no-img
نوین اطلس

چرا نمی توانم عاشق شوم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا نمی توانم عاشق شوم
امتیاز 2.00 ( 1 رای )
zip
فروردین ۷, ۱۳۹۵

چرا نمی توانم عاشق شوم


در این مطلب در مورد روانشناسی عشق صحبت می کنم؛ دانشی که به شما کمک می کند بفهمید چرا عاشق نمی شوید.

دلایلی که باعث می شود به ندرت عاشق شوید

نبود وابستگی بیرونی: وابستگی بیرونی وقتی ایجاد می شود که شما برای بدست آوردن احساسی شادی یا فرار از بد خلقی، به عوامل بیرونی مثل عاشق شدن وابسته می شوید. وقتی شخصی برای فرار از مشکلات بد خلقی ( مثل افسردگی یا بی حوصلگی) به عاشق شدن پناه ببرد دقیقا مثل این است که به مواد مخدر پناه برده است. اگر معمولا عاشق نمی شوید به این دلیل است که برای فرار از مشکلات، مثلا وقتی اتفاق بدی پیش می آید به یک رابطه ی عاشقانه پناه نمی برید. در نتیجه شما شخصی هستید که تنها وقتی عاشق می شوید که واقعا به شخص مورد نظرتان علاقه داشته باشید.

داشتن نظام تجسمی دیداری: بر طبق مطالعات صورت گرفته در مورد روانشناسی عشق، هیچ فردی عاشق هیچ فرد دیگری نمی شود مگر اینکه شخص مورد نظر طبق معیار های خاصی باشد که در ذهن طرف مقابل وجود دارد. این معیار های خاص، معیار های ضمیر ناخودآگاه نام دارد. اگر شخص دیداری است یا بر اساس ظاهر قضاوت می کند ( نگاه کنید به نظام های تجسمی دیداری)، به احتمال زیاد عاشق نمی شود مگر اینکه شخص مقابلش خوش قیافه باشد. البته ممکن هست افراد خوش قیافه ی بسیاری در اطرف وی وجود داشته باشد ولی با این وجود عاشقشان نشود چون معیار های دیگری نیز برای عاشق شدن وجود دارد.

وجود معیار های ناخودآگاه سختگیر: انسان ها خود متوجه ی عاشق شدن شان نمی شوند. در هر صورت این عشق در انسان ها وقتی به وجود می آید که شخصی با معیار های ناخودآگاهشان همسان باشد. اگر معیار هایتان خیلی سخت گیر باشند یا اگر انتظارات غیر معقولی در مورد شریک آینده ی خود داشته باشید، ممکن است به سختی فردی برایتان خوشایند و یا جذاب باشد.

قدرت تنهایی: بعضی افراد تنها نمی مانند و همیشه می خواهند با شخص دیگری باشند؛ برعکس بعضی افراد که قدرت تنهایی دارند، یعنی می توانند از تنهایی لذت ببرند به همین دلیل به ندرت عاشق می شوند

آخرین جمله در مورد عاشق نشدن

باید به یاد داشته باشید هر رفتاری که داشته باشید هر چقدر هم که عجیب و غریب باشد وقتی به خودشناسی برسید برایتان کاملا قابل تفسیر می شود.

خانمی بود که معمولا عاشق مردان ضعیف می شد و دلیلش را نمی دانست اما وقتی گذشته اش تحلیل شد مشخص شد در خانه ای بزرگ شده که مادرش حرف آخر را می زده و بیشترین اقتدار را در خانه داشته است؛ در نتیجه وی با این باور رشد کرده است که بدست آوردن کنترل همسرش، تنها راهی است که می تواند خانواده ای صحیح و سالم داشته باشد.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چرا نمی توانم عاشق شوم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه تاثیری بر عاشق شدن دارد

جلسات مشاوره برای فراموش کردن شریک دلدادگی

۵ مرحله ی عملی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.