no-img
نوین اطلس

چگونه دیگران را به خود جذب کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه دیگران را به خود جذب کنیم
امتیاز 4.20 ( 5 رای )
zip
اسفند ۹, ۱۳۹۴

چگونه دیگران را به خود جذب کنیم


چگونه دیگران را به خود جذب کنیم

قبل از اینکه بخواهیم بدانیم چگونه دیگران را به خود جذب کنیم بهتر است مثالی بزنیم.

پس از سه سال استفاده از فیس بوک متوجه شدم نظرات مخاطبانم نسبت به هر متنی که در صفحه ی خود قرار می دهم متفاوت است.

ابتدا فکر می کردم تنها دوستان نزدیکم هستند که برایم “نظر” ( کامنت) می گذارند. اما وقتی شروع کردم به ارسال مطالب متفاوت متوجه شدم کسانی را به خود جذب کرده ام که تا کنون به مطالبم علاقه نشان نداده بودند در واقع متوجه شدم چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم.

در مقاله ای به نام جذابیت بین فردی توضیح داده ام که چگونه مردم به کسانی جذب می شوند که باور ها، ارزش ها و علایق مشابهی با آنها دارند.

با دانستن این مطلب می توانیم نتیجه بگیریم برای پاسخ سوال چگونه دیگران را به خود جذب کنیم و یا جذب دیگر افراد به خود، اول از همه باید آن افراد را بشناسیم، با طرز تفکرشان آشنا شویم، علایقشان را بدانیم و بفهمیم چه باور هایی دارند.

فرمول جهانی وجود ندارد

برای قانون جذب شخص و اینکه چگونه دیگران را به خود جذب کنیم، فرمول جهانی وجود ندارد. این بدان معنا است که چیزی که فردی را به خود جذب می کند ممکن است فرد دیگری را جذب نکند. موضوعی که “سم” را به خود جذب می کند ” باب” را جذب نمی کند و چیزی که برای سارا جالب است ممکن است برای جسیکا خسته کننده و مسخره باشد. نکته مهم این است که در هر موقعیتی چگونه جذاب باشیم.

می دانید شرکت های بزرگ جهان چگونه مشتری های خودشان را برای خرید محصولاتشان به خود جذب می کنند؟ آنها اول تشخیص می دهند چه نوع مشتری هایی می خواهند جذب کنند و با خود می گویند چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم و سپس به گونه ای تبلیغات شان را می سازند که طبق علاقه ی آن ها و بر اساس قانون جذب شخص باشد.

به طور خلاصه می توان اینگونه نتیجه گرفت که برای جذب دیگران و اینکه چگونه دیگران را به خود جذب کنیم، باید بدانیم چه چیزی باعث می شود توجه ی آنها جلب شود. کمی به این موضوع فکر کنید که چه چیزی باعث شده با دوست فعلی خود دوست شوید. با کمی تامل به این نتیجه می رسید که نقاط مشترکی بین تان وجود دارد که باعث شده به یکدیگر نزدیک تر شوید و به دوستانی خوب تبدیل شوید.

همینطور متوجه خواهید شد قبل از اینکه کاملا با یکدیگر دوست شوید نقطه ی مشترکی بین هردوی تان وجود داشته است که به شما انگیزه داده طبق قانون جذب شخص به همدیگر نزدیک تر شوید.

اگر می خواهید شخصی به شما علاقه پیدا کند، دوست تان داشته باشد و یا عاشق تان شود، اول از همه باید توجه ی او را جلب کنید. فاروق رضوان در کتاب “ چگونه دیگران را عاشق خود کنیم” توضیح داده است چگونه عاشق کسانی می شویم که ملاقات های زیادی با آنها داریم؛ کسانی که نقاط مشترکی بسیاری با آنها پیدا کرده ایم.

چند مرحله ی عملی برای جذب دیگران به خود

تئوری دیگر کافی است بهتره به سراغ چند مرحله ی عملی برویم:

  • نوع افرادی که می خواهید به خود جذب کنید را مشخص کنید: باید مثل شرکت های بزرگ تجاری بدانید دقیقا دنبال چه هدفی هستید تا بتوانید به خوبی از قانون جذب شخص استفاده کنید و بدانید چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنید.
  • آنها را به خوبی بشناسید: باید بخوبی در مورد آنها اطلاعات کسب کنید و از خود بپرسید چگونه دیگران را به خود جذب کنیم: چگونه می اندیشند، رفتار می کنند و به چه چیزی اعتقاد دارند ( با این مقاله نگاه کنید: شناخت شخصیت دیگران)
  • شباهت ها یکدیگر را جذب می کنند: به محض اینکه شباهت های خود را به آنها نشان دادید، به سادگی می توانید آنها را به سمت خود جذب کنید ( نگاه کنید به چگونه شباهت ها همدیگر را جذب می کنند)

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روانشناسی جذابیت ظاهر

مثال برای عاشق کردن دیگران

اگر شخصی به ما علاقه ای نداشت چگونه وی را به خود جذب کنیم

عشق و برطرف کردن نیاز های روانی ( دلایل عاشق شدن)

می خواهم در مورد تحت تاثیر قرار دادن دیگران بدانم

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی جذب

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.