برسد ( یک پسر بد).

وقتی اطلاعات بیشتری در موردش جمع کردم متوجه ی چیزی دیگری شدم که البته توقعش را نیز داشتم. وقتی این شخص بچه بود هم سن هایش برایش قلدری می کردند و به همین دلیل در خود احساس ضعف می کرد. در نتیجه وقتی بزرگتر شده است همه ی سعی خود را کرده تا گذشته ی خود را پنهان کند و به نظر قدرتمند برسد. رفتن به باشگاه و پوشیدن لباس های مشکی دو عملکردی هستند که به اون کمک می کند از گذشته ی خود فرار کند.

عامل مهم دیگری که باید هنگام تحلیل شخصیت دیگران به یاد داشته باشید این است که اتصال تو نقطه باید همیشه شما را به یک خط مستقیم هدایت کند. این بدان معنا است که اگر فرضیه های من درست باشد ( که این شخص به دنبال قدرتمند شدن است) بدون شک باید در حال انجام کارهای دیگری نیز باشد که به وی کمک کند تا قدرتمند شود؛ غیر از مواردی که اکنون در حال انجام آن است.

درست حدس زدم، این فرد بسیار به هنرهای رزمی نیز علاقه مند بود. معمولا انسان ها به اموری علاقه مند می شوند که به آنها کمک کند به سمت هدفی که در سر پرورانده اند حرکت کنند و در عین حال از هویتی که از آن متنفر هستند دوری کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد تحلیل شخصیت انسان ها

اگر بخواهم بگویم با خواندن یک یا حتی چند مقاله می توانید شخصیت دیگران را به درستی تحلیل کنید، دروغ گفته ام اما خبر خوب این است که همه ی اطلاعات لازم را می توانید در این سایت پیدا کنید. اطلاعاتی که به شما کمک می کند دیگران را به صورت کامل بشناسید

همه ی مطالب روانشناسی این سایت و مقالاتی را که در مورد تحلیل شخصیت است مطالعه کنید. سعی کنید ویژگی های شخصیتی خود را اول تحلیل کنید سپس می توانید دانش خود را بر روی دیگران آزمایش کنید.

وقتی به موفق به انجام اینکار شدید، وقت آن است که به سراغ نزدیکترین دوست خود بروید و او را تحلیل کنید. وقتی متوجه شدید که می توانید ویژگی های شخصیتی دوست نزدیک خود را تحلیل کنید، سپس آموزه های خود را بر روی دیگران بکار گیرید.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه می توانیم شخصیت دیگران را تحلیل کنیم؟

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه تجربیات دوران کودکی می تواند بر بزرگسالی تاثیر بگذارد

چگونه خود یا دیگران را بشناسیم

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

خط شناسی یا تحلیل دستخط

شخصیت شناسی با لباس

چگونه می توانیم با تمرکز کردن به چیزی که می خواهیم برسیم

اعتیاد به عشق چیست

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

متولدین مهر

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.