no-img
نوین اطلس

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
فروردین ۵, ۱۳۹۵

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم


اولین برداشت

اولین برداشتی که دیگران از شما می کنند در اولین لحظات ملاقات ایجاد می شود. نکته ی مهم درمورد این برداشت این است که بیشتر بر اساس پیشینه ی شما ایجاد می شود تا ظاهر شما.

مثلا اگر شخصی با یک شخص جالب دوست باشد که شبیه به شما است، پس از ملاقات با شما ممکن است این احساس را پیدا کند که شما نیز شخص جالبی هستید. بعد از گذشت چند لحظه وقتی شروع به سخن گفتن کردید، می توانید این برداشت را تغییر داده و خود را بهتر یا بدتر از چیزی که به نظر می آید نشان دهید.

هر چه بیشتر بر ویژگی های خود تاکید کنید و آنها را تکرار کنید، دیگران بیشتر به آنها باور پیدا خواهند کرد (برای اطلاعات بیشتر در مورد متقاعد کردن نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه).

اینکار به تنهایی باعث نمی شود دیگران شما را تحسین کنند اما می تواند این امکان را فراهم کند که برداشت دیگران را  تحت کنترل خود در آورید و` اگر بتوانید به درستی این کار را انجام دهید به طور قطع می توانید باعث شوید دیگران شما را تحسین کنند.

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

اگر اطرافیان شما باور کنند ویژگی های مثبتی دارید که واقعا به آن ها نیاز دارند بدون شکل هم شیفته ی شما می شوند و هم تحسین تان می کنند.

آگر فردی که خجالتی و درون گرا است را متقاعد کنید که فرد اجتماعی هستید به طور قطع مورد تحسین وی قرار خواهید گرفت.

عشق و تحسین زمانی اتفاق بیفتد که خود را در به شکلی صحیح و مرتبط با نیازهای شخص مورد نظرتان تثبیت کنید. بعضی افراد کسانی را تحسین می کند که بااعتماد به نفس باشند در حالی که بعضی دیگران وقتی شما را تحسین می کنند که به نظر باهوش و زیرک باشید. هیچ فرمول کلی وجود ندارد که کاری کند همه به شما علاقه مند شوند بلکه فرایند علاقه مند کردن کاملا بستگی به فردی دارد که با او در ارتباط هستید.

نکته ی مهم

مردم به کسانی که به صورت مسقیم از خودشان تعریف می کنند علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند با سوال کردن ویژگی های طرف مقابل خود را کشف کنند. به همین دلیل باید طوری مکالمه ی خود را هدایت کنید که با پرسش و پاسخ به ویژگی های مثبت خود اشاره کنید. غرور و از خود راضی بودن به ندرت باعث جذابیت شما می شود اما تواضع خیلی بیشتر باعث می شود که دیگران شما را تحسین کنند.

اگر شما به چیزی اشاره کنید که شخص مورد نظرتان از آن متنفر است ممکن است باعث شوید وی از شما دوری کرده و یا حتی متنفر شود. مثلا اگر شخصی در حرفه ی خود با مشکلی جدی رو به رو باشد ممکن است صحبت در مورد اینکه چقدر شما در حرفه ی خود موفق هستد باعث شود وی به یاد مشکلات حرفه ی خودش بیفتد و در نتیجه همه ی تلاش خود را بکند تا از شما فاصله بگیرد. ( برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع نگاه کنید به عشق، تنفر و ذهن)

راهکار هایی که باعث می شود مورد تحسین دیگران قرار بگیرید

همه ی مطالبی که تا کنون خوانده اید را می توان در چند نکته ی ساده خلاصه کرد که در ادامه توضیح داده شده است. این نکات را به یاد داشته باشید و دیگر نگران برداشت دیگران از خود نباشید.

  1. پیشینه ی آنها را بشناسید: تحسین شدن توسط دیگران امکان پذیر نیست مگر اینکه نیاز ها و کمبود های طرف مقابل خود را بشناسید. جمع کردن اطلاعات در مورد پیشینه ی دیگران، قدمی اولی است که باعث می شود مورد تحسین قرار بگیرید. غیر از شبکات اجتماعی که باعث شده فرایند شناخت طرف مقابل آسان شود، یکی دیگر از روش های شناخت پیشینه،  خوب گوش دادن به طرف مقابل است.
  1. وضعیت خود را در ذهن طرف مقابل به درستی تثبت کنید: بر اساس اطلاعاتی که در مورد شخص مورد نظر خود جمع کرده اید می توانید خود را به شکلی نشان دهید که گویی برطرف کننده ی آن نیاز ها و کمبود ها هستید و در نتیجه باعث شوید وی شما را تحسین کند ( نگاه کنید به برطرف کردن نیاز های روانی و عاشق کردن).
  1. مستقیم در مورد خود صبحت نکنید: دقت کنید که به نظر خودپسند و متکبر نباشید. در عوض کاری کنید که طرف مقابل، خود از شما سوالات لازم را بپرسد و سپس ویژگی های تان را به طور غیر مستقیم از طریق پرسش و پاسخ بیان کنید.

به یاد داشته باشید این شما هستید که باید خود را تعریف کنید و نه دیگران. اگر اولین برداشتی که از شما شد را پذیرفتید به خصوص اگر این برداشت منفی باشد، مقصر خودتان می باشید که این برداشت را تغییر نداده و تعریف جدیدی از خود ارائه نکرده اید.

ظاهر یا نگرش منفی دیگران را سرزنش نکنید زیرا شما مسئول تصویری هستید که در ذهن آنها شکل گرفته است؛ فقط کافی است این تصویر را با خواست خودتان تغییر دهید سپس بدون شک مورد تحسین همه قرار خواهید گرفت

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

بله، می خواهم بدانم چگونه می توانم با پیشینه دیگران آشنا بشوم

می خواهم بدانم آیا روشی است که بتوان دیگران را عاشق خود کرد

راهکار های متقاعد کردن دیگران چیست؟

می خواهم دیگران را تحت تاثیر قرار دهم

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy



موضوعات :
مدیریت برداشت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.