no-img
نوین اطلس

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی
امتیاز 4.00 ( 2 رای )
zip
اسفند ۸, ۱۳۹۴

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی


 

عشق و جبران کردن

یکی از اصلی ترین دلایلی که انسان ها عاشق می شوند جبران نیاز های برطرف نشده ی ( کمبود های روانی) آنان است.

احساس حقارت، نیاز های برطرف نشده و اشتیاق برای جبران می تواند باعث شود که هر شخصی عاشق شود.

بدون شک هرگز نشنیده اید که شخصی چنین جمله ای بگوید ” وای خدای من. من عاشق این دختر شدم. اون باعث شده مشکل بد پنداری درونی ام ( داشتن تصور غلط در مورد خود) را حل کنم” اما این اتفاق در سطح ناخودآگاهش رویی می دهد (نگاه کنید به چگونه به ضمیر ناخودآگاه دیگران نفوذ کنیم).

شما همیشه تصور می کنید عاشق شخصی شده اید به دلیل این که آن شخص جالب، خوب و مهربان است یا حمایت کننده است در حالی که در حقیقت دلیل عاشق شدن شما اشتیاقتان برای جبران می باشد.

نمی گویم تنها دلیل عاشق شدن همین مورد است اما بدون شک یکی از اصلی ترین عوامل در ایجاد احساس عشق محسوب می شود. وقتی از نیاز های برطرف نشده خود آگاه شوید بدون شک متوجه خواهید شد چرا گاهی عاشق شخص خاصی می شوید.

مثال های برای عاشق کردن از طریق جبران کردن نیاز ها

بدپنداری درونی و عشق: اگر شخصی مشکل بدپنداری درونی داشته باشد ( یک اختلال روانی که باعث می شود شخص مورد نظر به ظاهر خود شک داشته باشد) به احتمال زیاد فقط عاشق شخصی می شود که خوش قیافه باشد.

طبقه اجتماعی و عشق: بعضی افراد نیاز های برطرف نشده ای دارند که مربوط به یک طبقه ی خاص اجتماعی است. این اتفاق ممکن است برای کسانی رخ بدهد که از طبقه ی متوسط بوده ولی اطرافشان دوستان ثروت مند داشت اند. اگر نتواند رابطه ی خوبی با آنها ایجاد کند یا اگر توسط آن ها رد شود ممکن است تنها عاشق دختری شود که متعلق به همان طبقه اجتماعی است؛ تنها به این دلیل که تجربه ی قبلی خود را در ارتباط با رد شدن جبران کند. وی قبلا توسط این طبقه رد شده است و اکنون با پیدا کردن دختری از آن طبقه این موضوع را جبران می کند.

بی اعتمادی و عشق: یکی از موانعی که باعث می شود فردی در اولین ملاقات طرف مقابل خود را نپذیرد بی اعتمادی است. اگر احساس می کنید طرف مقابلتان چنین احساسی نسبت به شما دارد یا چنین به صورت کلی چنین ویژگی دارد، سعی کنید با خوب گوش دادن و ایجاد حساس همدلی اعتماد سازی کنید.

نداشتن اعتماد به نفس و عشق: اگر دختری با کمبود اعتماد به نفس مواجه باشد پس به احتمال زیاد به شخصی جذب می شود که با اعتماد به نفس باشد ( نگاه کنید به چگونه با اعتماد به نفس باشیم). البته فقط این گونه افراد به یک شخص با اعتماد به نفس جذب نمی شوند؛ منظورم این است که آرزوی برطرف کردن کمبود های خود باعث می شود وقتی با شخصی مواجه می شویم که آن ضعف را ندارد احساس کنیم آن کمبود با بودن کنار وی جبران می شود.

مثال های بیشتر در مورد عشق و جبران کردن

صد ها مثلا دیگر نیز وجود دارد که می تواند در مورد عاشق کردن ارائه شود که مرتبط با جبران کردن نیاز ها است ( برای اطلاعات بیشتر به کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم رجوع شود). ولی نمی خواهم این مقاله را طولانی تر بکنم. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم اشاره شده چگونه نیاز برای جبران کردن می تواند باعث شود هر شخصی پس از جدایی واقعا احساس بدی پبدا کند و در نتیجه دوری از شما برایش بسیار دشوار باشد. دلیل این موضوع این است که وی منبع خود را برای جبران ضعف ها و کمبود های روانی خود از دست داده است.

اگر این اتفاق برای تان افتاده است قبلا از هر چیزی به شما توصیه می کنم مشکلات خود را حل کرده و نیاز های برطرف نشده ی خود را برطرف کنید؛ در نتیجه تصمیم غلطی نخواهید گرفت. کسانی که برای جبران نیاز های خود عاشق می شوند معمولا انتخاب های غلطی دارند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

طلسم عاشق کردن

چگونه می توان ضمیر ناخوداگاه دیگران را برنامه ریزی کرد

مثال برای عاشق کردن دیگران

دوسم نداره ولی خیلی میخوامش

۵ مرحله ی عملی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.