no-img
نوین اطلس

توانایی های ذهن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

توانایی های ذهن
zip
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴

توانایی های ذهن


برای یادگیری یک مهارت جدید تصویر سازی کنید:

در دانشگاه هاروارد تحقیقی صورت گرفت که در آن از دو گروه داوطلب در خواست شد قطعه ای از نت های پیانو را که با آن آشنایی ندارند پیش خود نگاه دارند؛ سپس از یک گروه خواستند آن قطعه ها را تمرین کنند و به گروه دوم گفتند تنها به موسیقی آن فکر کنند و تصور کنند در حال نواختن آن هستند. وقتی فعالیت ذهنی آنان بررسی شد، متوجه شدند قشر حرکتی هر دو گروه منبسط شده است علی رقم اینکه گروه دوم هرگز به صفحه های پیانو دست نزده بوند.

آلبرت انیشتین، در تمام عمر از تصویر سازی استفاده می کرد و حتی جمله ای معروف دارد که می گوید ” تصور و خیال از دانش مهمتر است”. چرا از اطلاعاتی که در این مقاله بدست آورده اید استفاده نمی کنید و از الان به بعد تصویر سازی را در برنامه هایتان برای یادگیری یک مهارت قرار نمی دهید؟ کاری که همیشه و همه حال می توانید برای پیشرفت خود انجام دهید

دهانتان را ببندید تا به هدف تان برسید.

این جمله ی معروف درک سیور است، یک استاد موسیقی که در یکی از اجراهایش در تی ایی دی در مورد آن صحبت کرده است. همانطور که وی اشاره کرده است، آزمون های روانشناسی نشان داده است که وقتی در مورد اهداف تان صحبت می کنید و دیگران شما را به خاطر آن تحسین می کنند، احتمال اینکه آن کار را انجام دهید و هدف تان را به یاد بیاورید کم می شود. دلیل این موضوع این است که ذهن تان گفته ها را با انجام دادن اشتباه می گیرد، و به خاطر تحسین هایی که توسط دیگران می شنوید، ذهن شما به این باور می رسد که هدف، انجام شده است. رضایتی که تجربه می کنید باعث از بین رفتن انگیزه لازم برای رسیدن به هدف تان می شود.

پس به این اطلاعات توجه کنید و سعی کنید برنامه ها و اهداف تان را برای خود نگه دارید. اهداف شما باید در ذهن تان باقی بماند تا به شما انگیزه ی بیشتری برای اتمام کار بدهد.

لبخند بزنید تا احساس بهتری داشته باشید

فرضیه ی بازخورد صورت، بیان می کند که حرکت های مصنوعی صورت همانند حرکات واقعی عمل می کنند که در شرایط خاصِ احساسی تجربه می شوند. ذهن شما نمی تواند تفاوت بین لبخند مصنوعی و واقعی را بگوید. یک لبخند مصنوعی همان لذت و شادی را از لحاظ روانشناختی ایجاد می کند که لبخند واقعی ایجاد می کند. عضلات صورت شما وقتی در حال نشان دادن یک خنده ی مصنوعی هستند کاری می کنند که ذهن شما همان تجربه ی مثبتی را بدست آورد که با خنده ی واقعی بدست می آورد. با توجه به این اطلاعات تصور کنید چقدر می توانید روحیه و خلق خوی خود را بهتر کنید.

سعی کنید دفعه ی بعدی که عصبانی یا ناراحت شدید، به جای اخم کردن یا در هم کردن صورت که باعث افزایش احساسات منفی می شد، لبخند بزنید. تحقیقات نشان داده است که با انجام چنین کاری احتمال اینکه احساسات مثبت بیشتری را تجربه کنید بسیار زیاد است.

نوشته ی شاهین زند – مشاور و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: توانایی های ذهن

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

ایجاد صمیمیت در رابطه

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

 ضمیر ناخودآگاه چیست

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
ذهن و روان

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.