no-img
نوین اطلس

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق
zip
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق


اعتیاد به عشق و کمبود اعتماد به نفس

اگرچه اعتیاد به عشق به عنوان امن ترین نوع اعتیاد طبقه بندی می شود، ولی هنوز می تواند زندگی شما را نابود کند.

گاهی اوقات مهم ترین دلیل اعتیاد به عشق عدم وجود اعتماد به نفس است. در چنین شرایطی ممکن است فقط به شخصی نیاز داشته باشید که شما را تایید کند و این اطمینان را درونتان ایجاد کند که فرد خوبی هستید. همچنین ممکن است به دنبال فردی بگردید که بتواند کمبود اعتماد به نفس تان را جبران کند.

افرادی که به دلیل کمبود اعتماد به نفس، اعتیاد به عشق دارند اینگونه تصور می کنند که ” اگر شخصی عاشقم بود، پس بی ارزش نیستم، پس من یک شخص با ارزش محسوب می شوم”، در نتیجه آنها وابسته به عوامل بیرونی برای ایجاد احساس اعتماد به نفس می باشند نه وابسته به احساسات درونی شان نسبت به ارزش خود.

اعتیاد به عشق و جدایی

یکی از اصلی ترین دلایل جدایی و طلاق اعتیاد به عشق می باشد، زیرا وقتی تنها دلیل عاشق شدنتان نیاز های شما باشد در نتیجه به محض اینکه آن نیاز ها از بین رفت احساس می کنید باید این رابطه را پایان داده و جدا شوید. از آنجایی که این نیاز ها از مشکلات موقطی ایجاد می شوند، احتمال جدایی شما در آینده ی نزدیک حتی بیشتر نیز می باشد.( برای اطلاع بیشتر از این موضوع این مطلب را مطالعه کنید)

اعتیاد به عشق و تجربه ی خلق خوب

اعتیاد به عشق می تواند به طور کلی به دلیل دیگر مشکلات زندگی به وجود بیاید. مثلا، اگر به شکلی مشکل احساسی دارید که نمی توانید برطرف کنید یا از آن فرار می کنید در نتیجه ممکن است اعتیاد به عشق را در خود ایجاد کنید.

البته که هیچ راه فراری بهتر از پناه بردن به عشق نیست؛ تنها کافی است وارد خلق و خوی عاشقانه شوید سپس دیگر هیچ احساسات منفی دریافت نمی کنید. یکی از قوانین ساده ی حاکم بر عواطف انسان این است که شما تنها می توانید یکی از انواع احساسات خود را در هر زمان متوجه شوید، پس با تجربه ی عشق هر احساس بد دیگر را فراموش کرده یا حداقل برای یک مدت دفن می کنید.

در هر صورت باید به یاد داشته باشید به دلیل اینکه ضمیر ناخودآگاه فریب نمی خورد، آن خلق و خوی های بد هنوز به شکل حملات خلقی منفی ناشناخته باقی می مانند یا حتی ممکن است در رویاهایتان به شکل کاووس خود را بروز دهند.

چگونه اعتیاد به عشق را از بین ببریم؟

حل این مشکل آن قدر ها هم سخت نیست، تنها کافی است دلیل این موضوع را پیدا کنید که چرا وقتی تنها هستید احساس سرخوردگی می کنید. اگر دلیل این احساسِ سرخوردگی حل نشود باید حداقل اقدام به حل آن کنید یا برای مثال اگر دلیلِ این اعتیاد به عشق یا احساس سرخوردگی، کمبود اعتماد به نفس باشد باید شروع به ایجاد آن در خود کنید. دلیلش هر چیزی که است آن را پیدا کنید سپس حرکت صحیح را بر اساس آن انجام دهید؛ نه به یک اعتیاد ناموفق پناه ببرید که هیچ مشکلی را نیز حل نمی کند.

اعتیاد به عشق تنها مشکلات را افزایش می دهد و سپس باعث می شود کوهی از مشکل در مقابل خود ایجاد کنید.

نوشته ی شاهین زند – مشاور و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: اعتیاد به روابط عاطفی و عشق

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

رهایی از وابستگی عاطفی

تفاوت عشق با سوء استفاده ی عاطفی

نمی توانم فراموشش کنم

دلایل وابستگی چیست ( چرا وابسته می شویم)

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.