no-img
نوین اطلس

شناخت شخصیت دیگران


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شناخت شخصیت دیگران
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۳, ۱۳۹۴

شناخت شخصیت دیگران


شخصیت شناسی

ممکن است تصور کنید شناخت شخصیت دیگران نیازمند صرف زمان طولانی با شخص مورد نظر شما می باشد؛ در صورتی که با کمک چند اصل ساده در مورد رفتار متوجه شناخت شخصیت دیگران خواهید شد. شخصیت هر شخصی معمولا می تواند با کوچکترین فعالیت ها و کارهایی که انجام می دهد آشکار شود؛ فعالیت ها و کارهایی که معمولا از دیدها پنهان می ماند.

محدوده افزایش پیدا می کند اما رفتار همچنان ثابت باقی می ماند

اگر یکی از دوستانتان به پریدن از ارتفاع با طناب علاقه دارد، در شخصیت شناسی به این معنی می باشد که وی هیچ ترسی از ریسک کردن و خطر ندارد حتی اگر یک خطر جسمی وی را تهدید کند.

در روانشناسی شخصیت دیگران چنین فردی می تواند به سادگی شغل خود را تغییر دهد و یک کار دیگر پیدا کند حتی اگر به شدت به امنیت مالی نیاز داشته باشد.

در روانشناسی شخصیت دیگران فردی که هر روز در یک مکان خاص در رستوران می نشیند، احتمالا ترس از تغییر دارد و در مقابل هر تغییری که ممکن است روی دهد مقاومت می کند. شناخت شخصیت دیگران می گوید که این فرد به احتمال زیاد با یک رئیس یا شغل جدید خیلی خوب کنار نمی آید.

شخصی ممکن است هنگامی که از خیابان رد می شود با دقت چند بار به دو طرف خیابان نگاه کند؛ در شخصیت شناسی چنین شخصی احتمالا همسر وفاداری است و سعی می کند هرگز شریک زندگی خود را از دست ندهد.

همانطور که مشاهده می کنید، کوچکترین کارها و رفتارهایی که به نظر هیچ ارزشی ندارند می توانند به شما کمک کنند تا یک بینش و بصیرت خوب در مورد رفتار هر شخصی بدست آورید و به شناخت شخصیت دیگران آگاهی پیدا کنید.

عاشق کردن دیگران

نه تنها شناخت شخصیت دیگران می تواند باعث شود روابط بهتری را ایجاد کنید بلکه می تواند به شما کمک کند تا دیگران را عاشق خود کنید. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام چگونه شخصیت شناسی و  آگاهی از نیازها و خواسته های روانی یک شخص و ارضا کردن آنها می تواند باعث شود به راحتی عاشق شما شوند.

در روانشناسی شخصیت دیگران این مثال زده می شود که تصور کنید می دانید شخصی در دوران کودکی از ناامنی مالی رنج می برده است، در چنین شرایطی به نظر جاه طلب و بلند پرواز بودن باعث می شود چنین شخصی عاشق و شیفته ی شما شود. دقت کنید لازم نیست حتما ثروتمند باشید تا چنین اشخاصی به شما علاقه مند شوند تنها کافی است این تصور را ایجاد کنید که بدون شک روزی ثروتمند خواهید شد.

برای اینکه شخصی را عاشق خود کنید، باید ترس ها، نیازها، خواسته ها و تجربیات گذشته ی وی را بشناسید و سپس خود را در ذهن وی از منظر شخصیت شناسی به عنوان فردی نشان دهید که می تواند به وی برای برطرف کردن آن ترس ها کمک کند؛ نشان دهید می توانید نیاز های روانی او را برطرف کرده و کاری کنید در کنار شما احساس امنیت کند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

می خواهید بیشتر بدانید؟

بله می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصیت دیگران را تحلیل کنم

شناخت شخصیت از طریق راه رفتن

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

شخصیت شناسی با اسم

شناخت شخصیت از طرق کف دست

چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

متولدین آبان

معرفی کتاب

1555 - Copy



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.