no-img
نوین اطلس

تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۳, ۱۳۹۴

تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه


قدرت روانشناسی

لباسی که به تن می کنید، شیوه ای که راه می روید، ویژگی های چهره ی شما، زبان بدن، تن صدای تان، امضای شما، لباس، علایق و سرگرمی های تان و موسیقی که انتخاب می کنید همه نشان دهنده ی شخصیت شما می باشند. به همین دلیل است که در این مطلب درباره تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه صحبت خواهیم کرد.

بعد از سال ها مطالعه در زمینه ی روانشناسی متوجه شدم چگونه شخصیت هر شخصی را می توان با مشاهده ی اعمال و رفتارش تشخیص داد. هر چیزی که به یک فرد مرتبط باشد می تواند نشان دهنده ی بخشی از شخصیت وی باشد و با بدست آوردن کمی دانش در مورد موضوعات روانشناسی می توانید با همان چشمهایی که تا کنون از آن استفاده می کردید چیز هایی ببینید که قبلا هرگز ندیده اید و به شناخت شخصیت دیگران آگاهی پیدا کنید.

 شخصیت شناسی و تاثیر آن در موسیقی مورد علاقه

موسیقی که گوش می دهید بسیار به خلق و خوی شما مرتبط است اما انتخاب یک نوع خاص از موسیقی در طولانی مدت می تواند نشان دهنده ی ویژگی های کلی از شخصیت شما یا دیگران باشد.(همچنین نگاه کنید به تشخیص شخصیت از طریق اندام بدن)

اخیراً در یک تحقیق، موسیقی های مورد علاقه را به چهار گروه اصلی تقسیم بندی کردن و سپس هر ویژگی شخصیتی را به این چهار گروه مرتبط ساختند و به تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه دست یافته اند.

در ادامه لیستی از این گروه های موسیقی و ویژگی های شخصیت مرتبط آنان نوشته شده است.

موسیقی آلترناتیو، راک و هوی متال ( موسیقی تحریک کنند و خشن): شخصی که به چنین آهنگ هایی علاقه داشته باشد از نظر شخصیت شناسی معمولا شخصیت سرکشی دارد، از خطر کردن ترسی ندارد، کنجکاو است، تصور می کند باهوش است و انرژی زیادی دارد.

هیپ هاپ، رپ، فانک، سول، و الکترونیکی ( موسیقی پرانرژی و تند): افرادی که به این نوع از موسیقی ها علاقه دارند، از دیدگاه تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه، معمولا پر انرژی، پر صحبت، و مخالف ایده های محافظه کار هستند.

موسیقی پاپ، مذهبی، کانتری، و سوندتراک ( جالب و ساده): بشاش هستند، از کمک کردن به دیگران لذت می برند، به بیرون رفتن علاقه دارند، غیر متعارف فکر می کنند و هنرمند هستند.

موسیقی کلاسیک، بلوز، جاز، و محلی ( موسیقی های منعکس کننده و پیچیده): این افراد از نظر شخصیت شناسی خلاق و اندیشمند می باشند، آماده ی تجربیات جدید هستند و دیدگاه سیاسی لیبرال (آزادی خواه) دارند.

این نتایج چقدر دقیق هستند

مسلما این قوانین در همه ی شرایط ۱۰۰% به کار نمی رود، زیرا استثناهایی نیز وجود دارد اما در بیشتر موارد نکات که گفته شده به واقعیت بسیار نزدیک است.

نکته ی مهم این تحقیق نتیجه ای است که می توانید از آن بدست بیاوریم. هرکاری که انجام داده می شود یا حتی انجام داده نمی شود اطلاعات بسیاری در مورد شخصیت شما و دیگران می تواند ارائه کند. پس منتظر چه هستید؟ یادگیری بیشتر روانشناسی، مهارت هایی را به شما افزوده می کند که باعث می شود از دیگران برتر شوید و به شخصیت شناسی برسید.

ترانه هایی که از اعتقادات شما حمایت می کند

همه ی انسان ها علاقه دارند که حق با آن ها باشد و تمایل دارند دیگران این موضوع را تایید کنند. به همین دلیل است که افراد معمولا به ترانه هایی علاقه مند می شوند که بازگوی اعتقادات خودشان باشد.

مثلا اگر شما اعتقاد داشته باشید که در دنیا عدالت برقرار نمی شود یا زندگی عادلانه نیست و درعین حال به یک موسیقی نیز گوش دهید که همین باور را تکرار می کند پس به احتمال زیاد به آن موسیقی علاقه مند می شوید.

به همین دلیل است کسانی که افسرده هستند به موسیقی های غمگین و کسانی که رمانتک هستند به موسیقی های عاشقانه گوش می دهند. در نهایت به علت همین امر تشخیص شخصیت از طریق انتخاب موسیقی مورد علاقه میسر می گردد.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

شناخت شخصیت از طریق پیشانی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.