no-img
نوین اطلس

بیماری آلزایمر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بیماری آلزایمر
zip
اسفند ۹, ۱۳۹۴

بیماری آلزایمر


آلزایمر چه بیماری است

بیماری آلزایمر،بیماری مغزی برگشت ناپذیر است. که از مرگ سلول های مغز در چند منطقه آن ناشی می شود که به آهستگی اما به طور بی امان توانایی ذهنی افراد را زایل می کند .آخرین مراحل بیماری آلزایمر به از دست دادن گویایی و توانایی کنترل کردن حرکت بدن و سرانجام به مرگ منجر می شود.

بیماری آلزایمر تقریبا ۱۰ درصد افراد بالای ۶۵سال و نیمی از افراد بالای ۸۵سال را مبتلا می کند ما بیماری آلزایمر را در قسمت مربوط به رشد شناختی منظور کردیم زیرا با تباهی فرایندهای ذهنی مانند حافظه ،استفاده از زبان ،قضاوت و حل مسئله و تغییرات در شخصیت مشخص می شود .
هنگامی که بیماری آلزایمر پیشرفت می کند افراد چهره های آشنا را تشخیص نمی دهند یا نام آن ها را فراموش می کنند.

برای بیماران آلزایمر چه اتفاقی می افتد

در مرحله ی بسیار شدید افراد مبتلا به بیماری آلزایمر اصولا درمانده می شوند. آن ها نمی توانند ارتباط برقرار کنند یا راه بروند و برای رفتن به توالت و تغذیه نیازمند کمک هستند. بیماری آلزایمر عملکرد شغلی و اجتماعی را به طور جدی مختل می کند.

بیماری آلزایمر نوعی بیماری است نه بخش طبیعی فرایند پیری.عوارضی که این بیماری برای قربانیان آن و برای کسانی که از آن ها مراقبت می کنند ،عموما همسرانی که خودشان با چالش های پیری  دست به گریبان هستند بی شمار است.

علت های بیماری آلزایمر نامعلوم هستند اما شواهد اخیر به دخالت ژنتیک اشاره دارند دانشمندان به نقش ژنهایی که تولید پروتئین درگیر در تشکیل رسوبات مغز را تنظیم می کنند، مشکوک هستند.

از کتاب بهداشت روانی مولفان: جفری نوید- اسپنسر راتوس -مترجم یحیی سید محمدی

سایت نوین اطلس یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشاسی می باشد.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین اطلس منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین اطلس در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین اطلس

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

یادگیری زبان بدن

یادگیری چهره خوانی

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

آیا واقعا عشق بی قید و شرط وجود دارد

معرفی کتاب

1555 - Copy

 



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.